Supervisie: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
k
 
(17 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
 
<ol class="breadcrumb" style="width:100%;">
 
<ol class="breadcrumb" style="width:100%;">
 
<li class="breadcrumb-item">[[Hoofdpagina]]</li>
 
<li class="breadcrumb-item">[[Hoofdpagina]]</li>
<li class="breadcrumb-item">[[1e Fase]]</li>
 
 
<li class="breadcrumb-item">[[1e Huisartsstage]]</li>
 
<li class="breadcrumb-item">[[1e Huisartsstage]]</li>
<li class="breadcrumb-item active" aria-current="page">Supervisie 1e Huisartsstage</li>
+
<li class="breadcrumb-item active" aria-current="page">{{PAGENAME}}</li>
 
</ol>
 
</ol>
 
<br />
 
<br />
Regel 10: Regel 9:
 
|-   
 
|-   
 
|  
 
|  
'''Supervisiecoordinator'''<br />
+
'''Supervisiecoördinator'''<br />
 
[mailto:hv.poulsen@vumc.nl Helle Poulsen]
 
[mailto:hv.poulsen@vumc.nl Helle Poulsen]
 
|-
 
|-
 
|
 
|
 
'''Teamleider'''<br />
 
'''Teamleider'''<br />
{{auteur - Rinel van Beest}}
+
{{Functie - TL Fase 1}}
 
|-
 
|-
 
|
 
|
 
'''Assistent teamleider'''<br />
 
'''Assistent teamleider'''<br />
[mailto:s.vlak@vumc.nl Sylvia Vlak]
+
{{Functie - ATL Fase 1}}
 
|-
 
|-
 
|
 
|
 
'''1e Huisartsstage'''<br />
 
'''1e Huisartsstage'''<br />
*[[Opdrachten 1e Huisartsstage|Opdrachten]]
+
*[[Supervisie]]
*[[Supervisie 1e Huisartsstage|Supervisie]]
 
 
*[[Verplichtingen 1e Huisartsstage|Verplichtingen]]
 
*[[Verplichtingen 1e Huisartsstage|Verplichtingen]]
 
*[[Bouwstenen 1e Huisartsstage|Bouwstenen]]
 
*[[Bouwstenen 1e Huisartsstage|Bouwstenen]]
 
|}
 
|}
Het (kunnen) reflecteren op praktijkervaringen en van daaruit komen tot gerichte leeractiviteiten en aanpassing van het gedrag is essentieel voor de beroepsmatige ontwikkeling als aios en huisarts. In het onderwijs is daarom ook in 1e Huisartsstage ruimte gereserveerd voor supervisie waarin er gewerkt wordt aan verdieping ten aanzien van persoonlijke thema's in het werk.
 
  
In groepjes van 3 worden aios gedurende 10 zittingen door een supervisor begeleid. Dit onderwijs speelt zich dus buiten de fase-groep af.  
+
=== Inleiding ===
 +
In de tweede helft van de 1<sup>e</sup> huisartsstage is supervisie ingeroosterd. Supervisie is een leermethode waarbij aios onderzoeken hoe zij op persoonlijke wijze vorm willen geven aan het huisartsenvak. In groepjes van 2-3 worden de aios door een supervisor begeleid. De supervisie bestaat uit 10 bijeenkomsten van twee uur. Je haalt het meeste uit de supervisie als je weet aan welke punten/thema’s je wilt werken en je persoonlijke ervaringen en beschouwingen daarbij bijhoudt. <br />
 +
Als je door overmacht een bijeenkomst mist, maak je een vervangende opdracht.
 +
 
