PIN Dilemma’s in de spoedzorg: verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met '<br /> {| class="infobox leerlijn-spoed" ! {{Titelbalk - Leerlijn spoedeisende zorg}} |- |'''Auteur''' | {{Auteur - Daphne Beemsterboer}} {{Auteur - Hetty Olthoff}}...') |
(Bouwsteen aangemaakt) |
||
Regel 6: | Regel 6: | ||
| | | | ||
{{Auteur - Daphne Beemsterboer}} | {{Auteur - Daphne Beemsterboer}} | ||
− | |||
|- | |- | ||
|'''Stage''' | |'''Stage''' | ||
Regel 12: | Regel 11: | ||
{{stage - 1e Huisartsstage}} | {{stage - 1e Huisartsstage}} | ||
{{stage - Klinische stage}} | {{stage - Klinische stage}} | ||
− | |||
− | |||
{{stage - 2e Huisartsstage}} | {{stage - 2e Huisartsstage}} | ||
|- | |- | ||
Regel 19: | Regel 16: | ||
| | | | ||
{{KBA 2.1 - Toestandsbeeld}} | {{KBA 2.1 - Toestandsbeeld}} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
|'''Competenties''' | |'''Competenties''' | ||
| | | | ||
{{Competentiegebied 1 - Medisch handelen}} | {{Competentiegebied 1 - Medisch handelen}} | ||
− | |||
− | |||
{{Competentiegebied 4 - Organiseren}} | {{Competentiegebied 4 - Organiseren}} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
|'''Leerplek''' | |'''Leerplek''' | ||
| | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
{{Toepassing - Zelfstudie}} | {{Toepassing - Zelfstudie}} | ||
|} | |} | ||
=== Relevantie === | === Relevantie === | ||
− | + | Tijdens huisartsgeneeskundige (spoed)situaties kun je verschillende dilemma’s tegen komen. In deze PIN worden meerdere typische huisartsgeneeskundige situaties geschetst en vertellen de huisartsen hoe zij werkelijk gehandeld hebben. Zij nemen u mee in de moeilijkheden die zij tegenkwamen en wat zij ervan hebben geleerd. | |
=== Doel === | === Doel === | ||
− | + | Inzicht geven in verschillende dilemma’s die je als huisarts in (spoed)situaties tegen kunt komen. In deze PIN gaat u dieper in op de diagnostiek en het beleid van vijf spoedgevallen. | |
=== Gebruiksaanwijzing === | === Gebruiksaanwijzing === | ||
− | + | Verwijzing naar de online zelfstandig uit te voeren PIN ‘Dilemma’s in de spoedzorg’. | |
=== Onderwijsactiviteiten === | === Onderwijsactiviteiten === | ||
− | + | Deze bouwsteen met verwijzing naar de PIN ‘Dilemma’s in de spoedzorg’ kun je zelfstandig, op een zelfgekozen tijdstip en in je eigen tempo doornemen. Via de computer of laptop doorloop je het online programma. Tussentijds stoppen is hierbij mogelijk. | |
==== Bronnen ==== | ==== Bronnen ==== | ||
− | + | [https://www.nhg.org/winkel/producten/dilemmas-de-spoedzorg-pin-2010 NHG PIN Dilemma’s in de spoedzorg] | |
{{Footer - Leerlijn spoedeisende zorg}} | {{Footer - Leerlijn spoedeisende zorg}} |
Versie van 6 nov 2019 om 21:51
Leerlijn spoedeisende zorg | |
---|---|
Auteur | |
Stage | |
KBA | |
Competenties | |
Leerplek |
Inhoud
Relevantie
Tijdens huisartsgeneeskundige (spoed)situaties kun je verschillende dilemma’s tegen komen. In deze PIN worden meerdere typische huisartsgeneeskundige situaties geschetst en vertellen de huisartsen hoe zij werkelijk gehandeld hebben. Zij nemen u mee in de moeilijkheden die zij tegenkwamen en wat zij ervan hebben geleerd.
Doel
Inzicht geven in verschillende dilemma’s die je als huisarts in (spoed)situaties tegen kunt komen. In deze PIN gaat u dieper in op de diagnostiek en het beleid van vijf spoedgevallen.
Gebruiksaanwijzing
Verwijzing naar de online zelfstandig uit te voeren PIN ‘Dilemma’s in de spoedzorg’.
Onderwijsactiviteiten
Deze bouwsteen met verwijzing naar de PIN ‘Dilemma’s in de spoedzorg’ kun je zelfstandig, op een zelfgekozen tijdstip en in je eigen tempo doornemen. Via de computer of laptop doorloop je het online programma. Tussentijds stoppen is hierbij mogelijk.
Bronnen
NHG PIN Dilemma’s in de spoedzorg
De bouwstenen in de leerlijn spoedeisende zorg
De leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |