Leergesprek: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
k
k
Regel 19: Regel 19:
  
 
Een verdere uitwerking van de verschillende vormen van nabespreking staat in het handboek didactiek van de opleider. De Huisartsopleiding VUmc heeft de verschillende vormen van leergesprekken opgenomen in het onderwijsprogramma voor opleiders
 
Een verdere uitwerking van de verschillende vormen van nabespreking staat in het handboek didactiek van de opleider. De Huisartsopleiding VUmc heeft de verschillende vormen van leergesprekken opgenomen in het onderwijsprogramma voor opleiders
 +
 +
 +
==== ALVU ====
 +
https://www.hovumc.nl/doc/ALVU_16012008.doc

Versie van 17 apr 2019 om 14:57

Notitie leergesprekken

Doel

Deze notitie dient om de belangrijkste aandachtspunten voor de leergesprekken vast te leggen.

Op iedere praktijkdag van de aios wordt, op een vast tijdstip met zo weinig mogelijk kans op storingen, een leergesprek gehouden tussen opleider en aios. Deze leergesprekken duren gemiddeld een uur of naar rato in het geval van een parttime werkdag.

Vorm

Vorm en inhoud kunnen sterk variëren afhankelijk van de wensen van beide partijen. Veelvoorkomende vormen van deze leergesprekken zijn:

  • Dagrapportage
  • Probleeminventarisatie
  • Consultbespreking naar aanleiding van een video-opname of een observatie
  • Toetsbespreking
  • Themabespreking
  • Evaluatiegesprek

Inhoud

De inhoud van de leergesprekken kan liggen op alle zeven taakgebieden van het Competentieprofiel van de huisarts.

Een verdere uitwerking van de verschillende vormen van nabespreking staat in het handboek didactiek van de opleider. De Huisartsopleiding VUmc heeft de verschillende vormen van leergesprekken opgenomen in het onderwijsprogramma voor opleiders


ALVU

https://www.hovumc.nl/doc/ALVU_16012008.doc