IOP

Uit Wiki HOVUmc
Versie door Jae Klaasen (overleg | bijdragen) op 8 apr 2019 om 10:47
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Ga naar: navigatie, zoeken


Toetsprogramma

Adjunct hoofd
Harry Schleypen

Onderwijscoordinator
Chris Rietmeijer

Onderdelen van het Toetsprogramma

IOP

Gedurende de gehele opleiding werkt je met een IOP (Indivdueel Ontwikkel Plan). In dit plan, dat je op grond van toetsing en eigen ervaringen in de praktijk regelmatig evalueert en bijstelt, komt te staan aan welke leerdoelen je wil werken en hoe je tot die doelen bent gekomen.

Het IOP is het belangrijkste onderdeel van je ontwikkelingsdossier, waarmee je de leerontwikkeling gedurende de opleiding laat zien.

DART-N

Elk doel in je IOP werk je uit als een opdracht aan jezelf in het format DART-N (Doel Activiteiten Resultaat Tijd Nabespreking/toetsing). De toepassing van DART-N is niet beperkt tot het IOP. Door de gehele opleiding heen maken we gebruik van dit format, bijvoorbeeld in de opdrachten van het instituut aan de aios.

Aanleiding

Aanleiding van de opdracht.

Doel

Doel van de opdracht: wat wil je leren, maar ook waarom.

Activiteit

Activiteiten die voor de opdracht uitgevoerd moeten worden.

Resultaat

Resultaat, in een fysiek "tastbare" vorm, na afloop van de opdracht, maar ook: wanneer ben je klaar?

Tijd

Tijd die de opdracht gaat kosten.

Nabespreking

Nabespreking (c.q. toetsing / feedback) van de opdracht (wie, wat, waar, hoe?).

Naast onderstaande voorbeelden is in een column in Huisarts & Wetenschap (2011) door aios Anne Hermans besteed aan een voorbeeld van het DART-N gebruik.