 +
==== Beoordeling van supervisie ====
 +
Na 5 bijeenkomsten is er een schriftelijke tussenbeoordeling, na 10 bijeenkomsten is de schriftelijke eindbeoordeling met mondelinge toelichting. De eindbeoordeling weegt mee in het laatste voortgangsadvies van de 1<sup>e</sup> huisartsstage. Indien de supervisie op dat moment nog niet is afgerond, telt de tussenbeoordeling als weging voor het voortgangsadvies. Het supervisietraject wordt wel altijd volledig gedaan.
 +
<br /><br />
 +
De supervisor beoordeelt de ontwikkeling in het reflectieve vermogen van de aios op het eigen handelen, de inhoud wordt niet beoordeeld. Mocht de supervisor twijfels hebben over de ontwikkeling in het reflectief vermogen van de aios dan bespreekt hij/zij dat tijdens de tussenbeoordeling. Een enkele keer komt het voor dat de supervisor bij de eindbeoordeling een onvoldoende eindbeoordeling geeft aan de aios.<br />
 +
Onze ervaring leert dat een onvoldoende beoordeling in supervisie niet op zichzelf staat. Het kan zijn dat de aios in andere contexten, bijv. in de praktijk, op de terugkomdag) ook moeite ervaart in het reflecteren op zijn/haar eigen handelen. De mogelijkheid bestaat om een gesprek te organiseren tussen aios, supervisor en groepsdocenten. Het doel van dit gesprek is te onderzoeken hoe het leerproces van de aios verder vormgegeven kan worden.
  
 
=== Supervisienota ===
 
=== Supervisienota ===
De supervisienota wordt momenteel herzien door de supervisiecoordinator. Een pdf versie van de supervisienota is beschikbaar:
+
Voor meer informatie over supervisie zie:
* [https://www.hovumc.nl/doc/Supervisienota.pdf Supervisinota (pdf)].
+
* [[:Media:Supervisienota.docx|Supervisienota]]
 
 
=== Supervisiegroep ===
 
* De supervisie is in het groepsrooster op terugkomdagen gepland van 15.00 tot 17.00 uur.
 
* Check met de mede-aios van je groepje de data van de eerste twee bijeenkomsten, daarna neemt één aios van het groepje contact op met de supervisor.
 
* Formuleer vóór de eerste bijeenkomst je leerdoelen/-thema’s.
 
* De tussen- en eindbeoordeling van de supervisie upload je met een duidelijke naam in jouw [[E-portfolio]] (in mijn mappen - uitslagen en verklaringen).
 
* Als je de supervisiecyclus van 10 bijeenkomsten niet in één keer kunt afronden, bijvoorbeeld door ziekte of zwangerschapsverlof, dan geef je dat middels het ‘formulier voortijdige beëindiging supervisie’ door aan [mailto:s.vlak@vumc.nl Sylvia Vlak]. Je zult dan zodra je terug bent in een nieuwe groep worden ingedeeld.
 
 
 
=== Wijzigingen doorgeven ===
 
Mocht het door omstandigheden een keer voorkomen dat jullie op een ander moment en/of een andere locatie afspreken, geef dit dan tijdig door aan de zalenplanner [mailto:p.dekuiper@vumc.nl Nelleke de Kuiper]. Zij kan dan de vrijgekomen ruimte voor iets anders gebruiken en zo nodig op een ander moment een ruimte voor de jullie reserveren.
 
  
 
=== Spelregels ===
 
=== Spelregels ===
 
<div class="panel-group" id="accordion">
 
<div class="panel-group" id="accordion">
<accordion parent="accordion" heading="Supervisie spelregels aios" class="in">
+
<accordion parent="accordion" heading="Supervisiespelregels voor aios" class="in">
''Dit zijn de supervisie spelregels voor aios:''
+
*De supervisie is ingeroosterd op de terugkomdag van 15-17 uur en bestaat uit 10 bijeenkomsten van 2 uur.  
*De supervisie bestaat uit 10 bijeenkomsten van 2 uur. Mocht een of meer van de vastgestelde data niet schikken, zoekt men gezamenlijk naar alternatieven. Let erop dat een supervisiebijeenkomst nooit plaatsvindt  tijdens onderwijs- of praktijktijd.
+
*Je maakt deel uit van een drie- of tweetal aios uit jouw terugkomdaggroep. Samen vormen jullie een supervisiegroepje.
*Er geldt een volledige aanwezigheidsverplichting. Mocht een aios, na de eerste twee tot drie keer,  onverhoopt een keer niet aanwezig kunnen zijn en blijkt het ondoenlijk te zijn om de datum van de betreffende bijeenkomst te verzetten, worden er afspraken gemaakt voor een vervangende opdracht.  
+
*De supervisie wordt begeleid door een huisarts of gedragswetenschapper die een opleiding tot supervisor heeft gevolgd.
*Ter voorbereiding op de eerste bijeenkomst heb je opgeschreven waar aan je wilt werken tijdens de supervisie.  
+
*Je bedenkt zelf aan welke vragen je wilt werken. De supervisor begeleidt het proces en stelt jou in staat om steeds beter op jouw eigen handelen te kunnen reflecteren en zo nodig bij te kunnen sturen.
*Tijdens de supervisie werk je aan jouw eigen leervragen en je brengt 2-3 keer een casus in.  
+
*In de loop van de supervisie breng je 2-3 keer een casus in die verband houdt met jouw leervragen. In de tijd tussen de bijeenkomsten in werk je gericht aan jouw leervragen en doe je nieuwe ervaringen op.
*Na elke bijeenkomst schrijf je een reflectieverslag. Hierin schrijf je jouw beleving van de supervisiebijeenkomsten op. (gedachten, gevoelens en handelingen). Geen notulen van de bijeenkomsten. Dit verslag stuur je voorafgaand aan een bijeenkomst naar de mede aios en de supervisor.
+
*Na elke bijeenkomst schrijf je een reflectieverslag. Hierin schrijf je jouw beleving van de supervisiebijeenkomst. Dit verslag stuur je voorafgaand aan de eerstvolgende bijeenkomst naar de supervisor en de andere aios van het groepje. Jullie lezen deze verslagen ter voorbereiding.
*De supervisor begeleidt het leerproces.
+
*Klikevaluatie: na-2-3 bijeenkomsten is er een moment om aan te geven of de aios en supervisor vinden dat ze tot een vruchtbare samenwerking kunnen komen. Is “de klik” positief dan gaat het groepje in de bestaande samenstelling verder. Is “de klik” negatief dan zoekt men contact met de supervisiecoördinator. Deze bepaalt samen met de betrokkenen of het mogelijk is om toch samen verder te gaan of dat er een nieuwe supervisor moet worden toegewezen aan jullie groepje.
*Na 2-3 bijeenkomsten is er een “klikevaluatie”. Dat is een moment om aan te geven of de aios en supervisor vinden dat ze tot een vruchtbare samenwerking kunnen komen. Is “de klik” positief gaat het groepje in de bestaande samenstelling verder. Is “de klik” negatief, zoekt men contact met de supervisie coördinator.
+
*Tussenbeoordeling: De supervisor beoordeelt hoe jouw reflectieve vermogen zich ontwikkelt. Deze criteria zijn te vinden in bijlage “supervisie tussenbeoordeling”.
*De supervisie coördinator bepaalt samen met jou en supervisor over een nieuwe samenstelling van het supervisiegroepje.  
+
*Eindbeoordeling:  De supervisor beoordeelt of jouw leerproces voldoet aan de criteria. Deze criteria zijn te vinden in bijlage “supervisie eindbeoordeling”.
*Halverwege het traject is de “tussenbeoordeling”. De supervisor beoordeelt hoe jouw leerproces vordert. De criteria zijn te vinden in bijlage “supervisie tussenbeoordeling”.
+
*Er geldt een volledige aanwezigheidsverplichting. Mocht een aios, na de eerste twee tot drie keer, onverhoopt een keer niet aanwezig kunnen zijn en blijkt het ondoenlijk te zijn om de datum van de betreffende bijeenkomst te verzetten, dan worden er afspraken gemaakt voor een vervangende opdracht.
*Aan het eind van de supervisie is de “eindbeoordeling”. De supervisor beoordeelt of jouw leerproces voldoet aan de criteria. Deze criteria zijn te vinden in bijlage supervisie eindbeoordeling.
+
*De supervisie is vertrouwelijk. Om ervoor te zorgen dat je je zo veilig mogelijk voelt, heeft de supervisor geen contact met de docenten of de opleider.
*De beoordeling betreft het proces en nooit de inhoud.
 
