Instroommanagement/regie-arts: verschil tussen versies
(Bouwsteen Telefoon-/regie-arts aangemaakt) |
(Inleiding geschreven) |
||
Regel 31: | Regel 31: | ||
=== Relevantie === | === Relevantie === | ||
− | + | Als huisarts zal je op de huisartsenpost een coördinerende rol krijgen als regie-arts/telefoonarts. Het is dan belangrijk dat er een goede telefonische triage wordt gedaan, de bijbehorende urgentie wordt vastgesteld en dat hier juist op wordt gehandeld. In de laatste fase van de opleiding zal je als aios ook beoordeeld worden op de hierboven beschreven capaciteiten middels een bekwaamheidsverklaring telefoonarts. | |
=== Doel === | === Doel === | ||
− | + | Voldoende handvatten geven om als telefoonarts te functioneren . | |
=== Gebruiksaanwijzing === | === Gebruiksaanwijzing === | ||
− | + | Door middel van de onderstaande bouwstenen kan inzicht worden verkregen over het triage-systeem en kan hier ook mee geoefend worden. Daarbij worden de competenties in de praktijk geleerd. Tevens is een onderwijsprogramma in een vorm van een presentatie beschikbaar met oefeningen voor autorisatie. | |
=== Onderwijsactiviteiten === | === Onderwijsactiviteiten === | ||
+ | Functie telefoon-/regie-arts: | ||
==== Bronnen ==== | ==== Bronnen ==== | ||
− | |||
{{Footer - Leerlijn spoedeisende zorg}} | {{Footer - Leerlijn spoedeisende zorg}} |
Versie van 8 jun 2021 om 14:46
Leerlijn spoedeisende zorg | |
---|---|
Auteur | |
Stage | |
KBA | |
Competenties | |
Leerplek |
Inhoud
Relevantie
Als huisarts zal je op de huisartsenpost een coördinerende rol krijgen als regie-arts/telefoonarts. Het is dan belangrijk dat er een goede telefonische triage wordt gedaan, de bijbehorende urgentie wordt vastgesteld en dat hier juist op wordt gehandeld. In de laatste fase van de opleiding zal je als aios ook beoordeeld worden op de hierboven beschreven capaciteiten middels een bekwaamheidsverklaring telefoonarts.
Doel
Voldoende handvatten geven om als telefoonarts te functioneren .
Gebruiksaanwijzing
Door middel van de onderstaande bouwstenen kan inzicht worden verkregen over het triage-systeem en kan hier ook mee geoefend worden. Daarbij worden de competenties in de praktijk geleerd. Tevens is een onderwijsprogramma in een vorm van een presentatie beschikbaar met oefeningen voor autorisatie.
Onderwijsactiviteiten
Functie telefoon-/regie-arts:
Bronnen
De bouwstenen in de leerlijn spoedeisende zorg
De leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |