Sjabloon: Handleiding - Opdracht aiosonderwijs: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
k (Sylvia Vlak heeft de pagina Sjabloon:Opdracht aiosonderwijs hernoemd naar Sjabloon:Handleiding - Opdracht aiosonderwijs zonder een doorverwijzing achter te laten)
k
Regel 1: Regel 1:
 
Aan het begin van elk trimester kiest de groep een aantal onderwerpen voor verdiepingsonderwijs. Aios hebben een actieve rol in de voorbereiding en presentatie hiervan. Zo werken zij aan hun medisch inhoudelijke competenties én aan de competentie ‘Kennis en wetenschap’. De docenten borgen de kwaliteit van dit aiosonderwijs door het actief begeleiden van de aios in de voorbereiding en door feedback op vorm en inhoud van het uitgevoerde onderwijs te geven.  
 
Aan het begin van elk trimester kiest de groep een aantal onderwerpen voor verdiepingsonderwijs. Aios hebben een actieve rol in de voorbereiding en presentatie hiervan. Zo werken zij aan hun medisch inhoudelijke competenties én aan de competentie ‘Kennis en wetenschap’. De docenten borgen de kwaliteit van dit aiosonderwijs door het actief begeleiden van de aios in de voorbereiding en door feedback op vorm en inhoud van het uitgevoerde onderwijs te geven.  
  
Bij het ontwerpen van het zogenoemde aiosonderwijs kan geput worden uit vele bronnen. Allereerst zijn er materialen te vinden op onze eigen [[https://www.hovumc.nl/wiki/Hoofdpagina|Wiki]]. Hierop zijn veel onderwijsbouwstenen te vinden voor praktijkleren, zelfstudie en terugkomdagonderwijs. Uiteraard is ook de [https://www.nhg.org|NHG-website] een belangrijke bron, naast nog vele anderen.
+
Bij het ontwerpen van het zogenoemde aiosonderwijs kan geput worden uit vele bronnen. Allereerst zijn er materialen te vinden op onze eigen [https://www.hovumc.nl/wiki/Hoofdpagina Wiki]. Hierop zijn veel onderwijsbouwstenen te vinden voor praktijkleren, zelfstudie en terugkomdagonderwijs. Uiteraard is ook de [https://www.nhg,org NHG-website] een belangrijke bron, naast nog vele anderen.

Versie van 15 apr 2020 om 12:35

Aan het begin van elk trimester kiest de groep een aantal onderwerpen voor verdiepingsonderwijs. Aios hebben een actieve rol in de voorbereiding en presentatie hiervan. Zo werken zij aan hun medisch inhoudelijke competenties én aan de competentie ‘Kennis en wetenschap’. De docenten borgen de kwaliteit van dit aiosonderwijs door het actief begeleiden van de aios in de voorbereiding en door feedback op vorm en inhoud van het uitgevoerde onderwijs te geven.

Bij het ontwerpen van het zogenoemde aiosonderwijs kan geput worden uit vele bronnen. Allereerst zijn er materialen te vinden op onze eigen Wiki. Hierop zijn veel onderwijsbouwstenen te vinden voor praktijkleren, zelfstudie en terugkomdagonderwijs. Uiteraard is ook de NHG-website een belangrijke bron, naast nog vele anderen.