2e Huisartsstage: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
k
 
(37 tussenliggende versies door 3 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
 
<ol class="breadcrumb" style="width:100%;">
 
<ol class="breadcrumb" style="width:100%;">
 
<li class="breadcrumb-item">[[Hoofdpagina]]</li>
 
<li class="breadcrumb-item">[[Hoofdpagina]]</li>
<li class="breadcrumb-item">[[2e Fase]]</li>
+
<li class="breadcrumb-item active" aria-current="page">{{PAGENAME}}</li>
<li class="breadcrumb-item active" aria-current="page">2e Huisartsstage</li>
 
 
</ol>
 
</ol>
 
<br />
 
<br />
Regel 9: Regel 8:
 
|-
 
|-
 
|  
 
|  
'''Onderwijscoordinator'''<br />
+
'''Onderwijscoördinatoren'''<br />
{{auteur - Chris Rietmeijer}}
+
{{Functie - Onderwijscoördinatoren}}
 
|-
 
|-
 
|
 
|
 
'''Teamleider'''<br />
 
'''Teamleider'''<br />
{{auteur - Hendrien Duijnhouwer}}
+
{{Functie - TL Fase 2}}
 
|-
 
|-
 
|
 
|
 
'''Assistent teamleider'''<br />
 
'''Assistent teamleider'''<br />
[mailto:N.Stoll@vumc.nl Nanda Stoll]
+
{{Functie - ATL Fase 2}}
 
|-
 
|-
 
|
 
|
 
'''Onderdelen 2<sup>e</sup> huisartsstage:'''
 
'''Onderdelen 2<sup>e</sup> huisartsstage:'''
*[[Opdrachten 2e Huisartsstage|Opdrachten]]
 
 
*[[Verplichtingen 2e Huisartsstage|Verplichtingen]]
 
*[[Verplichtingen 2e Huisartsstage|Verplichtingen]]
*[[Supervisie 2e Huisartsstage|Supervisie]]
 
 
*[[Differentiaties]]
 
*[[Differentiaties]]
 
*[[Bouwstenen 2e Huisartsstage|Bouwstenen]]
 
*[[Bouwstenen 2e Huisartsstage|Bouwstenen]]
 +
*[[Opleidershandleiding Huisartsstage|Opleidershandleiding]]
 
|}
 
|}
 
=== Handleiding 2<sup>e</sup> huisartsstage ===
 
=== Handleiding 2<sup>e</sup> huisartsstage ===
Na de 1<sup>e</sup> huisartsstage en de externe stages volgt de 2<sup>e</sup> huisartsstage. Deze handleiding geeft een praktische beschrijving van het praktijkleren en het instituutsonderwijs.
+
Na de 1<sup>e</sup> huisartsstage en de externe stages volgt de 2<sup>e</sup> huisartsstage. Deze handleiding geeft een praktische beschrijving van het praktijkleren en het instituutsonderwijs in de 2<sup>e</sup> huisartsstage. Voor de overkoepelende handleiding verwijzen we naar [[Huisartsopleiding VUmc|de pagina Huisartsopleiding VUmc]].
  
 
=== Doelen en globale inhoud 2<sup>e</sup> huisartsstage ===
 
=== Doelen en globale inhoud 2<sup>e</sup> huisartsstage ===
Regel 38: Regel 36:
 
* [[Leerlijn zorg voor het kind|Zorg voor het kind]]
 
* [[Leerlijn zorg voor het kind|Zorg voor het kind]]
 
* [[Leerlijn palliatieve zorg|Palliatieve zorg]]
 
* [[Leerlijn palliatieve zorg|Palliatieve zorg]]
* [[Leerlijn SOLK|SOLK]]
+
* [[Leerlijn ALK|ALK]]
 
* [[Leerlijn preventie|Preventie]]
 
* [[Leerlijn preventie|Preventie]]
 
* [[Leerlijn praktijkmanagement|Praktijkmanagement]]
 
* [[Leerlijn praktijkmanagement|Praktijkmanagement]]
  
Zie voor de uitwerking van de thema's en alle onderwijsbouwstenen de informatie, samengevat op de [[Hoofdpagina|Wiki-homepage]].
+
Naast de dagelijkse werkzaamheden op de praktijk doet de aios diensten op de huisartsenpost, voert voor één dag de werkzaamheden uit van de praktijkassistent en voert twee volledige weken zelfstandig het huisartsenvak uit in de zelfstandige periode. Zie hiervoor [[2e Huisartsstage#Verplichtingen en Leeractiviteiten|Verplichtingen en Leeractiviteiten]].
  
Het einde van de 2<sup>e</sup> huisartsstage valt samen met de afronding van de huisartsopleiding. De aios voldoet bij deze afronding aan het competentieprofiel van de beginnende huisarts en heeft een reëel beeld van het beheersingsniveau van de tien thema's van het LOP. Dat geeft richting aan het zelfsturend leren na de opleiding in het kader van permanente professionele ontwikkeling.
+
Het einde van de 2<sup>e</sup> huisartsstage valt samen met de afronding van de huisartsopleiding. De aios voldoet dan aan het competentieprofiel van de beginnende huisarts en heeft een reëel beeld van het beheersingsniveau van de tien thema's van het LOP. Dat geeft richting aan het zelfsturend leren na de opleiding in het kader van permanente professionele ontwikkeling.
  
 
=== Praktijkleren ===
 
=== Praktijkleren ===
{{Handleiding - Leren in de dagpraktijk}}
+
De aios leert het vak in de huisartspraktijk. Patiëntenzorg en de vragen die daaruit ontstaan sturen voor een groot deel het leren. Daarbij zijn van belang:
{{Handleiding - Leren op de huisartsenpost}}
+
*'''Een voldoende en divers patiëntenaanbod'''. Huisartsgeneeskunde is een breed vak. Het is van belang dat aios die breedte ook in hun eigen spreekuur ervaren. Vooral in de tweede huisartsstage is het van belang met de opleider en praktijkassistent(e) samen te zorgen voor een zo gevarieerd mogelijk spreekuur, met onder andere voldoende patiënten met complexe problematiek. Uit onderzoek binnen de huisartsopleiding is gebleken dat met name de meer complexe problematiek niet altijd vanzelf bij de aios terechtkomt.
 +
*'''Een goede balans tussen zelfstandig werken en begeleiding'''. De aios leert vooral door zelfstandig patiëntenzorg te bieden onder direct beschikbare supervisie. Daarbij is regelmatig overleg met, en observatie door, de opleider cruciaal. Dit garandeert de patiëntveiligheid en maakt het opsporen van blinde vlekken bij de aios mogelijk. Deze balans wordt onder andere mogelijk gemaakt door:
 +
**Dagelijkse leergesprekken van een uur, naast ad-hoc-overleg over individuele patiënten.
 +
**Wekelijkse om-en-om spreekuren, naast ad-hoc-observaties.
 +
**Zelfstandige periodes waarin de aios zonder directe beschikbaarheid van de opleider werkt.
 +
**Voortgangsgesprekken.
  
De aios doet dit jaar ten minste 20 zelfstandige diensten, onder supervisie van de opleider. De taken en verantwoordelijkheden van alle betrokkenen (aios, opleider, HAP en opleidingscoördinator HAP), en een beschrijving van de eisen die aan de aios worden gesteld om zelfstandig op de HAP te mogen werken, staan beschreven in de [[Leidraad diensten|leidraad]].
+
=== Cursorisch onderwijs ===
{{Handleiding - Instituutsonderwijs}}
+
De aios komen elke week naar het instituut voor cursorisch onderwijs op de terugkomdag.
  
{{Handleiding - Reflectieonderwijs}}
+
==== Themaonderwijs ====
{{Handleiding - Aiosonderwijs}}
+
Tijdens de 2<sup>e</sup> huisartsstage is er regelmatig een middag themaonderwijs (zie [[Themaonderwijs in de opleiding|Themaonderwijs in de opleiding]]). <br />
{{Handleiding - Docentonderwijs en training}}
+
Op deze middagen komt er één onderwerp aan bod. Tijdens deze stage hebben aios een keuze in onderwerp. Het actuele aanbod van themaonderwijs staat op Canvas: [https://canvas.vu.nl/courses/61123 Canvaspagina Themaonderwijs].
{{Handleiding - Individuele begeleiding aios}}
+
==== Onderwijs buiten het instituut ====
 +
Tijdens de 2<sup>e</sup> huisartsstage krijgen de aios ook onderwijs buiten het instituut:
 +
*Landelijke tweedaagse ([https://www.huisartsopleiding.nl/opleidingsprogramma/landelijk-onderwijs/landelijke-tweedaagse/ Landelijke tweedaagse - Huisartsopleiding Nederland]). Deze tweedaagse wordt 4x per jaar georganiseerd door Schola Medica; aios volgen deze in het eerste kwartaal van de 2<sup>e</sup> huisartsstage. In de week van de tweedaagse is er geen terugkomdag. Een paar weken van tevoren staat er een voorbereidingsopdracht klaar in de digitale leeromgeving van Schola Medica. Als je een dag mist, maak je een plan hoe je het gat in kennis kan dichten. Als je twee dagen mist, sluit je de volgende tweedaagse aan.
 +
*STARtclass huisartsgeneeskunde III ([[STARtclass jaar 3 - informatie en voorbereiding|STARtclass jaar 3 - informatie en voorbereiding - Wiki HOVUmc]]). Deze STARtclass wordt 4 x per jaar georganiseerd door Schola Medica op een maandag of een vrijdag. Aios volgen deze in het tweede kwartaal van de 2<sup>e</sup> huisartsstage. De STARtclass duurt één dag. In de week van de STARtclass is er ook een terugkomdag. Als je de STARtclass mist, sluit je de volgende keer aan. De ABCDE-training maakt onderdeel uit van deze STARtclass, de AED/BLS training niet.
 +
*AED/BLS-training ([[Leerlijn spoedeisende zorg#Aanbod onderwijs leerlijn spoedeisende zorg|Aanbod onderwijs leerlijn spoedeisende zorg - Wiki HOVUmc]]). In jaar 1 en 2 maakt deze training onderdeel uit van de STARtclass, maar in jaar 3 niet. Aios hebben een geldig certificaat nodig om diensten te kunnen doen op de post. Ook vinden we het belangrijk dat aios de opleiding verlaten met een geldig AED/BLS certificaat. Daarom organiseren we deze training elk kwartaal i.s.m. Dokh, aios krijgen van Dokh een uitnodiging om deel te nemen aan deze training.
 +
==== Intervisie ====
 +
Door reflectie en actief leren werk je systematisch en doelbewust aan verbetering van je beroepsmatig functioneren. Om groei te geven in zelfsturend leren en eigen regie (leerlijn professionaliteit) en duidelijke handvatten te bieden voor de beroepspraktijk na de opleiding, maak je in de tweede helft van de 2<sup>e</sup> huisartsstage tijdens de terugkomdag kennis met intervisie. Voor meer informatie: [[Intervisie|Intervisie Wiki HOVUmc]].
 +
==== Parallel- en parallel-koppeldagen ====
 +
Tijdens de 1<sup>e</sup> en 2<sup>e</sup> huisartsstage zijn er 6 x per jaar paralleldagen/parallel-koppeldagen. Deze dagen lopen 'parallel' met de terugkomdag van de aios.
 +
*Tijdens de paralleldag volgt de opleider onderwijs op het instituut. De aios werkt dan op de praktijk.
 +
*Bij een parallel-koppeldag zijn zowel opleider als aios op het instituut. Bij deze dagen staat het plannen van leeractiviteiten voor de aios en de begeleiding van en door de opleider centraal.
  
==== Expertonderwijs ====
+
=== Verplichtingen en Leeractiviteiten ===
Expertonderwijs is onderwijs dat wordt gegeven door een expert op een bepaald vakgebied, uiteenlopend van een kader-huisarts tot een medisch specialist tot een paramedicus. Tijdens de 2<sup>e</sup> huisartsstage is er een tot twee keer per maand in de middag een keuze aan verschillend expertonderwijs. Deelname is, net als voor de andere terugkomdagonderdelen, verplicht. 
+
Een aantal onderdelen van de opleiding is verplicht in de beoordelingscyclus. Hierbij gaat het om toetsen, beoordelingsmomenten en een aantal leeractiviteiten. Deze verplichtingen zijn nodig om een voortgangsadvies of - beslissing te kunnen geven. <br /><br />
 