*De supervisie is vertrouwelijk. Om ervoor te zorgen dat je je veilig mogelijk voelt, heeft de supervisor geen contact met de docenten of de opleider. (Mochten de supervisor en/of de docenten inschatten dat jouw leerproces gebaat kan zijn bij gezamenlijk overleg op procesniveau, kan dit aan je voorgesteld worden). Dit komt zeer sporadisch voor.
 
 
  </accordion>
 
  </accordion>
<accordion parent="accordion" heading="Supervisie spelregels docenten">
+
<accordion parent="accordion" heading="Supervisiespelregels voor docenten">
''Dit zijn de supervisie spelregels voor docenten:''
+
*Ter voorbereiding geeft een lid uit de werkgroep SV een introductie op SV van 30 á 45 minuten. Deze introductie kan het beste 3-4 weken voor begin van de supervisie ingepland worden.  
#Ter voorbereiding geeft een lid uit de werkgroep SV een introductie op SV van 30 á 45 minuten. Deze introductie kan het beste 3-4 weken voor begin van de supervisie ingepland worden.  
+
*Jullie als docenten formeren de groepjes (3tallen) en wijzen daaraan de beschikbare supervisoren toe, desgewenst met hulp van de supervisor, die de introductie heeft gegeven. De aios konden in de introductie op een briefje invullen met zij NIET in SV willen. Dat geldt zowel voor de supervisoren als mede-aios.  
#Jullie als docenten formeren de groepjes (3tallen), desgewenst met hulp van de supervisor, die de introductie heeft gegeven. De aios konden in de introductie op een briefje invullen met zij NIET in SV willen. Dat geldt zowel voor de supervisoren als mede-aios.  
+
**Plaats aios ook liever niet bij een supervisor die ze al kennen.
##Plaats aios ook liever niet bij een supervisor die ze al kennen.
+
**Plaats geen aios bij elkaar die goed bevriend zijn, dat verkleint de leerruimte.  
##Plaats geen aios bij elkaar die goed bevriend zijn, dat verkleint de leerruimte.  
+
*Zodra de samenstelling van de SV-groepjes gemaakt is, geef je de indeling door aan de assistent teamleider van de 1<sup>e</sup> huisartsstage. Deze mailt elk supervisiegroepje hun eigen overzicht en verzoekt de aios contact op te nemen met de supervisor om de eerste bijeenkomsten te bevestigen.
#Zodra de samenstelling van de SV-groepjes bekend is, wijs de aios er aub op, dat zij als groepje contact op dienen te nemen met de supervisor om iig de eerste drie data te bevestigen.
+
*De aios krijgen van de supervisor hun tussen- en eindevaluatie. Zij bewaren het origineel en geven een kopie aan jullie (dat is m.n. voor twijfels bij de tussenevaluatie van belang).  
#De aios krijgen van de supervisor hun tussen- en eindevaluatie. Zij bewaren het origineel en geven een kopie aan jullie (dat is m.n. voor twijfels bij de tussenevaluatie van belang).  
+
*Als een supervisietraject voortijdig af- of onderbroken wordt, moet de aios het formulier ‘af- of onderbroken supervisie’ invullen en inleveren bij de onderwijsassistente fase 1, zodat hiermee rekening kan worden gehouden bij de planning van het vervolgtraject.
#Als een supervisietraject voortijdig af- of onderbroken wordt, moet de aios het formulier ‘af- of onderbroken supervisie’ invullen en inleveren bij de onderwijsassistente fase 1, zodat hiermee rekening kan worden gehouden bij de planning van het vervolgtraject.
+
*Peil af en toe in de groep of de aios het gevoel hebben zinvol en met plezier aan het werk te zijn in SV. ‘Uitzitten’ is bij SV net zo min een optie als bij de hao in de opleidingspraktijk. Het helpt als jullie aios aanmoedigen ongenoegen met de supervisor in de supervisiegroep te bespreken.
#Peil af en toe in de groep of de aios het gevoel hebben zinvol en met plezier aan het werk te zijn in SV. ‘Uitzitten’ is bij SV net zo min een optie als bij de hao in de opleidingspraktijk. Het helpt als jullie aios aanmoedigen ongenoegen met de supervisor in de supervisiegroep te bespreken.
+
*Net als bij hao’s komen ontkoppelingen voor. Wensen ertoe worden eerst in de SV-groep besproken, dan nemen betrokkenen contact op met de supervisiecoördinator. Zij begeleidt de ontkoppeling en beslist over het vervolgtraject voor de betreffende aios. Hierbij worden het advies van de supervisor en de wensen van de aios betrokken.
#Net als bij hao’s komen ontkoppelingen voor. Wensen ertoe worden eerst in de SV-groep besproken, dan nemen betrokkenen contact op met de supervisiecoördinator. Zij begeleidt de ontkoppeling en beslist over het vervolgtraject voor de betreffende aios. Hierbij worden het advies van de supervisor en de wensen van de aios betrokken.
 
