ICT - Systemen en ondersteuning: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
(Nieuwe pagina aangemaakt met '<ol class="breadcrumb" style="width:100%;"> <li class="breadcrumb-item">Hoofdpagina</li> <li class="breadcrumb-item">Regelgeving</li> <li class="breadcrumb-...')
 
k (witregels toegevoegd)
(22 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
 
<ol class="breadcrumb" style="width:100%;">
 
<ol class="breadcrumb" style="width:100%;">
 
<li class="breadcrumb-item">[[Hoofdpagina]]</li>
 
<li class="breadcrumb-item">[[Hoofdpagina]]</li>
<li class="breadcrumb-item">[[Regelgeving]]</li>
 
<li class="breadcrumb-item">[[ICT Systemen]]</li>
 
 
<li class="breadcrumb-item active" aria-current="page">{{PAGENAME}}</li>
 
<li class="breadcrumb-item active" aria-current="page">{{PAGENAME}}</li>
 
</ol>
 
</ol>
 
<br />
 
<br />
 
{| class="infobox regelgeving"
 
{| class="infobox regelgeving"
! <span class="infobox-titel">[[Regelgeving]]</span>
+
! <span class="infobox-titel">ICT-Systemen</span>
 
|-
 
|-
 
|
 
|
Regel 14: Regel 12:
 
|-
 
|-
 
|  
 
|  
'''Onderwijscoordinator'''<br />
+
'''ICT-coördinator'''<br />
{{auteur - Chris Rietmeijer}}
+
{{auteur - Jae Klaasen}}
 +
|-
 +
|
 +
'''ICT-systemen'''<br />
 +
*[[Webmail]]
 +
*[[Make-a-Match]]
 +
*[[Canvas]]
 +
*[[Portfolio]]
 +
*[[Videoplatform]]
 +
*[[Werkplek]]
 +
*[[WiFi]]
 
|}
 
|}
 +
Bij de huisartsopleiding werken we met verschillende digitale systemen. We zouden graag met minder toe willen kunnen omwille van gebruikersgemak, maar net als in het gewone leven is dat niet mogelijk. Via de linkjes in de tabel aan de rechterkant kun je in het kort lezen waar de verschillende systemen toe dienen, met verwijzingen naar de verdere beschrijvingen. Hieronder staat per systeem het mailadres waarnaar je jouw vragen kunt sturen als je tegen problemen aanloopt.
  
Binnen de huisartsopleiding werken we met verschillende digitale systemen. We zouden graag met minder toekunnen i.v.m. toegang en gebruikersgemak, maar net als in het gewone leven is dat niet mogelijk. Hieronder in het kort waar de verschillende systemen toe dienen, met verwijzingen naar de verdere beschrijvingen.
+
{{witregel}}
  
=== Canvas / Leeromgeving ===
+
{| class="wikitable"
Voor de aios-groepen  en de parallel hieraan draaiende opleiders-groepen maken we gebruik van [[Canvas]] als leeromgeving. Dit is het belangrijkste '''communicatiekanaal''' tussen aios, docenten en huisartsopleiders voor actuele zaken die het cursorisch onderwijs betreffen. Iedere aios beschikt hiermee over een eigen 'brievenbus' voor het inleveren van werk- documenten, opdrachten en presentaties waarop feedback gevraagd wordt. Daarnaast is er ook per groep en per aios ruimte voor documenten en stukken van algemener belang (zoals relevante artikelen, websites, etc.).
+
 +
|'''Systeem'''
 +
|-
 +
|Videoplatform
 +
||[Mailto:video-ho@vumc.nl video-ho@vumc.nl]
 +
|-
 +
|Canvas
 +
|[Mailto:canvas-ho@vumc.nl canvas-ho@vumc.nl]
 +
|-
 +
|Wiki
 +
|[Mailto:wiki-ho@vumc.nl wiki-ho@vumc.nl]
 +
|-
 +
|E-portfolio
 +
|[Mailto:portfolio-ho@vumc.nl portfolio-ho@vumc.nl]
 +
|-
 +
|Overig
 +
|[Mailto:heno-ict@vumc.nl heno-ict@vumc.nl]
 +
|}
  
==== Expert onderwijs ====
+
{{witregel}}
Canvas wordt tevens ingezet voor het inschrijven voor het expert-onderwijs.
 
