AMA Keuzeopdrachten: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
k
k
Regel 27: Regel 27:
 
<div class="panel-group" id="accordion">
 
<div class="panel-group" id="accordion">
  
<accordion parent="accordion" heading="Acute Casus">
+
<accordion parent="accordion" heading="Cursorisch onderwijs">
Samenvatting
+
Het cursorisch onderwijs aangeboden aan de AMA, is ontwikkeld en geschreven voor de aios (arts in opleiding tot specialist) Huisartsgeneeskunde, lees AMA waar in deze documenten aios staat.
  
Voor het leren hanteren van acute problemen is alleen je eigen praktijkervaring vaak onvoldoende: spoedgevallen zijn relatief zeldzaam. Deze opdracht heeft dan ook als doel om individuele praktijkervaringen op zo’n manier in de groep te behandelen, dat deze ook voor de
 
collega-AMA tot een leerervaring wordt
 
{| class="infobox huisarts1 box cel klein"
 
!Doel
 
|*Uitschrijven van een leerzame acute casus.
 
*Uitwerking volgens Step-by-Step methode en analyse van het gevoerdebeleid.
 
!Activiteit
 
|*Selecteer een recente acute casus uit de huisartspraktijk (stagepraktijk of HAP), waarbij je zelf de huisarts was; neem hiervoor een casus, waarbij het niet direct duidelijk was wat er aan de hand was, maar waarbij er in eerste
 
instantie meerdere mogelijkheden waren wat betreft de oorzaak van de klachten (geen ABC-tje).
 
*Schrijf de casus uit in de stappen van de Step-by-Step method.
 
*Zoek uitgaande van de entreeklacht van de acute casus (b.v. ‘benauwdheid’, ‘pijn op de borst’ ‘bewusteloosheid’) een beslisboom op, waarin aangegeven staat welke
 
vragen/lichamelijk onderzoek nodig zijn om te differentiëren tussen de meest waarschijnlijke en/of relevante diagnoses en geef ten slotte per mogelijke diagnose het standaardbeleid als huisarts aan (raadpleeg waar nodig
 
‘Spoedgevallen’, de NHG-Standaarden die van toepassing zijn en eventuele andere bronnen zoals b.v. Huisarts & Wetenschap, NTvG, PubMed).
 
*Bespreek de casus en de beslisboom met je hao en verwerk eventueel commentaar.
 
!Resultaat
 
|*Uitgeschreven acute casus.
 
*Beslisboom voor de betreffende acuteklacht.
 
!Tijd
 
|*2-4 uur
 
!Nabespreking
 
|*Geen
 
}
 
</accordion>
 
 
<accordion parent="accordion" heading="Workshop vaardigheidentraining">
 
 
{| class="infobox huisarts1 box cel klein"
 
{| class="infobox huisarts1 box cel klein"
 
!Doel
 
!Doel
 +
|*Blah
 
|-
 
|-
 
!Activiteit
 
!Activiteit
 +
|*Blah
 
|-
 
|-
 
!Resultaat
 
!Resultaat
 +
|*Blah
 
|-
 
|-
 
!Tijd
 
!Tijd
 +
|*Blah
 
|-
 
|-
 
!Nabespreking
 
!Nabespreking
|}
+
|*Blah
</accordion>
 
 
 
=== Thema 2 ===
 
 
 
<accordion parent="accordion" heading="Acute Casus">
 
{| class="infobox huisarts1 box cel klein"
 
!Doel
 
|
 
!Activiteit
 
|
 
!Resultaat
 
|
 
!Tijd
 
|
 
!Nabespreking
 
 
|}
 
|}
 
</accordion>
 
</accordion>

Versie van 6 nov 2019 om 13:25



AMA

Teamleider AMA module
Jeroen Woertman

Coordinator AMA module
Mark Holthuis

Assistent teamleider
Sylvia Vlak


Thema 1


Het cursorisch onderwijs aangeboden aan de AMA, is ontwikkeld en geschreven voor de aios (arts in opleiding tot specialist) Huisartsgeneeskunde, lees AMA waar in deze documenten aios staat.

Doel *Blah
Activiteit *Blah
Resultaat *Blah
Tijd *Blah
Nabespreking *Blah