+
Daarnaast is er een aantal activiteiten dat wij als instituut adviseren. Indien gewenst en passend bij de leerbehoefte van de aios kan een docent een andere invulling geven aan deze leeractiviteiten. Het is de verantwoordelijkheid van de aios om de leeractiviteiten tijdig uit te voeren en het eventuele bewijsstuk op tijd aan te leveren. Leerdoelen en -activiteiten legt de aios vast in het [[IOP - Individueel OntwikkelPlan|Individueel OntwikkelPlan (IOP)]].
De aios kiest vooraf bij welk expertonderwijs hij/zij aansluit: elke drie maanden ontvangt de aios een uitnodiging om zich in te schrijven voor het keuzeonderwijs van het eerstvolgende kwartaal. Deze keuze is om organisatorische redenen bindend.
+
<br /><br />
{{Handleiding - Zelfstudie en Opdrachten}}
+
Het overzicht van de verplichtingen in de 2<sup>e</sup> huisartsstage staat hier: [[Toetsprogramma HOVUmc#3. Verplichtingen|Verplichtingen]]. <br />
 
+
Het overzicht van de leeractiviteiten in de 2<sup>e</sup> huisartsstage staat hier: [[Toetsprogramma HOVUmc#5. Overzicht belangrijke leeractiviteiten|Overzicht belangrijke leeractiviteiten]]
Tijdens de 2<sup>e</sup> huisartsstage zijn er de opdrachten praktijkmanagement en de opdrachten aiosonderwijs.{{Handleiding - Voortgang en beoordeling}}
 
 
 
In de 4<sup>e</sup> maand levert de aios video-opnames in ten behoeve van de pré-toets consultvoering. Uiterlijk vijf maanden voor het einde van de opleiding vindt de consultvoeringstoets 2<sup>e</sup> huisartsstage plaats.
 
 
 
Vier maanden vóór het einde van de opleiding vindt de laatste voortgangsbeslissing plaats door het hoofd met het oog op tijdige certificering van de aios als huisarts.
 
 
 
===Individualisering opleiding===
 
In de 2<sup>e</sup> fase is er een aanbod van expertonderwijs, waaruit gekozen kan worden. Tevens zijn er dan [[Differentiaties|differentiatiemogelijkheden]], een aanvullend, landelijk en verdiepend onderwijsaanbod waarmee de aios zich extra kan bekwamen in een specifiek onderdeel van de huisartsgeneeskunde. Congresbezoek kan een aantal terugkomdagen vervangen. Bestuursactiviteiten bij de LOVAH (Landelijke Organisatie van Aspirant Huisartsen) kunnen deels in opleidingstijd worden gedaan. Zie ook het [[Aanwezigheidsreglement]].
 
 
 
===Onderwijsinformatiesystemen===
 
Binnen de huisartsopleiding werken we met verschillende digitale systemen. Zie voor een uitgebreide beschrijving [[ICT Systemen|de handleiding ICT.]]
 
*[[E-portfolio]]. Een online portfolio waarin de aios opneemt: alle ComBels en voortgangsadviezen, alsmede de reflectieverslagen na de voortgangsgesprekken, de verklaringen dienstdoen, supervisiebeoordelingen.
 
*[[Canvas]]. De interactieve digitale leeromgeving waarop de aios binnen zijn/haar groep kan communiceren over inhoudelijke en praktische zaken, zoals voortgang in het individueel ontwikkelingsplan, literatuur, presentaties. Ook het rooster is opgenomen in Canvas.
 
*[https://hovumc.nl/wiki HOVUmc-Wiki]. Deze open, online informatiebron bevat een groot aantal onderwijsbouwstenen, gerangschikt onder vijftien [[leerlijnen]]. Een bouwsteen bevat informatie over een bepaald onderwerp. De bouwstenen zijn bruikbaar bij het maken van onderwijs door aios en docenten, ter ondersteuning van het praktijkleren, voor zelfstudie en voor leergesprekken. Naast onderwijsinhoudelijke informatie bevat de Wiki alle handleidingen en regelgeving van de opleiding.
 
*[[Video opnames van consulten|Videoplatform]]. Dit is een beveiligde online omgeving waar aios video-opnames van consulten uploaden om later terug te kijken met de opleider, de docenten of de terugkomdaggroep. Ook vindt via dit platform de beoordeling voor de BasisConsultvoeringsToets en de consultvoeringstoets van de tweede huisartsstage plaats.
 
*[[Webmail]]. Iedere aios krijgt voor de duur van de opleiding een eigen VUmc-account. 
 