 
  </accordion>
 
  </accordion>
 
</div>
 
</div>
  
 
=== Formulieren ===
 
=== Formulieren ===
* [https://www.hovumc.nl/doc/Supervisie_-_Tussenbeoordeling.docx Supervisie - Tussenbeoordeling]
+
* [[:Media:Supervisie - Tussenbeoordeling.docx|Supervisie - Tussenbeoordeling]]
* [https://www.hovumc.nl/doc/Supervisie_-_Eindbeoordeling.docx Supervisie - Eindbeoordeling]
+
* [[:Media:Supervisie - Eindbeoordeling.docx|Supervisie - Eindbeoordeling]]
* [https://www.hovumc.nl/doc/Supervisie_-_Melding_onderbreking.docx Supervisie - Melding onderbreking]
+
* [[:Media:Supervisie - Melding onderbreking.docx|Supervisie - Melding onderbreking]]
* [https://www.hovumc.nl/doc/Supervisie_-_Evaluatie_supervisor.docx Supervisie - Evaluatie supervisor]
+
* [[:Media:Evaluatie_supervisor_en_sv.docx|Supervisie - Evaluatie supervisor & supervisie]]
 
 
<br /><br />
 
{| class="clickablecell" style="text-align:center; color: white; background-color: #ffffff; width: 100%;"
 
| class="clickablecell" style="text-align:center; height:80px; width: 33%; background-color:#4ea24e;" |'''[[Supervisie 1e Huisartsstage|<span style="color:white">Supervisie <br />1e Huisartsstage</span>]]'''
 
| class="clickablecell" style="text-align:center; height:80px; width: 16%; background-color:#d3d3d3;" |'''Klinische<br />stage'''
 
| class="clickablecell" style="text-align:center; height:80px; width: 2%; background-color: white;" |
 
| class="clickablecell" style="text-align:center; height:80px; width: 8%; background-color:#dfdfdf;" |'''CZ<br />stage'''
 
| class="clickablecell" style="text-align:center; height:80px; width: 8%; background-color:#d1d1d1;" |'''GGZ<br />stage'''
 
| class="clickablecell" style="text-align:center; height:80px; width: 33%; background-color:#1874cd;" |'''[[Supervisie 2e Huisartsstage|<span style="color:white">Supervisie<br />2e Huisartsstage</span>]]'''
 
|}
 

Huidige versie van 4 apr 2023 om 12:24


1e Huisartsstage

Supervisiecoördinator
Helle Poulsen

Teamleider
Sanne Kateman

Assistent teamleider
Carolien van der Storm

1e Huisartsstage

Inleiding

In de tweede helft van de 1e huisartsstage is supervisie ingeroosterd. Supervisie is een leermethode waarbij aios onderzoeken hoe zij op persoonlijke wijze vorm willen geven aan het huisartsenvak. In groepjes van 2-3 worden de aios door een supervisor begeleid. De supervisie bestaat uit 10 bijeenkomsten van twee uur. Je haalt het meeste uit de supervisie als je weet aan welke punten/thema’s je wilt werken en je persoonlijke ervaringen en beschouwingen daarbij bijhoudt.
Als je door overmacht een bijeenkomst mist, maak je een vervangende opdracht.

