Sjabloon: EO overzicht 1HAS: verschil tussen versies
Uit Wiki HOVUmc
(10 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
==== Onderwerpen 1e huisartsstage ==== | ==== Onderwerpen 1e huisartsstage ==== | ||
− | |||
− | |||
+ | Voor omschrijving van de workshop & voorbereidingsopdracht kijk je op [https://canvas.vu.nl/courses/61123/pages/1-1has-welkom-in-de-1e-huisartsstage Canvas]. | ||
+ | |||
+ | Het programma in jaar 1 bestaat uit 3 themadagen (11:00 - 16:45) in gemengde groepen en 7 themamiddagen in de eigen groep (wisselende duur). De onderwerpen zijn gerelateerd aan belangrijke leerlijnen tijdens de 1e huisartsstage: ALK, Zorg voor het kind, Kennis en wetenschap, Maatschappelijk handelen, Preventie en Diversiteit. De volgende onderwerpen komen aan bod. | ||
+ | |||
+ | Drie themadagen: | ||
{| style="text-align:center; color: white; width:100% !important;" id="desktop" | {| style="text-align:center; color: white; width:100% !important;" id="desktop" | ||
|- style="vertical-align:middle;" | |- style="vertical-align:middle;" | ||
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width: | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:33%; text-align:center; color: white; background-color: OrangeRed;" |<span style="color:white;">''Themadag 1: ALK'' <br><br>*ALK algemeen<br><br>*Klinisch redeneren bij ALK <br><br>*Hoe voer je een goed consult over ALK?</span> |
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width: | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:33%; text-align:center; color: white; background-color: DarkMagenta;" |<span style="color:white;">''Themadag 2: Zorg voor het kind'' <br><br>*Normale ontwikkeling van het kind & samenwerking met het consultatiebureau<br><br>*Astma & (niet) acute luchtweginfecties<br><br>*Buikklachten & zindelijkheidsproblematiek</span> |
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width: | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:33%; text-align:center; color: white; background-color: BlanchedAlmond;" |<span style="color:black;">''Themadag 3: Persoonsgerichte zorg'' <br><br>*Culturele verschillen: waarnemen en oordelen<br><br>*Laaggeletterdheid & lage gezondheidsvaardigheden<br><br>*Introductie brede kijk op positieve gezondheid</span> |
|} | |} | ||
{| id="mobiel" style="width:100%;" | {| id="mobiel" style="width:100%;" | ||
|- style="vertical-align:middle; width:100%;" | |- style="vertical-align:middle; width:100%;" | ||
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: OrangeRed;" |<span style="color:white; font-size:normal;"> | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: OrangeRed;" |<span style="color:white; font-size:normal;">''Themadag 1: ALK'' <br><br>*ALK algemeen<br><br>*Klinisch redeneren bij ALK <br><br>*Hoe voer je een goed consult over ALK?</span> |
|- style="vertical-align:middle;" | |- style="vertical-align:middle;" | ||
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: DarkMagenta;" |<span style="color:white; font-size:normal;"> | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: DarkMagenta;" |<span style="color:white; font-size:normal;">''Themadag 2: Zorg voor het kind'' <br><br>*Normale ontwikkeling van het kind & samenwerking met het consultatiebureau<br><br>*Astma & (niet) acute luchtweginfecties<br><br>*Buikklachten & zindelijkheidsproblematiek</span> |
|- style="vertical-align:middle;" | |- style="vertical-align:middle;" | ||
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: BlanchedAlmond;" |<span style="color:black; font-size:normal;"> | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: BlanchedAlmond;" |<span style="color:black; font-size:normal;">''Themadag 3: Persoonsgerichte zorg'' <br><br>*Culturele verschillen: waarnemen en oordelen<br><br>*Laaggeletterdheid & lage gezondheidsvaardigheden<br><br>*Introductie brede kijk op positieve gezondheid</span> |
|- style="vertical-align:middle;" | |- style="vertical-align:middle;" | ||
|} | |} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
<br> | <br> | ||
+ | Zeven middagen in eigen groep: | ||
{| style="text-align:center; color: white; width:100% !important;" id="desktop" | {| style="text-align:center; color: white; width:100% !important;" id="desktop" | ||
|- style="vertical-align:middle;" | |- style="vertical-align:middle;" | ||
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:10%; text-align:center; color: white; background-color: AliceBlue;" |<span style="color:black;">Wetenschappelijke vorming 1 | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:10%; text-align:center; color: white; background-color: AliceBlue;" |<span style="color:black;">Wetenschappelijke vorming 1</span> |
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:10%; text-align:center; color: white; background-color: AliceBlue;" |<span style="color:black;">Wetenschappelijke vorming 2 | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:10%; text-align:center; color: white; background-color: AliceBlue;" |<span style="color:black;">Wetenschappelijke vorming 2</span> |
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:10%; text-align:center; color: white; background-color: HoneyDew;" |<span style="color:black;">Gezondheidsrecht | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:10%; text-align:center; color: white; background-color: HoneyDew;" |<span style="color:black;">Gezondheidsrecht</span> |
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:10%; text-align:center; color: white; background-color: HoneyDew;" |<span style="color:black;">Inleiding in de ethiek | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:10%; text-align:center; color: white; background-color: HoneyDew;" |<span style="color:black;">Inleiding in de ethiek</span> |
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:10%; text-align:center; color: white; background-color: HoneyDew;" |<span style="color:black;">Moreel beraad | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:10%; text-align:center; color: white; background-color: HoneyDew;" |<span style="color:black;">Moreel beraad</span> |
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:10%; text-align:center; color: white; background-color: DarkMagenta;" |<span style="color:white;">Excessief huilen | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:10%; text-align:center; color: white; background-color: DarkMagenta;" |<span style="color:white;">Excessief huilen</span> |
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:10%; text-align:center; color: white; background-color: DarkMagenta;" |<span style="color:white;">Kinder-mishandeling | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:10%; text-align:center; color: white; background-color: DarkMagenta;" |<span style="color:white;">Kinder-mishandeling</span> |
|} | |} | ||
{| id="mobiel" style="width:100%;" | {| id="mobiel" style="width:100%;" | ||
|- style="vertical-align:middle; width:100%;" | |- style="vertical-align:middle; width:100%;" | ||
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: AliceBlue;" |<span style="color:black; font-size:normal;">Wetenschappelijke vorming 1 | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: AliceBlue;" |<span style="color:black; font-size:normal;">Wetenschappelijke vorming 1</span> |
|- style="vertical-align:middle;" | |- style="vertical-align:middle;" | ||
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: AliceBlue;" |<span style="color:black; font-size:normal;">Wetenschappelijke vorming 2 | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: AliceBlue;" |<span style="color:black; font-size:normal;">Wetenschappelijke vorming 2</span> |
|- style="vertical-align:middle;" | |- style="vertical-align:middle;" | ||
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: HoneyDew;" |<span style="color:black; font-size:normal;">Gezondheidsrecht | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: HoneyDew;" |<span style="color:black; font-size:normal;">Gezondheidsrecht</span> |
|- style="vertical-align:middle;" | |- style="vertical-align:middle;" | ||
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: HoneyDew;" |<span style="color:black; font-size:normal;">Inleiding in de ethiek | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: HoneyDew;" |<span style="color:black; font-size:normal;">Inleiding in de ethiek</span> |
|- style="vertical-align:middle;" | |- style="vertical-align:middle;" | ||
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: HoneyDew;" |<span style="color:black; font-size:normal;">Moreel beraad | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: HoneyDew;" |<span style="color:black; font-size:normal;">Moreel beraad</span> |
|- style="vertical-align:middle;" | |- style="vertical-align:middle;" | ||
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: DarkMagenta;" |<span style="color:white; font-size:normal;">Excessief huilen | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: DarkMagenta;" |<span style="color:white; font-size:normal;">Excessief huilen</span> |
|- style="vertical-align:middle;" | |- style="vertical-align:middle;" | ||
− | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: DarkMagenta;" |<span style="color:white; font-size:normal;"> | + | | class="clickablecell" style="padding:15px; width:100%; text-align:center; color: white; background-color: DarkMagenta;" |<span style="color:white; font-size:normal;">Kindermishandeling</span> |
|- style="vertical-align:middle;" | |- style="vertical-align:middle;" | ||
|} | |} | ||
− | |||
<br> | <br> |
Huidige versie van 3 aug 2023 om 10:45
Onderwerpen 1e huisartsstage
Voor omschrijving van de workshop & voorbereidingsopdracht kijk je op Canvas.
Het programma in jaar 1 bestaat uit 3 themadagen (11:00 - 16:45) in gemengde groepen en 7 themamiddagen in de eigen groep (wisselende duur). De onderwerpen zijn gerelateerd aan belangrijke leerlijnen tijdens de 1e huisartsstage: ALK, Zorg voor het kind, Kennis en wetenschap, Maatschappelijk handelen, Preventie en Diversiteit. De volgende onderwerpen komen aan bod.
Drie themadagen:
Themadag 1: ALK *ALK algemeen *Klinisch redeneren bij ALK *Hoe voer je een goed consult over ALK? |
Themadag 2: Zorg voor het kind *Normale ontwikkeling van het kind & samenwerking met het consultatiebureau *Astma & (niet) acute luchtweginfecties *Buikklachten & zindelijkheidsproblematiek |
Themadag 3: Persoonsgerichte zorg *Culturele verschillen: waarnemen en oordelen *Laaggeletterdheid & lage gezondheidsvaardigheden *Introductie brede kijk op positieve gezondheid |
Themadag 1: ALK *ALK algemeen *Klinisch redeneren bij ALK *Hoe voer je een goed consult over ALK? |
Themadag 2: Zorg voor het kind *Normale ontwikkeling van het kind & samenwerking met het consultatiebureau *Astma & (niet) acute luchtweginfecties *Buikklachten & zindelijkheidsproblematiek |
Themadag 3: Persoonsgerichte zorg *Culturele verschillen: waarnemen en oordelen *Laaggeletterdheid & lage gezondheidsvaardigheden *Introductie brede kijk op positieve gezondheid |
Zeven middagen in eigen groep:
Wetenschappelijke vorming 1 | Wetenschappelijke vorming 2 | Gezondheidsrecht | Inleiding in de ethiek | Moreel beraad | Excessief huilen | Kinder-mishandeling |
Wetenschappelijke vorming 1 |
Wetenschappelijke vorming 2 |
Gezondheidsrecht |
Inleiding in de ethiek |
Moreel beraad |
Excessief huilen |
Kindermishandeling |