Categorie: Competentie 2.2 - Communicatietechnieken: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
(Nieuwe pagina aangemaakt met '<div class="panel-group" id="accordion22"> <accordion parent="accordion22" heading="Competentie 2.2 - De huisarts bouwt effectieve behandelrelaties met patiënten o...')
 
k
 
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
<div class="panel-group" id="accordion22">
+
{{Competentie 2.2}}
<accordion parent="accordion22" heading="Competentie 2.2 - De huisarts bouwt effectieve behandelrelaties met patiënten op">
+
Bouwstenen in de [[Leerlijn communicatie]]
<big>'''Competentie'''</big> (uit het [[Competentieprofiel van de huisarts|Competentieprofiel]])
 
 
 
'''2.2 De huisarts past communicatietechnieken en -middelen doelgericht toe'''
 
*past zinsbouw en woordkeus aan bij leeftijd, geslacht, etnische en culturele achtergrond, en emotie van de patiënt.
 
*licht de opbouw van het consult helder toe.
 
*zet communicatiemiddelen (bijv. e-mail, telefoon, videoconsult etc.) patiëntgericht in.
 
 
 
<big>'''Gedragsindicatoren'''</big> (uit de [[ComBeL]])
 
 
 
'''Structureren van consult en informatieoverdracht '''
 
*vat regelmatig samen, adequaat en evenwichtig door het gehele consult heen
 
*structureert door logische opbouw van fasen (opening, vraagverheldering, anamnese, onderzoek en beleid)
 
*kondigt fasen aan en besteedt tijd evenwichtig over verschillende fasen
 
*geeft informatie helder en ordelijk: categoriseert, begrijpelijke taal, kleine hoeveelheden
 
*gebruikt zo nodig ondersteunende materialen (patiëntenbrieven, afbeeldingen, internet, etc.)
 
</accordion>
 
</div>
 

Huidige versie van 6 nov 2018 om 14:26

Competentie (uit het Competentieprofiel)

2.2 De huisarts past communicatietechnieken en -middelen doelgericht toe

  • past zinsbouw en woordkeus aan bij leeftijd, geslacht, etnische en culturele achtergrond, en emotie van de patiënt.
  • licht de opbouw van het consult helder toe.
  • zet communicatiemiddelen (bijv. e-mail, telefoon, videoconsult etc.) patiëntgericht in.

Gedragsindicatoren (uit de ComBeL)

Structureren van consult en informatieoverdracht

  • vat regelmatig samen, adequaat en evenwichtig door het gehele consult heen
  • structureert door logische opbouw van fasen (opening, vraagverheldering, anamnese, onderzoek en beleid)
  • kondigt fasen aan en besteedt tijd evenwichtig over verschillende fasen
  • geeft informatie helder en ordelijk: categoriseert, begrijpelijke taal, kleine hoeveelheden
  • gebruikt zo nodig ondersteunende materialen (patiëntenbrieven, afbeeldingen, internet, etc.)

Bouwstenen in de Leerlijn communicatie

Deze categorie bevat geen pagina’s of media.