Leergesprek: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
k
k
Regel 1: Regel 1:
= Notitie leergesprekken =
+
<ol class="breadcrumb" style="width:100%;">
 +
<li class="breadcrumb-item">[[Hoofdpagina]]</li>
 +
<li class="breadcrumb-item">[[Regelgeving]]</li>
 +
<li class="breadcrumb-item">[[Opleidingsplan]]</li>
 +
<li class="breadcrumb-item active" aria-current="page">Opleidingsplan HOVUmc</li>
 +
</ol>
 +
<br />
 +
{| class="infobox regelgeving"
 +
! <span class="infobox-titel">[[Regelgeving]]</span>
 +
|-
 +
|
 +
'''Hoofd'''<br />
 +
{{auteur - Nettie Blankenstein}}
 +
|-
 +
|
 +
'''Adjunct hoofd'''<br />
 +
{{auteur - Harry Schleypen}}
 +
|-
 +
|
 +
'''Onderwijscoordinator'''<br />
 +
{{auteur - Chris Rietmeijer}}
 +
|-
 +
|
 +
'''Regelgeving'''
 +
*[[FAQ en Begrippenlijst]]
 +
*[[Instituutsreglement]]
 +
*[[Opleidingsplan]]
 +
**[[Opleidingsplan HOVUmc]]
 +
**[[Landelijk opleidingsplan]]
 +
**[[Opleidingsplan opleiders]]
 +
**[[Opleidingsplan AMA]]
 +
*[[Toetsing en beoordeling]]
 +
*[[Opleidingsduur]]
 +
*[[Werktijd]]
 +
*[[Verantwoordelijkheden]]
 +
*[[Conflict]]
 +
|}
  
==== Doel ====
+
== Notitie leergesprekken ==
 +
 
 +
=== Doel ===
 
Deze notitie dient om de belangrijkste aandachtspunten voor de leergesprekken vast te leggen.
 
Deze notitie dient om de belangrijkste aandachtspunten voor de leergesprekken vast te leggen.
  
 
Op iedere praktijkdag van de aios wordt, op een vast tijdstip met zo weinig mogelijk kans op storingen, een leergesprek gehouden tussen opleider en aios. Deze leergesprekken duren gemiddeld een uur of naar rato in het geval van een parttime werkdag.
 
Op iedere praktijkdag van de aios wordt, op een vast tijdstip met zo weinig mogelijk kans op storingen, een leergesprek gehouden tussen opleider en aios. Deze leergesprekken duren gemiddeld een uur of naar rato in het geval van een parttime werkdag.
  
==== Vorm ====
+
=== Vorm ===
 
Vorm en inhoud kunnen sterk variëren afhankelijk van de wensen van beide partijen. Veelvoorkomende vormen van deze leergesprekken zijn:
 
Vorm en inhoud kunnen sterk variëren afhankelijk van de wensen van beide partijen. Veelvoorkomende vormen van deze leergesprekken zijn:
 
* Dagrapportage
 
* Dagrapportage
Regel 15: Regel 53:
 
* Evaluatiegesprek
 
* Evaluatiegesprek
  
==== Inhoud ====
+
=== Inhoud ===
 
De inhoud van de leergesprekken kan liggen op alle zeven taakgebieden van het [[Competentieprofiel van de huisarts]].
 
De inhoud van de leergesprekken kan liggen op alle zeven taakgebieden van het [[Competentieprofiel van de huisarts]].
  
 
Een verdere uitwerking van de verschillende vormen van nabespreking staat in het handboek didactiek van de opleider. De Huisartsopleiding VUmc heeft de verschillende vormen van leergesprekken opgenomen in het onderwijsprogramma voor opleiders
 
Een verdere uitwerking van de verschillende vormen van nabespreking staat in het handboek didactiek van de opleider. De Huisartsopleiding VUmc heeft de verschillende vormen van leergesprekken opgenomen in het onderwijsprogramma voor opleiders
  
==== ALVU ====
+
=== ALVU ===
 
Het Analyse Leergesprek formulier kan je hier downloaden:
 
Het Analyse Leergesprek formulier kan je hier downloaden:
 
* [https://www.hovumc.nl/doc/ALVU_16012008.doc ALVU] (Invulbaar .doc Word formulier)
 
* [https://www.hovumc.nl/doc/ALVU_16012008.doc ALVU] (Invulbaar .doc Word formulier)

Versie van 17 apr 2019 om 16:12


Regelgeving

Hoofd
Nettie Blankenstein

Adjunct hoofd
Harry Schleypen

Onderwijscoordinator
Chris Rietmeijer

Regelgeving

Notitie leergesprekken

Doel

Deze notitie dient om de belangrijkste aandachtspunten voor de leergesprekken vast te leggen.

Op iedere praktijkdag van de aios wordt, op een vast tijdstip met zo weinig mogelijk kans op storingen, een leergesprek gehouden tussen opleider en aios. Deze leergesprekken duren gemiddeld een uur of naar rato in het geval van een parttime werkdag.

Vorm

Vorm en inhoud kunnen sterk variëren afhankelijk van de wensen van beide partijen. Veelvoorkomende vormen van deze leergesprekken zijn:

  • Dagrapportage
  • Probleeminventarisatie
  • Consultbespreking naar aanleiding van een video-opname of een observatie
  • Toetsbespreking
  • Themabespreking
  • Evaluatiegesprek

Inhoud

De inhoud van de leergesprekken kan liggen op alle zeven taakgebieden van het Competentieprofiel van de huisarts.

Een verdere uitwerking van de verschillende vormen van nabespreking staat in het handboek didactiek van de opleider. De Huisartsopleiding VUmc heeft de verschillende vormen van leergesprekken opgenomen in het onderwijsprogramma voor opleiders

ALVU

Het Analyse Leergesprek formulier kan je hier downloaden:

  • ALVU (Invulbaar .doc Word formulier)