Sjabloon: EO overzicht 1HAS: verschil tussen versies
Regel 1: | Regel 1: | ||
==== Onderwerpen 1e huisartsstage ==== | ==== Onderwerpen 1e huisartsstage ==== | ||
− | |||
<small> '''Vanaf september 2022''' bestaat het programma uit 3 driekwartsthemadagen in gemengde groepen en 7x themaonderwijs in de eigen groep (wisselende duur). De onderwerpen zijn gerelateerd aan belangrijke leerlijnen tijdens de 1e huisartsstage: ALK, Zorg voor het kind, Kennis en wetenschap, Maatschappelijk handelen, Preventie en Diversiteit. Tijdens de themadagen komen de volgende onderwerpen aan bod: </small> | <small> '''Vanaf september 2022''' bestaat het programma uit 3 driekwartsthemadagen in gemengde groepen en 7x themaonderwijs in de eigen groep (wisselende duur). De onderwerpen zijn gerelateerd aan belangrijke leerlijnen tijdens de 1e huisartsstage: ALK, Zorg voor het kind, Kennis en wetenschap, Maatschappelijk handelen, Preventie en Diversiteit. Tijdens de themadagen komen de volgende onderwerpen aan bod: </small> | ||
Versie van 9 nov 2022 om 14:44
Onderwerpen 1e huisartsstage
Vanaf september 2022 bestaat het programma uit 3 driekwartsthemadagen in gemengde groepen en 7x themaonderwijs in de eigen groep (wisselende duur). De onderwerpen zijn gerelateerd aan belangrijke leerlijnen tijdens de 1e huisartsstage: ALK, Zorg voor het kind, Kennis en wetenschap, Maatschappelijk handelen, Preventie en Diversiteit. Tijdens de themadagen komen de volgende onderwerpen aan bod:
Themadag 1: ALK |
Themadag 2: Zorg voor het kind |
Themadag 3: Persoonsgerichte zorg |
Themadag 1:ALK |
Themadag 2: Zorg voor het kind |
Themadag 3: Persoonsgerichte zorg |
Themadag 1: ALK algemeen, Klinisch redeneren bij ALK, Hoe voer je een goed consult over ALK
Themadag 2: Normale ontwikkeling & samenwerking met consultatiebureau, astma & niet-acute luchtweginfecties en buikklachten & zindelijkheidsproblematiek
Themadag 3: Culturele verschillen, laaggeletterdheid & lage gezondheidsvaardigheden en een kennismaking met verschillende methodes zoals leefstijl, positieve gezondheid en het 4D-model.
Wetenschappelijke vorming 1* | Wetenschappelijke vorming 2* | Gezondheidsrecht* | Inleiding in de ethiek* | Moreel beraad* | Excessief huilen* | Kinder-mishandeling* |
Wetenschappelijke vorming 1* |
Wetenschappelijke vorming 2* |
Gezondheidsrecht* |
Inleiding in de ethiek* |
Moreel beraad* |
Excessief huilen* |
Kinder-mishandeling* |
*dit onderwijs wordt in de eigen groep gevolgd