Leergesprek: verschil tussen versies
k |
k |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | = | + | <ol class="breadcrumb" style="width:100%;"> |
+ | <li class="breadcrumb-item">[[Hoofdpagina]]</li> | ||
+ | <li class="breadcrumb-item">[[Regelgeving]]</li> | ||
+ | <li class="breadcrumb-item">[[Opleidingsplan]]</li> | ||
+ | <li class="breadcrumb-item active" aria-current="page">Opleidingsplan HOVUmc</li> | ||
+ | </ol> | ||
+ | <br /> | ||
+ | {| class="infobox regelgeving" | ||
+ | ! <span class="infobox-titel">[[Regelgeving]]</span> | ||
+ | |- | ||
+ | | | ||
+ | '''Hoofd'''<br /> | ||
+ | {{auteur - Nettie Blankenstein}} | ||
+ | |- | ||
+ | | | ||
+ | '''Adjunct hoofd'''<br /> | ||
+ | {{auteur - Harry Schleypen}} | ||
+ | |- | ||
+ | | | ||
+ | '''Onderwijscoordinator'''<br /> | ||
+ | {{auteur - Chris Rietmeijer}} | ||
+ | |- | ||
+ | | | ||
+ | '''Regelgeving''' | ||
+ | *[[FAQ en Begrippenlijst]] | ||
+ | *[[Instituutsreglement]] | ||
+ | *[[Opleidingsplan]] | ||
+ | **[[Opleidingsplan HOVUmc]] | ||
+ | **[[Landelijk opleidingsplan]] | ||
+ | **[[Opleidingsplan opleiders]] | ||
+ | **[[Opleidingsplan AMA]] | ||
+ | *[[Toetsing en beoordeling]] | ||
+ | *[[Opleidingsduur]] | ||
+ | *[[Werktijd]] | ||
+ | *[[Verantwoordelijkheden]] | ||
+ | *[[Conflict]] | ||
+ | |} | ||
− | ==== Doel | + | == Notitie leergesprekken == |
+ | |||
+ | === Doel === | ||
Deze notitie dient om de belangrijkste aandachtspunten voor de leergesprekken vast te leggen. | Deze notitie dient om de belangrijkste aandachtspunten voor de leergesprekken vast te leggen. | ||
Op iedere praktijkdag van de aios wordt, op een vast tijdstip met zo weinig mogelijk kans op storingen, een leergesprek gehouden tussen opleider en aios. Deze leergesprekken duren gemiddeld een uur of naar rato in het geval van een parttime werkdag. | Op iedere praktijkdag van de aios wordt, op een vast tijdstip met zo weinig mogelijk kans op storingen, een leergesprek gehouden tussen opleider en aios. Deze leergesprekken duren gemiddeld een uur of naar rato in het geval van een parttime werkdag. | ||
− | + | === Vorm === | |
Vorm en inhoud kunnen sterk variëren afhankelijk van de wensen van beide partijen. Veelvoorkomende vormen van deze leergesprekken zijn: | Vorm en inhoud kunnen sterk variëren afhankelijk van de wensen van beide partijen. Veelvoorkomende vormen van deze leergesprekken zijn: | ||
* Dagrapportage | * Dagrapportage | ||
Regel 15: | Regel 53: | ||
* Evaluatiegesprek | * Evaluatiegesprek | ||
− | + | === Inhoud === | |
De inhoud van de leergesprekken kan liggen op alle zeven taakgebieden van het [[Competentieprofiel van de huisarts]]. | De inhoud van de leergesprekken kan liggen op alle zeven taakgebieden van het [[Competentieprofiel van de huisarts]]. | ||
Een verdere uitwerking van de verschillende vormen van nabespreking staat in het handboek didactiek van de opleider. De Huisartsopleiding VUmc heeft de verschillende vormen van leergesprekken opgenomen in het onderwijsprogramma voor opleiders | Een verdere uitwerking van de verschillende vormen van nabespreking staat in het handboek didactiek van de opleider. De Huisartsopleiding VUmc heeft de verschillende vormen van leergesprekken opgenomen in het onderwijsprogramma voor opleiders | ||
− | + | === ALVU === | |
Het Analyse Leergesprek formulier kan je hier downloaden: | Het Analyse Leergesprek formulier kan je hier downloaden: | ||
* [https://www.hovumc.nl/doc/ALVU_16012008.doc ALVU] (Invulbaar .doc Word formulier) | * [https://www.hovumc.nl/doc/ALVU_16012008.doc ALVU] (Invulbaar .doc Word formulier) |
Versie van 17 apr 2019 om 16:12
Regelgeving |
---|
Hoofd |
Adjunct hoofd |
Onderwijscoordinator |
Regelgeving |
Notitie leergesprekken
Doel
Deze notitie dient om de belangrijkste aandachtspunten voor de leergesprekken vast te leggen.
Op iedere praktijkdag van de aios wordt, op een vast tijdstip met zo weinig mogelijk kans op storingen, een leergesprek gehouden tussen opleider en aios. Deze leergesprekken duren gemiddeld een uur of naar rato in het geval van een parttime werkdag.
Vorm
Vorm en inhoud kunnen sterk variëren afhankelijk van de wensen van beide partijen. Veelvoorkomende vormen van deze leergesprekken zijn:
- Dagrapportage
- Probleeminventarisatie
- Consultbespreking naar aanleiding van een video-opname of een observatie
- Toetsbespreking
- Themabespreking
- Evaluatiegesprek
Inhoud
De inhoud van de leergesprekken kan liggen op alle zeven taakgebieden van het Competentieprofiel van de huisarts.
Een verdere uitwerking van de verschillende vormen van nabespreking staat in het handboek didactiek van de opleider. De Huisartsopleiding VUmc heeft de verschillende vormen van leergesprekken opgenomen in het onderwijsprogramma voor opleiders
ALVU
Het Analyse Leergesprek formulier kan je hier downloaden:
- ALVU (Invulbaar .doc Word formulier)