Sjabloon: Competentiegebied 6: verschil tussen versies
Uit Wiki HOVUmc
(Nieuwe pagina aangemaakt met '<div class="panel-group" id="accordion"> <accordion parent="accordion" heading="Competentiegebied 6 - Kennis en wetenschap"> Dit competentiegebied omvat het verwerv...') |
k |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
<div class="panel-group" id="accordion"> | <div class="panel-group" id="accordion"> | ||
<accordion parent="accordion" heading="Competentiegebied 6 - Kennis en wetenschap"> | <accordion parent="accordion" heading="Competentiegebied 6 - Kennis en wetenschap"> | ||
− | Dit competentiegebied omvat het verwerven, toepassen en overdragen van wetenschappelijke kennis | + | ''Dit competentiegebied omvat het verwerven, toepassen en overdragen van wetenschappelijke kennis |
en van gemeenschappelijke en gesystematiseerde ervaringskennis. De huisarts neemt | en van gemeenschappelijke en gesystematiseerde ervaringskennis. De huisarts neemt | ||
verantwoordelijkheid voor en draagt bij aan de ontwikkeling van het vakgebied door participatie in | verantwoordelijkheid voor en draagt bij aan de ontwikkeling van het vakgebied door participatie in | ||
onderzoek, onderwijs en innovatie. De principes van Evidence-based medicine (EBM) vormen hierbij de | onderzoek, onderwijs en innovatie. De principes van Evidence-based medicine (EBM) vormen hierbij de | ||
kern. | kern. | ||
− | '''6.1 De huisarts onderbouwt de zorg op wetenschappelijk verantwoorde wijze''' | + | '''''6.1 De huisarts onderbouwt de zorg op wetenschappelijk verantwoorde wijze''' |
*vertaalt klinische problemen in een onderzoekbare vraag | *vertaalt klinische problemen in een onderzoekbare vraag | ||
*selecteert beschikbaar wetenschappelijk onderzoek naar relevantie | *selecteert beschikbaar wetenschappelijk onderzoek naar relevantie |
Versie van 28 mrt 2018 om 23:22
Dit competentiegebied omvat het verwerven, toepassen en overdragen van wetenschappelijke kennis en van gemeenschappelijke en gesystematiseerde ervaringskennis. De huisarts neemt verantwoordelijkheid voor en draagt bij aan de ontwikkeling van het vakgebied door participatie in onderzoek, onderwijs en innovatie. De principes van Evidence-based medicine (EBM) vormen hierbij de kern. 6.1 De huisarts onderbouwt de zorg op wetenschappelijk verantwoorde wijze
- vertaalt klinische problemen in een onderzoekbare vraag
- selecteert beschikbaar wetenschappelijk onderzoek naar relevantie
- beoordeelt de methodologische kwaliteit van de literatuur
6.2 De huisarts bevordert ontwikkeling en implementatie van vakkennis
- verzamelt gestructureerd data ten behoeve van onderzoek en scholing
- weegt nieuwe wetenschappelijke inzichten op toepasbaarheid in de eigen praktijksituatie
6.3 De huisarts bevordert de deskundigheid van studenten, aios, collegae en andere zorgverleners
- brengt kennis in uiteenlopende leersituaties.