Leergesprek: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
(Nieuwe pagina aangemaakt met 'Notitie leergesprekken Deze notitie dient om de belangrijkste aandachtspunten voor de leergesprekken vast te leggen. Op iedere praktijkdag van de aios wordt, op een...')
 
k
Regel 1: Regel 1:
Notitie leergesprekken
+
= Notitie leergesprekken =
 +
 
 +
==== Doel ====
 
Deze notitie dient om de belangrijkste aandachtspunten voor de leergesprekken vast te leggen.
 
Deze notitie dient om de belangrijkste aandachtspunten voor de leergesprekken vast te leggen.
Op iedere praktijkdag van de aios wordt, op een vast tijdstip met zo weinig mogelijk kans op
+
 
storingen, een leergesprek gehouden tussen opleider en aios.
+
Op iedere praktijkdag van de aios wordt, op een vast tijdstip met zo weinig mogelijk kans op storingen, een leergesprek gehouden tussen opleider en aios. Deze leergesprekken duren gemiddeld een uur of naar rato in het geval van een parttime werkdag.
Deze leergesprekken duren gemiddeld een uur of naar rato in het geval van een parttime
+
 
werkdag.
+
==== Vorm ====
Vorm en inhoud kunnen sterk variëren afhankelijk van de wensen van beide partijen.
+
Vorm en inhoud kunnen sterk variëren afhankelijk van de wensen van beide partijen. Veelvoorkomende vormen van deze leergesprekken zijn:
Veelvoorkomende vormen van deze leergesprekken zijn:
+
* Dagrapportage
Dagrapportage
+
* Probleeminventarisatie
Probleeminventarisatie
+
* Consultbespreking naar aanleiding van een video-opname of een observatie
Consultbespreking naar aanleiding van een video-opname of een observatie
+
* Toetsbespreking
Toetsbespreking
+
* Themabespreking
Themabespreking
+
* Evaluatiegesprek
Evaluatiegesprek
+
 
De inhoud van de leergesprekken kan liggen op alle zeven taakgebieden van het
+
==== Inhoud ====
competentieprofiel van de huisarts. Een verdere uitwerking van de verschillende vormen van
+
De inhoud van de leergesprekken kan liggen op alle zeven taakgebieden van het [[Competentieprofiel van de huisarts]].
nabespreking staat in het handboek didactiek van de opleider. De Huisartsopleiding VUmc
+
 
heeft de verschillende vormen van leergesprekken opgenomen in het onderwijsprogramma
+
Een verdere uitwerking van de verschillende vormen van nabespreking staat in het handboek didactiek van de opleider. De Huisartsopleiding VUmc heeft de verschillende vormen van leergesprekken opgenomen in het onderwijsprogramma voor opleiders
voor opleiders
 

Versie van 11 jul 2018 om 15:17

Notitie leergesprekken

Doel

Deze notitie dient om de belangrijkste aandachtspunten voor de leergesprekken vast te leggen.

Op iedere praktijkdag van de aios wordt, op een vast tijdstip met zo weinig mogelijk kans op storingen, een leergesprek gehouden tussen opleider en aios. Deze leergesprekken duren gemiddeld een uur of naar rato in het geval van een parttime werkdag.

Vorm

Vorm en inhoud kunnen sterk variëren afhankelijk van de wensen van beide partijen. Veelvoorkomende vormen van deze leergesprekken zijn:

  • Dagrapportage
  • Probleeminventarisatie
  • Consultbespreking naar aanleiding van een video-opname of een observatie
  • Toetsbespreking
  • Themabespreking
  • Evaluatiegesprek

Inhoud

De inhoud van de leergesprekken kan liggen op alle zeven taakgebieden van het Competentieprofiel van de huisarts.

Een verdere uitwerking van de verschillende vormen van nabespreking staat in het handboek didactiek van de opleider. De Huisartsopleiding VUmc heeft de verschillende vormen van leergesprekken opgenomen in het onderwijsprogramma voor opleiders