|
|
Regel 27: |
Regel 27: |
| <div class="panel-group" id="accordion"> | | <div class="panel-group" id="accordion"> |
| | | |
− | <accordion parent="accordion" heading="Acute Casus"> | + | <accordion parent="accordion" heading="Cursorisch onderwijs"> |
− | Samenvatting
| + | Het cursorisch onderwijs aangeboden aan de AMA, is ontwikkeld en geschreven voor de aios (arts in opleiding tot specialist) Huisartsgeneeskunde, lees AMA waar in deze documenten aios staat. |
| | | |
− | Voor het leren hanteren van acute problemen is alleen je eigen praktijkervaring vaak onvoldoende: spoedgevallen zijn relatief zeldzaam. Deze opdracht heeft dan ook als doel om individuele praktijkervaringen op zo’n manier in de groep te behandelen, dat deze ook voor de
| |
− | collega-AMA tot een leerervaring wordt
| |
− | {| class="infobox huisarts1 box cel klein"
| |
− | !Doel
| |
− | |*Uitschrijven van een leerzame acute casus.
| |
− | *Uitwerking volgens Step-by-Step methode en analyse van het gevoerdebeleid.
| |
− | !Activiteit
| |
− | |*Selecteer een recente acute casus uit de huisartspraktijk (stagepraktijk of HAP), waarbij je zelf de huisarts was; neem hiervoor een casus, waarbij het niet direct duidelijk was wat er aan de hand was, maar waarbij er in eerste
| |
− | instantie meerdere mogelijkheden waren wat betreft de oorzaak van de klachten (geen ABC-tje).
| |
− | *Schrijf de casus uit in de stappen van de Step-by-Step method.
| |
− | *Zoek uitgaande van de entreeklacht van de acute casus (b.v. ‘benauwdheid’, ‘pijn op de borst’ ‘bewusteloosheid’) een beslisboom op, waarin aangegeven staat welke
| |
− | vragen/lichamelijk onderzoek nodig zijn om te differentiëren tussen de meest waarschijnlijke en/of relevante diagnoses en geef ten slotte per mogelijke diagnose het standaardbeleid als huisarts aan (raadpleeg waar nodig
| |
− | ‘Spoedgevallen’, de NHG-Standaarden die van toepassing zijn en eventuele andere bronnen zoals b.v. Huisarts & Wetenschap, NTvG, PubMed).
| |
− | *Bespreek de casus en de beslisboom met je hao en verwerk eventueel commentaar.
| |
− | !Resultaat
| |
− | |*Uitgeschreven acute casus.
| |
− | *Beslisboom voor de betreffende acuteklacht.
| |
− | !Tijd
| |
− | |*2-4 uur
| |
− | !Nabespreking
| |
− | |*Geen
| |
− | }
| |
− | </accordion>
| |
− |
| |
− | <accordion parent="accordion" heading="Workshop vaardigheidentraining">
| |
| {| class="infobox huisarts1 box cel klein" | | {| class="infobox huisarts1 box cel klein" |
| !Doel | | !Doel |
| + | |*Blah |
| |- | | |- |
| !Activiteit | | !Activiteit |
| + | |*Blah |
| |- | | |- |
| !Resultaat | | !Resultaat |
| + | |*Blah |
| |- | | |- |
| !Tijd | | !Tijd |
| + | |*Blah |
| |- | | |- |
| !Nabespreking | | !Nabespreking |
− | |} | + | |*Blah |
− | </accordion>
| |
− | | |
− | === Thema 2 ===
| |
− | | |
− | <accordion parent="accordion" heading="Acute Casus">
| |
− | {| class="infobox huisarts1 box cel klein"
| |
− | !Doel
| |
− | |
| |
− | !Activiteit
| |
− | |
| |
− | !Resultaat
| |
− | |
| |
− | !Tijd
| |
− | |
| |
− | !Nabespreking
| |
| |} | | |} |
| </accordion> | | </accordion> |