  
 
{{witregel}}
 
{{witregel}}
<big>'''Overzichten stage handleidingen'''</big>
+
<big>'''Overzichten stagehandleidingen'''</big>
 
{| class="clickablecell" style="text-align:center; color: white; background-color: #ffffff; width: 100%;"
 
{| class="clickablecell" style="text-align:center; color: white; background-color: #ffffff; width: 100%;"
 
| class="clickablecell" style="text-align:center; height:80px; width: 33%; background-color:#4ea24e;" |'''[[1e Huisartsstage|<span style="color:white">Handleiding<br />1e Huisartsstage</span>]]'''
 
| class="clickablecell" style="text-align:center; height:80px; width: 33%; background-color:#4ea24e;" |'''[[1e Huisartsstage|<span style="color:white">Handleiding<br />1e Huisartsstage</span>]]'''

Huidige versie van 3 apr 2023 om 16:07


2e Huisartsstage

Onderwijscoördinatoren
Marieke van Schelven
Dorien Stilma
Linda Timmer

Teamleider
Hendrien Duijnhouwer

Assistent teamleider
Nanda Stoll

Onderdelen 2e huisartsstage:

Handleiding 2e huisartsstage

Na de 1e huisartsstage en de externe stages volgt de 2e huisartsstage. Deze handleiding geeft een praktische beschrijving van het praktijkleren en het instituutsonderwijs in de 2e huisartsstage. Voor de overkoepelende handleiding verwijzen we naar de pagina Huisartsopleiding VUmc.

Doelen en globale inhoud 2e huisartsstage

In de 2e huisartsstage leert de aios, toenemend zelfstandig, toenemend complexe patiëntenzorg te leveren. Daarbij leert de aios de zorg te organiseren, als leidinggevende aan praktijkondersteuners en praktijkassistenten. De aios leert zich verhouden tot het vraagstuk van de toekomstbestendigheid van de huisartsenzorg. De aios leert toenemend zelfsturend en maakt individuele keuzes voor de indeling van de opleiding. In de 2e huisartsstage is er gericht aandacht voor de volgende thema's uit het Landelijk Opleidingsplan (LOP):

Naast de dagelijkse werkzaamheden op de praktijk doet de aios diensten op de huisartsenpost, voert voor één dag de werkzaamheden uit van de praktijkassistent en voert twee volledige weken zelfstandig het huisartsenvak uit in de zelfstandige periode. Zie hiervoor Verplichtingen en Leeractiviteiten.

Het einde van de 2e huisartsstage valt samen met de afronding van de huisartsopleiding. De aios voldoet dan aan het competentieprofiel van de beginnende huisarts en heeft een reëel beeld van het beheersingsniveau van de tien thema's van het LOP. Dat geeft richting aan het zelfsturend leren na de opleiding in het kader van permanente professionele ontwikkeling.

Praktijkleren

De aios leert het vak in de huisartspraktijk. Patiëntenzorg en de vragen die daaruit ontstaan sturen voor een groot deel het leren. Daarbij zijn van belang:

  • Een voldoende en divers patiëntenaanbod. Huisartsgeneeskunde is een breed vak. Het is van belang dat aios die breedte ook in hun eigen spreekuur ervaren. Vooral in de tweede huisartsstage is het van belang met de opleider en praktijkassistent(e) samen te zorgen voor een zo gevarieerd mogelijk spreekuur, met onder andere voldoende patiënten met complexe problematiek. Uit onderzoek binnen de huisartsopleiding is gebleken dat met name de meer complexe problematiek niet altijd vanzelf bij de aios terechtkomt.
  • Een goede balans tussen zelfstandig werken en begeleiding. De aios leert vooral door zelfstandig patiëntenzorg te bieden onder direct beschikbare supervisie. Daarbij is regelmatig overleg met, en observatie door, de opleider cruciaal. Dit garandeert de patiëntveiligheid en maakt het opsporen van blinde vlekken bij de aios mogelijk. Deze balans wordt onder andere mogelijk gemaakt door:
    • Dagelijkse leergesprekken van een uur, naast ad-hoc-overleg over individuele patiënten.
    • Wekelijkse om-en-om spreekuren, naast ad-hoc-observaties.
    • Zelfstandige periodes waarin de aios zonder directe beschikbaarheid van de opleider werkt.
    • Voortgangsgesprekken.

Cursorisch onderwijs

De aios komen elke week naar het instituut voor cursorisch onderwijs op de terugkomdag.