  
==== Ondersteuning ====
+
'''Spoed'''
* De Canvas website vind je hier: https://www.hovumc.nl/canvas
+
Sommige dingen zijn zo belangrijk dat we stoppen waar we mee bezig zijn en ons richten op het probleem voorhanden. Voorbeeld hiervan zijn storingen die het onderwijs ophouden, een data-incident, een algehele storing in een systeem. Met de afhandeling daarvan beginnen we direct. De inzet is daarbij een zo goed en passend mogelijke oplossing met een zo vloeiend mogelijke doorgang van het (onderwijs)proces.
* Vragen stel over Canvas stel je hier: [mailto:canvas-ho@vumc.nl canvas-ho@vumc.nl]
 
  
=== Scorion / ePortfolio ===
+
'''Geen spoed'''
====Beoordeling====
+
Minder spoedeisende gevallen verwijzen we mogelijkerwijs door naar een derde. Als we denken dat het kan helpen, kunnen wij jou of kan jij ons verzoeken terugkoppeling te geven over de afhandeling. Soms kunnen we, ook al zijn wij “gewone gebruiker” in een systeem (bv Outlook) ondersteunen in verwerking van je vraag elders (bv als je er moeilijk uitkomt met de helpdesk).
Elke aios houdt in het eigen [[E-portfolio]] en op Canvas de belangrijkste opleidingsresultaten bij. Het portfolio bevat de voortgangsadviezen en een neerslag van de beoordelingen en prestaties van de aios die het bewijs vormen van het verworven niveau van de competenties. We beschouwen de aios als eigenaar van het portfolio. De aios nodigt beoordelaars uit om hun beoordelingen in te vullen die besproken worden in de voortgangsadviezen.
 
  
Aan het einde van de stage nodigt de aios het hoofd van de opleiding uit om het voortgangsbesluit te nemen. Verplicht onderdeel van het beoordelingsdeel zijn de achtereenvolgende versies van het IOP, de ComBeL's, de verslagen van het voortgangsgesprek, de behaalde toetsresultaten en de beoordelingen na 6 en 9 maanden. Ook de beoordeling van het diensten doen krijgen hierin een plaats. Een overzicht van de prestaties die nodig zijn om de stage af te ronden zijn gevat in de [[Verplichtingen aios]]:
+
'''Terugkoppeling'''
 +
Als je vraag, verzoek of melding niet direct wordt afgehandeld voorziet de afdeling ICT van de Huisartsopleiding je van een duidelijk oplossingsvoorstel met een terugkoppelingstermijn.
  
====Ontwikkeling====
+
<br />
Behalve aan het verplichte beoordelingsdeel biedt het portfolio ook 'vrije' ruimte. Hierin kunnen 'bewijsstukken' opgeslagen worden die kunnen dienen als illustratie/ onderbouwing van de ontwikkeling van de aios. Dit kan bijvoorbeeld een feedbackdocument zijn, maar ook een geslaagd consult zijn waar je trots op bent, een geslaagd onderwijsprogramma, een bericht van een dankbare patiënt of een blijk van waardering van een collega. De aios kan uit deze 'content' zelf een selectie maken van prestaties die als illustratie kunnen dienen bij een beoordelingsmoment of bij de start van een volgende opleidingsmodule.
+
{{ICT Buttons}}
 
 
Het portfolio gaat met de aios mee gedurende de gehele opleiding. Ook na de opleiding kun je het portfolio benutten (als show-case). Tijdens de opleiding is de aios verplicht om het portfolio open te stellen voor het hoofd van de opleiding, de teamleider en onderwijsassistente van het betreffende opleidingsjaar, de achtereenvolgende opleiders/stageopleiders en docenten die hem of haar gedurende de periode van de betreffende stage begeleiden. Voor meer informatie zie de portfolio informatie website.
 
 
 
====Ondersteuning====
 
* '''Website''' van het e-portfolio vind je hier: [https://www.hovumc.nl/eportfolio hovumc.nl/eportfolio] hier log je in en vind je de online hulp.
 
* '''Vragen''' over het e-portfolio stel je aan: [mailto:eportfolio-ho@vumc.nl eportfolio-ho@vumc.nl]
 
 
 
===Videoplatform / Codific===
 
Voor het uitwissellen en beoordelen van video's maken we gebruike van een zeer goed beveiligd videoplatform.
 
* '''Website''' van het videoplatform vind je hier: [https://video.hovumc.nl] hier log je in en vind je de online hulp.
 
* '''Vragen''' over het videoplatform stel je aan: [mailto:video-ho@vumc.nl video-ho@vumc.nl]Het [[Video opnames van consulten|video-platform]] is een beveiligde omgeving waarin aios video-opnames uploaden om later terug te zien met de opleider, de peers en/of de docenten. Ook wordt dit platform gebruikt voor de beoordeling van consulten door externe beoordelaars in het kader van de [[Basis consultvoeringstoets|basis consultvoeringstoets.]]
 
 
 
=== Wiki ===
 
Op deze [https://hovumc.nl/wiki Wiki] is, naast alle handleidingen en regelgeving, ook veel inhoudelijke informatie te vinden, gerangschikt onder 14 [[leerlijnen]]. Deze inhoud wordt gepresenteerd in de vorm van onderwijsbouwstenen, die te gebruiken zijn bij het maken van onderwijs door aios en docenten. Ook zijn bouwstenen vaak geschikt voor het praktijkleren en/of voor leergesprekken of zelfstudie. De bouwstenen zijn waar mogelijk gerangschikt per [[Thema en KBA|KBA]]. Ook zijn de onderwijsbouwstenen te vinden met behulp van de zoekfunctie rechts boven in het scherm. Het maken en onderhouden van bouwstenen is doorlopend werk van onze expertisegroepen, die elk bestaan uit enkele docenten en een alumnus. Mocht je onjuistheden in bouwstenen aantreffen, mail dit dan svp een de auteur die vermeld staat.
 
 
 
=== VUmc account ===
 
Iedere aios krijgt voor de duur van de opleiding een eigen VUmc - account/emailadres. Om misbruik te voorkomen dient de toegangscode regelmatig geactualiseerd te worden. De aios ontvangt hierover tijdig bericht van het instituut.[mailto:canvas-ho@vumc.nl canvas-ho@vumc.nl]
 

Versie van 21 feb 2020 om 13:46


ICT-Systemen

Adjunct hoofd
Harry Schleypen

ICT-coördinator
Jae Klaasen

ICT-systemen

Bij de huisartsopleiding werken we met verschillende digitale systemen. We zouden graag met minder toe willen kunnen omwille van gebruikersgemak, maar net als in het gewone leven is dat niet mogelijk. Via de linkjes in de tabel aan de rechterkant kun je in het kort lezen waar de verschillende systemen toe dienen, met verwijzingen naar de verdere beschrijvingen. Hieronder staat per systeem het mailadres waarnaar je jouw vragen kunt sturen als je tegen problemen aanloopt.

 

  Systeem
Videoplatform video-ho@vumc.nl
Canvas canvas-ho@vumc.nl
Wiki wiki-ho@vumc.nl
E-portfolio portfolio-ho@vumc.nl
Overig heno-ict@vumc.nl

 

Spoed Sommige dingen zijn zo belangrijk dat we stoppen waar we mee bezig zijn en ons richten op het probleem voorhanden. Voorbeeld hiervan zijn storingen die het onderwijs ophouden, een data-incident, een algehele storing in een systeem. Met de afhandeling daarvan beginnen we direct. De inzet is daarbij een zo goed en passend mogelijke oplossing met een zo vloeiend mogelijke doorgang van het (onderwijs)proces.

Geen spoed Minder spoedeisende gevallen verwijzen we mogelijkerwijs door naar een derde. Als we denken dat het kan helpen, kunnen wij jou of kan jij ons verzoeken terugkoppeling te geven over de afhandeling. Soms kunnen we, ook al zijn wij “gewone gebruiker” in een systeem (bv Outlook) ondersteunen in verwerking van je vraag elders (bv als je er moeilijk uitkomt met de helpdesk).

Terugkoppeling Als je vraag, verzoek of melding niet direct wordt afgehandeld voorziet de afdeling ICT van de Huisartsopleiding je van een duidelijk oplossingsvoorstel met een terugkoppelingstermijn.