Reflectie modellen

Uit Wiki HOVUmc
Versie door Annemarie Semeijn (overleg | bijdragen) op 6 mrt 2019 om 13:41 (Nieuwe pagina aangemaakt met '<br /> {| class="infobox leerlijn-prof" ! {{Titelbalk - Leerlijn professionaliteit}} |- |'''Auteur''' | {{Auteur - Jeannette Verhoeven}} {{Auteur - Annemarie Semeij...')
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Ga naar: navigatie, zoeken


Leerlijn professionaliteit
Auteur

Jeannette Verhoeven
Annemarie Semeijn

Stage

1e Huisartsstage
Klinische stage
CZ stage
GGZ stage
2e Huisartsstage

Competentie

7.2 Reflectie en actief leren

Leerplek

Leergesprek
Praktijkleren
Onderwijsprogramma
Zelfstudie

Relevantie

Elke terugkomdag is er een reflectie ronde waarbij AIOS zijn of haar ervaringen of problemen kan inbrengen. Reflectie modellen kun je hiervoor gebruiken om systematischer te werk te gaan. Het reflecteren wordt hiermee gestructureerd en verdiept.

De reflectie modellen zijn ook toe te passen tijdens een leergesprek, supervisie, intervisie of als zelfstudie.

Doel

De AIOS leert gestructureerd en systematische methodes aan om te reflecteren.

Gebruiksaanwijzing

Onderwijsactiviteiten

Bronnen

De bouwstenen in de leerlijn professionaliteit

De leerlijnen

Kort Spoed Chron Ouderen Kind Psych SOLK Pall Preventie Praktijk


Medisch handelen Communicatie Maatsch. handelen Wetenschap Professionaliteit Diversiteit
Korte episode zorg
Spoedeisende zorg
Chronische zorg
Complexe ouderenzorg
Zorg voor het kind
Psychische klachten
SOLK
Palliatieve zorg
Preventie
Praktijkmanagement


Medisch handelen
Communicatie
Maatschappelijk handelen
Wetenschap
Professionaliteit
Diversiteit