Vergadering voorzitten - TKD: verschil tussen versies
Uit Wiki HOVUmc
(Nieuwe pagina aangemaakt met '<br /> {| class="infobox leerlijn-praktijk" ! {{Titelbalk - Leerlijn praktijkmanagement}} |- |'''Auteur''' | {{Auteur - Joyce Stroeve}} {{Auteur - Eddy Reynders}} |...') |
k (Breadcrumbs toegevoegd bovenaan de pagina) |
||
(7 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
+ | <ol class="breadcrumb" style="width:100%;"> | ||
+ | <li class="breadcrumb-item">[[Hoofdpagina]]</li> | ||
+ | <li class="breadcrumb-item">[[Leerlijn praktijkmanagement]]</li> | ||
+ | <li class="breadcrumb-item active" aria-current="page">{{PAGENAME}}</li> | ||
+ | </ol> | ||
<br /> | <br /> | ||
{| class="infobox leerlijn-praktijk" | {| class="infobox leerlijn-praktijk" | ||
Regel 7: | Regel 12: | ||
{{Auteur - Joyce Stroeve}} | {{Auteur - Joyce Stroeve}} | ||
{{Auteur - Eddy Reynders}} | {{Auteur - Eddy Reynders}} | ||
+ | |- | ||
|'''Stage''' | |'''Stage''' | ||
| | | | ||
{{stage - 1e Huisartsstage}} | {{stage - 1e Huisartsstage}} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
{{stage - 2e Huisartsstage}} | {{stage - 2e Huisartsstage}} | ||
|- | |- | ||
Regel 18: | Regel 21: | ||
| | | | ||
{{KBA 10.6 - Multidisciplinair overleg}} | {{KBA 10.6 - Multidisciplinair overleg}} | ||
− | |||
|- | |- | ||
|'''Competenties''' | |'''Competenties''' | ||
− | + | | | |
{{Competentiegebied 2 - Communicatie}} | {{Competentiegebied 2 - Communicatie}} | ||
{{Competentiegebied 3 - Samenwerken}} | {{Competentiegebied 3 - Samenwerken}} | ||
Regel 33: | Regel 35: | ||
=== Relevantie === | === Relevantie === | ||
− | + | Werkoverleg, MDO, farmacotherapeutisch overleg, intervisie: het zijn allemaal overleggen/vergaderingen/bijeenkomsten waar je in de toekomst de voorzittersrol zal krijgen. Daarom goed hierover te leren en te oefenen tijdens je opleiding. | |
=== Doel === | === Doel === | ||
− | + | Leren voorzitten. | |
=== Gebruiksaanwijzing === | === Gebruiksaanwijzing === | ||
+ | Kan op elke terugkomdag in eigen groep, over de gehele opleiding, gebruikt worden. | ||
+ | === Onderwijsactiviteiten === | ||
− | === | + | ==== Docent voorbereiding ==== |
+ | * Maak een rooster waarin geschikte dagen of onderdelen staan die door de Aios voorgezeten kunnen worden. Maak afspraken met Aios over ingrijpen. | ||
+ | ==== Aios voorbereiding ==== | ||
+ | * '''Kijk filmpje (2min48) ‘[https://www.medischevervolgopleidingen.nl/ondersteuningsmateriaal/animatie-vergaderingen-voorzitten-1 Voorbereiding vergadering]’''' | ||
+ | <youtube>https://www.youtube.com/watch?v=qsBvYxO-P7Y</youtube> | ||
+ | * '''Kijk filmpje (2min49) ‘[https://www.medischevervolgopleidingen.nl/ondersteuningsmateriaal/animatie-vergaderingen-voorzitten-2 Leiding geven aan de vergadering]’''' | ||
+ | <youtube>https://www.youtube.com/watch?v=Awf8FMVMMU8</youtube> | ||
+ | * '''Kijk filmpje (2min59) ‘[https://www.medischevervolgopleidingen.nl/ondersteuningsmateriaal/animatie-vergaderingen-voorzitten-3 Lastige types]’'''<youtube>https://www.youtube.com/watch?v=B8pZ3p6cq4o</youtube>'''<span></span>''' | ||
− | + | * Op de TKD wordt er aan het begin van het onderdeel / dag met desbetreffende aios afspraken gemaakt omtrent het voorzitten. Er worden ook observatoren aangewezen die naderhand feedback geven op vooraf vastgestelde punten. | |
+ | === Bronnen === | ||
+ | *[https://www.medischevervolgopleidingen.nl/ondersteuningsmateriaal/animatie-vergaderingen-voorzitten-1 Voorbereiding vergadering] | ||
+ | *[https://www.medischevervolgopleidingen.nl/ondersteuningsmateriaal/animatie-vergaderingen-voorzitten-2 Leiding geven aan de vergadering] | ||
+ | *[https://www.medischevervolgopleidingen.nl/ondersteuningsmateriaal/animatie-vergaderingen-voorzitten-3 Lastige types] | ||
{{Footer - Leerlijn praktijkmanagement}} | {{Footer - Leerlijn praktijkmanagement}} |
Versie van 3 apr 2019 om 15:48
Leerlijn praktijkmanagement | |
---|---|
Auteur | |
Stage | |
KBA | |
Competenties | |
Leerplek |
Inhoud
Relevantie
Werkoverleg, MDO, farmacotherapeutisch overleg, intervisie: het zijn allemaal overleggen/vergaderingen/bijeenkomsten waar je in de toekomst de voorzittersrol zal krijgen. Daarom goed hierover te leren en te oefenen tijdens je opleiding.
Doel
Leren voorzitten.
Gebruiksaanwijzing
Kan op elke terugkomdag in eigen groep, over de gehele opleiding, gebruikt worden.
Onderwijsactiviteiten
Docent voorbereiding
- Maak een rooster waarin geschikte dagen of onderdelen staan die door de Aios voorgezeten kunnen worden. Maak afspraken met Aios over ingrijpen.
Aios voorbereiding
- Kijk filmpje (2min48) ‘Voorbereiding vergadering’
- Kijk filmpje (2min49) ‘Leiding geven aan de vergadering’
- Kijk filmpje (2min59) ‘Lastige types’
- Op de TKD wordt er aan het begin van het onderdeel / dag met desbetreffende aios afspraken gemaakt omtrent het voorzitten. Er worden ook observatoren aangewezen die naderhand feedback geven op vooraf vastgestelde punten.
Bronnen
De bouwstenen in de leerlijn praktijkmanagement
De leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |
Categorieën:
- Leerlijn praktijkmanagement
- Bouwsteen
- Auteur - Joyce Stroeve
- Auteur - Eddy Reynders
- 1e Huisartsstage
- 2e Huisartsstage
- KBA 10.6 - Multidisciplinair overleg
- Leerlijn Praktijkmanagement
- Competentiegebied 2 - Communicatie
- Competentiegebied 3 - Samenwerken
- Competentiegebied 4 - Organiseren
- Competentiegebied 7 - Professionaliteit
- Toepassing - Zelfstudie