Infobulletins

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken


Praktisch

Hoofd
Rob Dijkstra

Adjunct hoofd
Jeroen Woertman


Inleiding

Aios en opleiders ontvangen van ons vier keer per jaar een infobulletin met belangrijke informatie, aangevuld met interessante nieuwtjes en leuke berichten. We gaan ervan uit dat alle betrokkenen de infobulletins lezen, zodat ze op de hoogte blijven van wat er bij de opleiding speelt, wanneer er toetsing of scholing is waarbij extra toelichting gewenst is (bijv. een LHK of voor opleiders de meerdaagse), etc.

Hieronder vind je per doelgroep het archief van deze infobulletins, met de belangrijkste onderwerpen erbij genoemd.

Podcast, 3-daagse Razende Bol, meer fysiek onderwijs, LHK

Wiki-nieuws leerlijn APC, nieuwe assistent teamleider 1e ha-stage, aandacht voor Twente, promotieonderzoek Chris Rietmeijer, uit de oude doos

Wiki-nieuws leerlijn praktijkmanagement, LHK, nieuwe e-books voor STARtclass I en II, koppelproces onder de loep, nieuw koppelplatform, wie benaderen met welke vraag

Nieuw hoofd huisartsopleiding VUmc: Rob Dijkstra, nieuwe aios voor maart 2021, consulten opnemen met mondmasker, telefonisch of online, nieuwjaarsbingo LOVAH, Wiki-nieuws leerlijnen medisch handelen en seksualiteit, nieuwe homepage Wiki, verslag curriculumconferentie 5 oktober

Blended leren, wat is de evidence?, verdiepend luisteren/deep listening, artikel over IOP in H&W, experiment met koppelen vreemde aios/hao's, onderzoek naar observatie van technische vaardigheden in de opleidingspraktijk

Wetenschappelijk onderzoek naar invloed coronatijd op de opleiding, onderzoek online terugkomdagonderwijs, Wiki-nieuws leerlijn APC, Een onverwachte wending (column van alumnus Eefje Suntjens), Zinvol leven (een VK-interview met docent Gert Roos), promotieonderzoek van Chris Rietmeijer

TIQR-app nodig voor inloggen webmail, expertonderwijs (inschrijving en evaluatie), Wiki-nieuws van werkgroep praktijkmanagement, welke rol heeft huisartsenkring Amsterdam/Almere, HOVUmc-aioto Vincent van Vugt wint SBOH Academiseringsprijs, om-en-om spreekuur

Meerdaagse november 2021, vacature bij ANHA, HAOVU zoekt contactpersonen en bestuursleden, Wiki-nieuws - steeds meer info voor opleiders op Wiki, podcast, projectmanager fusie Kees Ruizendaal, project aios-dashboard gestopt, 3-daagse Razende Bol

GEAR auditoren & gesprekspartners gezocht, Wiki-nieuw: arts-patiënt-communicatie, pilot intervisie in fase 2, aios-comodel, versoepeling plaatsingsbeleid nieuwe aios, aandacht voor Twente

HAOVUmc zoekt enthousiaste bestuursleden, nieuwe voorzitter COMO, koppelproces onder de loep, nieuw koppelplatform, welke informatie hebben we van jou nodig, visitatie via het instituut, Wiki - leerlijn praktijkmanagement, bij wie moet je zijn met welke vraag, aios - studietijd en compenseren diensten

Rob Dijkstra wordt nieuwe hoofd van de huisartsopleiding locatie VUmc, nieuwe onderwijscoördinator, secretaris MT, nieuwe homepage Wiki, verslag curriculumconferentie oktober 2020, consulten opnemen met mondmasker, telefonisch of online.

experiment met koppelen 'vreemde' groep opleiders en aios, onderzoek naar technische vaardigheden in de opleidingspraktijk, blended leren; wat is de evidence, verdiepend luisteren/deep listening, artikel over IOP in H&W.

selectienieuws (loting), onderzoek online terugkomdagonderwijs, onderzoek van onderwijs.

van VUmc en AMC tot Amsterdam UMC, wat betekent het voor de praktijk als jouw aios langer ziek is, om-en-om spreekuur voortaan vast onderdeel van de opleiding, verslag eerste curriculumconferentie oktober 2019.

gebruikt u de Wiki al, series in het expertonderwijs, de waarnemend huisarts (column), voorstellen: Roos Parti.

compensatie diensten door aios, nieuwe teamleider fase 1.

handige links mantelzorg, stollingsstoornissen bij vrouwen.

leergesprek in een nieuw jasje, onderzoek naar technische vaardigheden in de opleidingspraktijk, nieuwe locatie dependance Twente.

landelijke herijking kernwaarden, hoe vind ik een artikel, gezamenlijk onderwijs in het gezondheidscentrum.

SBOH-bonus, update toetsplan.

over naar een tweefasenstructuur, taakgerichte leergesprekken.