Conflict: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
(landingspagina geschreven)
k (verwijzing naar nieuwe pagina zw.verlof en geboorteverlof)
Regel 4: Regel 4:
 
<li class="breadcrumb-item active" aria-current="page">Conflict</li>
 
<li class="breadcrumb-item active" aria-current="page">Conflict</li>
 
</ol>
 
</ol>
<br />In een opleidingssituatie waarin veel partijen zijn betrokken en waarin grote belangen op het spel staan komen verschillen in inzicht veelvuldig voor. Het is altijd aan de betrokken partijen om hierover met elkaar in gesprek te gaan, of beter nog: hierover pro-actief met elkaar in gesprek te zijn en blijven.
 
 
Soms komen de partijen er onderling niet uit. Dan is het zaak om er anderen bij te betrekken. De procedure in deze gevallen is beschreven onder:
 
* [[Klachten]]
 
Een bijzondere, en vaak ingrijpende situatie is het koppelconflict: bij een koppelconflict is de opleidingsrelatie tussen aios en huisarts-opleider of stage-opleider verstoord, waardoor het leren en/of de patiëntenzorg in het geding is. In deze situaties zijn sterke emoties normaal en juist daarom is het in ieders belang om procedureel correct te opereren. Deze procedure staat beschreven onder: 
 
 
{| class="infobox regelgeving"
 
{| class="infobox regelgeving"
 
! <span class="infobox-titel">[[Regelgeving]]</span>
 
! <span class="infobox-titel">[[Regelgeving]]</span>
Regel 21: Regel 16:
 
|-
 
|-
 
|  
 
|  
'''Onderwijscoordinator'''<br />
+
'''Onderwijscoördinatoren'''<br />
 +
{{auteur - Beatrijs de Leede}}
 
{{auteur - Chris Rietmeijer}}
 
{{auteur - Chris Rietmeijer}}
 
|-
 
|-
Regel 36: Regel 32:
 
**[[Klachten]]
 
**[[Klachten]]
 
**[[Koppelconflict]]
 
**[[Koppelconflict]]
 +
*[[Zwangerschapsverlof en geboorteverlof]]
 
|}
 
|}
 +
<br />In een opleidingssituatie waarin veel partijen zijn betrokken en waarin grote belangen op het spel staan komen verschillen in inzicht veelvuldig voor. Het is altijd aan de betrokken partijen om hierover met elkaar in gesprek te gaan, of beter nog: hierover pro-actief met elkaar in gesprek te zijn en blijven.
 +
 +
Soms komen de partijen er onderling niet uit. Dan is het zaak om er anderen bij te betrekken. De procedure in deze gevallen is beschreven onder:
 +
* [[Klachten]]
 +
Een bijzondere, en vaak ingrijpende situatie is het koppelconflict: bij een koppelconflict is de opleidingsrelatie tussen aios en huisarts-opleider of stage-opleider verstoord, waardoor het leren en/of de patiëntenzorg in het geding is. In deze situaties zijn sterke emoties normaal en juist daarom is het in ieders belang om procedureel correct te opereren. Deze procedure staat beschreven onder: 
 
* [[Koppelconflict]]
 
* [[Koppelconflict]]

Versie van 2 jul 2020 om 13:10

Regelgeving

Hoofd
Nettie Blankenstein

Adjunct hoofd
Harry Schleypen

Onderwijscoördinatoren
Beatrijs de Leede
Chris Rietmeijer

Regelgeving


In een opleidingssituatie waarin veel partijen zijn betrokken en waarin grote belangen op het spel staan komen verschillen in inzicht veelvuldig voor. Het is altijd aan de betrokken partijen om hierover met elkaar in gesprek te gaan, of beter nog: hierover pro-actief met elkaar in gesprek te zijn en blijven.

Soms komen de partijen er onderling niet uit. Dan is het zaak om er anderen bij te betrekken. De procedure in deze gevallen is beschreven onder:

Een bijzondere, en vaak ingrijpende situatie is het koppelconflict: bij een koppelconflict is de opleidingsrelatie tussen aios en huisarts-opleider of stage-opleider verstoord, waardoor het leren en/of de patiëntenzorg in het geding is. In deze situaties zijn sterke emoties normaal en juist daarom is het in ieders belang om procedureel correct te opereren. Deze procedure staat beschreven onder: