Leerlijnen: verschil tussen versies
Uit Wiki HOVUmc
(→We onderscheiden 3 soorten specifieke aandachtsgebieden:) |
|||
Regel 3: | Regel 3: | ||
====We onderscheiden 3 soorten specifieke aandachtsgebieden:==== | ====We onderscheiden 3 soorten specifieke aandachtsgebieden:==== | ||
− | #de thema’s van het Landelijk | + | #de thema’s van het [[Landelijk opleidingsplan]] Huisartsgeneeskunde 2016. |
#de competentiegebieden | #de competentiegebieden | ||
#overige gebieden die - zonder een vastgesteld thema of een competentiegebied te zijn - toch extra aandacht behoeven, zoals bijvoorbeeld interculturaliteit. | #overige gebieden die - zonder een vastgesteld thema of een competentiegebied te zijn - toch extra aandacht behoeven, zoals bijvoorbeeld interculturaliteit. |
Versie van 15 jan 2018 om 22:16
Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen die daarvoor beschikbaar zijn.
Inhoud
We onderscheiden 3 soorten specifieke aandachtsgebieden:
- de thema’s van het Landelijk opleidingsplan Huisartsgeneeskunde 2016.
- de competentiegebieden
- overige gebieden die - zonder een vastgesteld thema of een competentiegebied te zijn - toch extra aandacht behoeven, zoals bijvoorbeeld interculturaliteit.
Thema's:
- Psychische klachten en aandoeningen
- Palliatieve en terminale zorg
- Praktijkmanagement
- SOLK
- Spoedeisende zorg
- Chronische zorg
- Preventie
Competenties:
- APC
- Maatschappelijk handelen
- Wetenschap en onderwijs
Overige aandachtsgebieden:
- Interculturaliteit