Themaonderwijs

Tijdens de 2e huisartsstage is er regelmatig een middag themaonderwijs (zie Themaonderwijs in de opleiding).
Op deze middagen komt er één onderwerp aan bod. Tijdens deze stage hebben aios een keuze in onderwerp. Het actuele aanbod van themaonderwijs staat op Canvas: Canvaspagina Themaonderwijs.

Onderwijs buiten het instituut

Tijdens de 2e huisartsstage krijgen de aios ook onderwijs buiten het instituut:

  • Landelijke tweedaagse (Landelijke tweedaagse - Huisartsopleiding Nederland). Deze tweedaagse wordt 4x per jaar georganiseerd door Schola Medica; aios volgen deze in het eerste kwartaal van de 2e huisartsstage. In de week van de tweedaagse is er geen terugkomdag. Een paar weken van tevoren staat er een voorbereidingsopdracht klaar in de digitale leeromgeving van Schola Medica. Als je een dag mist, maak je een plan hoe je het gat in kennis kan dichten. Als je twee dagen mist, sluit je de volgende tweedaagse aan.
  • STARtclass huisartsgeneeskunde III (STARtclass jaar 3 - informatie en voorbereiding - Wiki HOVUmc). Deze STARtclass wordt 4 x per jaar georganiseerd door Schola Medica op een maandag of een vrijdag. Aios volgen deze in het tweede kwartaal van de 2e huisartsstage. De STARtclass duurt één dag. In de week van de STARtclass is er ook een terugkomdag. Als je de STARtclass mist, sluit je de volgende keer aan. De ABCDE-training maakt onderdeel uit van deze STARtclass, de AED/BLS training niet.
  • AED/BLS-training (Aanbod onderwijs leerlijn spoedeisende zorg - Wiki HOVUmc). In jaar 1 en 2 maakt deze training onderdeel uit van de STARtclass, maar in jaar 3 niet. Aios hebben een geldig certificaat nodig om diensten te kunnen doen op de post. Ook vinden we het belangrijk dat aios de opleiding verlaten met een geldig AED/BLS certificaat. Daarom organiseren we deze training elk kwartaal i.s.m. Dokh, aios krijgen van Dokh een uitnodiging om deel te nemen aan deze training.

Intervisie

Door reflectie en actief leren werk je systematisch en doelbewust aan verbetering van je beroepsmatig functioneren. Om groei te geven in zelfsturend leren en eigen regie (leerlijn professionaliteit) en duidelijke handvatten te bieden voor de beroepspraktijk na de opleiding, maak je in de tweede helft van de 2e huisartsstage tijdens de terugkomdag kennis met intervisie. Voor meer informatie: Intervisie Wiki HOVUmc.

Parallel- en parallel-koppeldagen

Tijdens de 1e en 2e huisartsstage zijn er 6 x per jaar paralleldagen/parallel-koppeldagen. Deze dagen lopen 'parallel' met de terugkomdag van de aios.

  • Tijdens de paralleldag volgt de opleider onderwijs op het instituut. De aios werkt dan op de praktijk.
  • Bij een parallel-koppeldag zijn zowel opleider als aios op het instituut. Bij deze dagen staat het plannen van leeractiviteiten voor de aios en de begeleiding van en door de opleider centraal.

Verplichtingen en Leeractiviteiten

Een aantal onderdelen van de opleiding is verplicht in de beoordelingscyclus. Hierbij gaat het om toetsen, beoordelingsmomenten en een aantal leeractiviteiten. Deze verplichtingen zijn nodig om een voortgangsadvies of - beslissing te kunnen geven.

Daarnaast is er een aantal activiteiten dat wij als instituut adviseren. Indien gewenst en passend bij de leerbehoefte van de aios kan een docent een andere invulling geven aan deze leeractiviteiten. Het is de verantwoordelijkheid van de aios om de leeractiviteiten tijdig uit te voeren en het eventuele bewijsstuk op tijd aan te leveren. Leerdoelen en -activiteiten legt de aios vast in het Individueel OntwikkelPlan (IOP).

Het overzicht van de verplichtingen in de 2e huisartsstage staat hier: Verplichtingen.
Het overzicht van de leeractiviteiten in de 2e huisartsstage staat hier: Overzicht belangrijke leeractiviteiten

  Overzichten stagehandleidingen

Handleiding
1e Huisartsstage
Klinische
stage
CZ
stage
GGZ
stage
Handleiding
2e Huisartsstage