Leerlijnen: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
k
k (We onderscheiden 3 soorten specifieke aandachtsgebieden:)
Regel 1: Regel 1:
 
Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen die daarvoor beschikbaar zijn.
 
Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen die daarvoor beschikbaar zijn.
  
====We onderscheiden 3 soorten specifieke aandachtsgebieden:====
+
====Drie soorten aandachtsgebieden:====
 
+
De leerlijnen zijn onder te verdelen in 3 soorten aandachtsgebieden:
 
#de thema’s van het [[Landelijk opleidingsplan]] huisartsgeneeskunde 2016.
 
#de thema’s van het [[Landelijk opleidingsplan]] huisartsgeneeskunde 2016.
 
#de competentiegebieden
 
#de competentiegebieden

Versie van 16 mrt 2018 om 23:26

Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen die daarvoor beschikbaar zijn.

Drie soorten aandachtsgebieden:

De leerlijnen zijn onder te verdelen in 3 soorten aandachtsgebieden:

  1. de thema’s van het Landelijk opleidingsplan huisartsgeneeskunde 2016.
  2. de competentiegebieden
  3. overige gebieden die - zonder een vastgesteld thema of een competentiegebied te zijn - toch extra aandacht behoeven, zoals bijvoorbeeld interculturaliteit.

Thema's:

  • Psychische klachten en aandoeningen
  • Palliatieve en terminale zorg
  • Praktijkmanagement
  • SOLK
  • Spoedeisende zorg
  • Chronische zorg
  • Preventie

Competenties:

  • APC
  • Maatschappelijk handelen
  • Wetenschap en onderwijs

Overige aandachtsgebieden: