Leerlijnen: verschil tussen versies
Uit Wiki HOVUmc
Regel 1: | Regel 1: | ||
Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen die daarvoor beschikbaar zijn. | Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen die daarvoor beschikbaar zijn. | ||
− | ===We onderscheiden 3 soorten specifieke aandachtsgebieden:=== | + | ====We onderscheiden 3 soorten specifieke aandachtsgebieden:==== |
#de thema’s van het Landelijk Opleidingsplan Huisartsgeneeskunde. | #de thema’s van het Landelijk Opleidingsplan Huisartsgeneeskunde. |
Versie van 15 jan 2018 om 22:14
Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen die daarvoor beschikbaar zijn.
Inhoud
We onderscheiden 3 soorten specifieke aandachtsgebieden:
- de thema’s van het Landelijk Opleidingsplan Huisartsgeneeskunde.
- de competentiegebieden
- overige gebieden die - zonder een vastgesteld thema of een competentiegebied te zijn- toch extra aandacht behoeven, zoals bijvoorbeeld interculturaliteit.
Thema's:
- Psychische klachten en aandoeningen
- Palliatieve en terminale zorg
- Praktijkmanagement
- SOLK
- Spoedeisende zorg
- Chronische zorg
- Preventie
Competenties:
- APC
- Maatschappelijk handelen
- Wetenschap en onderwijs
Overige aandachtsgebieden:
- Interculturaliteit