Categorie: Competentie 2.2 - Communicatietechnieken: verschil tussen versies
Uit Wiki HOVUmc
(Nieuwe pagina aangemaakt met '<div class="panel-group" id="accordion22"> <accordion parent="accordion22" heading="Competentie 2.2 - De huisarts bouwt effectieve behandelrelaties met patiënten o...') |
k |
||
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | + | {{Competentie 2.2}} | |
− | + | Bouwstenen in de [[Leerlijn communicatie]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− |
Huidige versie van 6 nov 2018 om 14:26
Competentie (uit het Competentieprofiel)
2.2 De huisarts past communicatietechnieken en -middelen doelgericht toe
- past zinsbouw en woordkeus aan bij leeftijd, geslacht, etnische en culturele achtergrond, en emotie van de patiënt.
- licht de opbouw van het consult helder toe.
- zet communicatiemiddelen (bijv. e-mail, telefoon, videoconsult etc.) patiëntgericht in.
Gedragsindicatoren (uit de ComBeL)
Structureren van consult en informatieoverdracht
- vat regelmatig samen, adequaat en evenwichtig door het gehele consult heen
- structureert door logische opbouw van fasen (opening, vraagverheldering, anamnese, onderzoek en beleid)
- kondigt fasen aan en besteedt tijd evenwichtig over verschillende fasen
- geeft informatie helder en ordelijk: categoriseert, begrijpelijke taal, kleine hoeveelheden
- gebruikt zo nodig ondersteunende materialen (patiëntenbrieven, afbeeldingen, internet, etc.)
Bouwstenen in de Leerlijn communicatie
Deze categorie bevat geen pagina’s of media.