Sjabloon: Toepassing - Leergesprek: verschil tussen versies
Uit Wiki HOVUmc
k |
k |
||
Regel 2: | Regel 2: | ||
De opleider stimuleert reflectie door vragen te stellen in de leergesprekken en door feedback te geven op grond van observaties. De opleider geeft 'feedforward' door samen met de aios te benoemen wat hij of zij de volgende keer van de aios verwacht (in gedrag en niveau van functioneren) en hoe de aios dit kan bereiken. | De opleider stimuleert reflectie door vragen te stellen in de leergesprekken en door feedback te geven op grond van observaties. De opleider geeft 'feedforward' door samen met de aios te benoemen wat hij of zij de volgende keer van de aios verwacht (in gedrag en niveau van functioneren) en hoe de aios dit kan bereiken. | ||
− | De aios vraagt actief feedback op het eigen handelen en plant leergesprekken in, gekoppeld aan leervragen. Door ditzelfde te doen tijdens het cursorisch onderwijs, krijgt de aios ondersteuning en feedback van docenten en mede-aios | + | De aios vraagt actief feedback op het eigen handelen en plant leergesprekken in, gekoppeld aan leervragen. Door ditzelfde te doen tijdens het cursorisch onderwijs, krijgt de aios ondersteuning en feedback van docenten en mede-aios. |
Uit: [[Landelijk opleidingsplan]] p.17 | Uit: [[Landelijk opleidingsplan]] p.17 |
Versie van 17 jul 2018 om 08:51
Bouwsteen toepassing: Leergesprek
De opleider stimuleert reflectie door vragen te stellen in de leergesprekken en door feedback te geven op grond van observaties. De opleider geeft 'feedforward' door samen met de aios te benoemen wat hij of zij de volgende keer van de aios verwacht (in gedrag en niveau van functioneren) en hoe de aios dit kan bereiken.
De aios vraagt actief feedback op het eigen handelen en plant leergesprekken in, gekoppeld aan leervragen. Door ditzelfde te doen tijdens het cursorisch onderwijs, krijgt de aios ondersteuning en feedback van docenten en mede-aios.
Uit: Landelijk opleidingsplan p.17