Sjabloon: Visie.3: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
(link naar feedbackpagina toegevoegd)
 
Regel 6: Regel 6:
 
=== <b>De Terugkomdag (TKD)</b> ===
 
=== <b>De Terugkomdag (TKD)</b> ===
 
De aios komt circa drie keer per maand in een vaste groep samen op het instituut. Hier leren aios van elkaar en van de docenten. De reflectieronde heeft een vaste plaats en dient om belangrijke ervaringen van de afgelopen tijd te bespreken. Aios hebben een belangrijke rol in het geven van onderwijs. Daarnaast is er onderwijs van de docenten en expertonderwijs. Arts-patiënt communicatie is een belangrijk aandachtspunt, het bespreken van video-opnames van consulten een vast onderdeel. Ook professionele ontwikkeling krijgt veel aandacht, onder meer door supervisie-onderwijs.
 
De aios komt circa drie keer per maand in een vaste groep samen op het instituut. Hier leren aios van elkaar en van de docenten. De reflectieronde heeft een vaste plaats en dient om belangrijke ervaringen van de afgelopen tijd te bespreken. Aios hebben een belangrijke rol in het geven van onderwijs. Daarnaast is er onderwijs van de docenten en expertonderwijs. Arts-patiënt communicatie is een belangrijk aandachtspunt, het bespreken van video-opnames van consulten een vast onderdeel. Ook professionele ontwikkeling krijgt veel aandacht, onder meer door supervisie-onderwijs.
 +
 +
Meer lezen over onze visie op feedback doe je [[Visie: Feedback|hier]].
  
 
</accordion>
 
</accordion>
 
</div>
 
</div>

Huidige versie van 11 aug 2021 om 15:52

De Praktijk

De aios leert op de eerste plaats in de praktijk, door zelfstandig zorg te verlenen aan patiënten, met de opleider direct beschikbaar voor consultatie. Een gevarieerd patiëntenaanbod en de juiste mate van zelfstandigheid zijn van belang. Net als voldoende begeleiding bij de directe patiëntenzorg en dagelijkse leergesprekken. Tot slot zijn wekelijkse om-en-om spreekuren waarin de aios en de opleider elkaar beurtelings observeren van groot belang voor het leren van elkaar. De aios leert het huisartsenvak; de opleider leert als opleider én als huisarts in het kader van een leven lang leren.

De Terugkomdag (TKD)

De aios komt circa drie keer per maand in een vaste groep samen op het instituut. Hier leren aios van elkaar en van de docenten. De reflectieronde heeft een vaste plaats en dient om belangrijke ervaringen van de afgelopen tijd te bespreken. Aios hebben een belangrijke rol in het geven van onderwijs. Daarnaast is er onderwijs van de docenten en expertonderwijs. Arts-patiënt communicatie is een belangrijk aandachtspunt, het bespreken van video-opnames van consulten een vast onderdeel. Ook professionele ontwikkeling krijgt veel aandacht, onder meer door supervisie-onderwijs.

Meer lezen over onze visie op feedback doe je hier.