Leerlijnen: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
(We onderscheiden 3 soorten specifieke aandachtsgebieden:)
Regel 3: Regel 3:
 
====We onderscheiden 3 soorten specifieke aandachtsgebieden:====
 
====We onderscheiden 3 soorten specifieke aandachtsgebieden:====
  
#de thema’s van het [[Landelijk opleidingsplan]] Huisartsgeneeskunde 2016.
+
#de thema’s van het [[Landelijk opleidingsplan]] huisartsgeneeskunde 2016.
 
#de competentiegebieden
 
#de competentiegebieden
 
#overige gebieden die - zonder een vastgesteld thema of een competentiegebied te zijn - toch extra aandacht behoeven, zoals bijvoorbeeld  interculturaliteit.
 
#overige gebieden die - zonder een vastgesteld thema of een competentiegebied te zijn - toch extra aandacht behoeven, zoals bijvoorbeeld  interculturaliteit.

Versie van 15 jan 2018 om 22:20

Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen die daarvoor beschikbaar zijn.

We onderscheiden 3 soorten specifieke aandachtsgebieden:

  1. de thema’s van het Landelijk opleidingsplan huisartsgeneeskunde 2016.
  2. de competentiegebieden
  3. overige gebieden die - zonder een vastgesteld thema of een competentiegebied te zijn - toch extra aandacht behoeven, zoals bijvoorbeeld interculturaliteit.

Thema's:

  • Psychische klachten en aandoeningen
  • Palliatieve en terminale zorg
  • Praktijkmanagement
  • SOLK
  • Spoedeisende zorg
  • Chronische zorg
  • Preventie

Competenties:

  • APC
  • Maatschappelijk handelen
  • Wetenschap en onderwijs

Overige aandachtsgebieden:

  • Interculturaliteit