Sjabloon: Competentiegebied 6: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
k
k
Regel 1: Regel 1:
 
<div class="panel-group" id="accordion">
 
<div class="panel-group" id="accordion">
 
<accordion parent="accordion" heading="Competentiegebied 6 - Kennis en wetenschap">
 
<accordion parent="accordion" heading="Competentiegebied 6 - Kennis en wetenschap">
''Dit competentiegebied omvat het verwerven, toepassen en overdragen van wetenschappelijke kennis
+
''Dit competentiegebied omvat het verwerven, toepassen en overdragen van wetenschappelijke kennis en van gemeenschappelijke en gesystematiseerde ervaringskennis. De huisarts neemt verantwoordelijkheid voor en draagt bij aan de ontwikkeling van het vakgebied door participatie in onderzoek, onderwijs en innovatie. De principes van Evidence-based medicine (EBM) vormen hierbij de kern.
en van gemeenschappelijke en gesystematiseerde ervaringskennis. De huisarts neemt
 
verantwoordelijkheid voor en draagt bij aan de ontwikkeling van het vakgebied door participatie in
 
onderzoek, onderwijs en innovatie. De principes van Evidence-based medicine (EBM) vormen hierbij de
 
kern.
 
 
'''''6.1 De huisarts onderbouwt de zorg op wetenschappelijk verantwoorde wijze'''
 
'''''6.1 De huisarts onderbouwt de zorg op wetenschappelijk verantwoorde wijze'''
 
*vertaalt klinische problemen in een onderzoekbare vraag
 
*vertaalt klinische problemen in een onderzoekbare vraag

Versie van 28 mrt 2018 om 23:22

Dit competentiegebied omvat het verwerven, toepassen en overdragen van wetenschappelijke kennis en van gemeenschappelijke en gesystematiseerde ervaringskennis. De huisarts neemt verantwoordelijkheid voor en draagt bij aan de ontwikkeling van het vakgebied door participatie in onderzoek, onderwijs en innovatie. De principes van Evidence-based medicine (EBM) vormen hierbij de kern. 6.1 De huisarts onderbouwt de zorg op wetenschappelijk verantwoorde wijze

  • vertaalt klinische problemen in een onderzoekbare vraag
  • selecteert beschikbaar wetenschappelijk onderzoek naar relevantie
  • beoordeelt de methodologische kwaliteit van de literatuur

6.2 De huisarts bevordert ontwikkeling en implementatie van vakkennis

  • verzamelt gestructureerd data ten behoeve van onderzoek en scholing
  • weegt nieuwe wetenschappelijke inzichten op toepasbaarheid in de eigen praktijksituatie

6.3 De huisarts bevordert de deskundigheid van studenten, aios, collegae en andere zorgverleners

  • brengt kennis in uiteenlopende leersituaties.