Leerlijnen: verschil tussen versies
Uit Wiki HOVUmc
k |
k (→We onderscheiden 3 soorten specifieke aandachtsgebieden:) |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen die daarvoor beschikbaar zijn. | Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen die daarvoor beschikbaar zijn. | ||
− | ==== | + | ====Drie soorten aandachtsgebieden:==== |
− | + | De leerlijnen zijn onder te verdelen in 3 soorten aandachtsgebieden: | |
#de thema’s van het [[Landelijk opleidingsplan]] huisartsgeneeskunde 2016. | #de thema’s van het [[Landelijk opleidingsplan]] huisartsgeneeskunde 2016. | ||
#de competentiegebieden | #de competentiegebieden |
Versie van 16 mrt 2018 om 23:26
Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen die daarvoor beschikbaar zijn.
Drie soorten aandachtsgebieden:
De leerlijnen zijn onder te verdelen in 3 soorten aandachtsgebieden:
- de thema’s van het Landelijk opleidingsplan huisartsgeneeskunde 2016.
- de competentiegebieden
- overige gebieden die - zonder een vastgesteld thema of een competentiegebied te zijn - toch extra aandacht behoeven, zoals bijvoorbeeld interculturaliteit.
Thema's:
- Psychische klachten en aandoeningen
- Palliatieve en terminale zorg
- Praktijkmanagement
- SOLK
- Spoedeisende zorg
- Chronische zorg
- Preventie
Competenties:
- APC
- Maatschappelijk handelen
- Wetenschap en onderwijs