Leerlijnen: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
Regel 1: Regel 1:
 
Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen die daarvoor beschikbaar zijn.
 
Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen die daarvoor beschikbaar zijn.
  
===We onderscheiden 3 soorten specifieke aandachtsgebieden:===
+
====We onderscheiden 3 soorten specifieke aandachtsgebieden:====
  
 
#de thema’s van het Landelijk Opleidingsplan Huisartsgeneeskunde.
 
#de thema’s van het Landelijk Opleidingsplan Huisartsgeneeskunde.

Versie van 15 jan 2018 om 22:14

Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen die daarvoor beschikbaar zijn.

We onderscheiden 3 soorten specifieke aandachtsgebieden:

  1. de thema’s van het Landelijk Opleidingsplan Huisartsgeneeskunde.
  2. de competentiegebieden
  3. overige gebieden die - zonder een vastgesteld thema of een competentiegebied te zijn- toch extra aandacht behoeven, zoals bijvoorbeeld interculturaliteit.

Thema's:

  • Psychische klachten en aandoeningen
  • Palliatieve en terminale zorg
  • Praktijkmanagement
  • SOLK
  • Spoedeisende zorg
  • Chronische zorg
  • Preventie

Competenties:

  • APC
  • Maatschappelijk handelen
  • Wetenschap en onderwijs

Overige aandachtsgebieden:

  • Interculturaliteit