Beoordeling van supervisie

Na 5 bijeenkomsten is er een schriftelijke tussenbeoordeling, na 10 bijeenkomsten is de schriftelijke eindbeoordeling met mondelinge toelichting. De eindbeoordeling weegt mee in het laatste voortgangsadvies van de 1e huisartsstage. Indien de supervisie op dat moment nog niet is afgerond, telt de tussenbeoordeling als weging voor het voortgangsadvies. Het supervisietraject wordt wel altijd volledig gedaan.

De supervisor beoordeelt de ontwikkeling in het reflectieve vermogen van de aios op het eigen handelen, de inhoud wordt niet beoordeeld. Mocht de supervisor twijfels hebben over de ontwikkeling in het reflectief vermogen van de aios dan bespreekt hij/zij dat tijdens de tussenbeoordeling. Een enkele keer komt het voor dat de supervisor bij de eindbeoordeling een onvoldoende eindbeoordeling geeft aan de aios.
Onze ervaring leert dat een onvoldoende beoordeling in supervisie niet op zichzelf staat. Het kan zijn dat de aios in andere contexten, bijv. in de praktijk, op de terugkomdag) ook moeite ervaart in het reflecteren op zijn/haar eigen handelen. De mogelijkheid bestaat om een gesprek te organiseren tussen aios, supervisor en groepsdocenten. Het doel van dit gesprek is te onderzoeken hoe het leerproces van de aios verder vormgegeven kan worden.

Supervisienota

Voor meer informatie over supervisie zie:

Spelregels

  • De supervisie is ingeroosterd op de terugkomdag van 15-17 uur en bestaat uit 10 bijeenkomsten van 2 uur.
  • Je maakt deel uit van een drie- of tweetal aios uit jouw terugkomdaggroep. Samen vormen jullie een supervisiegroepje.
  • De supervisie wordt begeleid door een huisarts of gedragswetenschapper die een opleiding tot supervisor heeft gevolgd.
  • Je bedenkt zelf aan welke vragen je wilt werken. De supervisor begeleidt het proces en stelt jou in staat om steeds beter op jouw eigen handelen te kunnen reflecteren en zo nodig bij te kunnen sturen.
  • In de loop van de supervisie breng je 2-3 keer een casus in die verband houdt met jouw leervragen. In de tijd tussen de bijeenkomsten in werk je gericht aan jouw leervragen en doe je nieuwe ervaringen op.
  • Na elke bijeenkomst schrijf je een reflectieverslag. Hierin schrijf je jouw beleving van de supervisiebijeenkomst. Dit verslag stuur je voorafgaand aan de eerstvolgende bijeenkomst naar de supervisor en de andere aios van het groepje. Jullie lezen deze verslagen ter voorbereiding.
  • Klikevaluatie: na-2-3 bijeenkomsten is er een moment om aan te geven of de aios en supervisor vinden dat ze tot een vruchtbare samenwerking kunnen komen. Is “de klik” positief dan gaat het groepje in de bestaande samenstelling verder. Is “de klik” negatief dan zoekt men contact met de supervisiecoördinator. Deze bepaalt samen met de betrokkenen of het mogelijk is om toch samen verder te gaan of dat er een nieuwe supervisor moet worden toegewezen aan jullie groepje.
  • Tussenbeoordeling: De supervisor beoordeelt hoe jouw reflectieve vermogen zich ontwikkelt. Deze criteria zijn te vinden in bijlage “supervisie tussenbeoordeling”.
  • Eindbeoordeling: De supervisor beoordeelt of jouw leerproces voldoet aan de criteria. Deze criteria zijn te vinden in bijlage “supervisie eindbeoordeling”.
  • Er geldt een volledige aanwezigheidsverplichting. Mocht een aios, na de eerste twee tot drie keer, onverhoopt een keer niet aanwezig kunnen zijn en blijkt het ondoenlijk te zijn om de datum van de betreffende bijeenkomst te verzetten, dan worden er afspraken gemaakt voor een vervangende opdracht.
  • De supervisie is vertrouwelijk. Om ervoor te zorgen dat je je zo veilig mogelijk voelt, heeft de supervisor geen contact met de docenten of de opleider.
  • Ter voorbereiding geeft een lid uit de werkgroep SV een introductie op SV van 30 á 45 minuten. Deze introductie kan het beste 3-4 weken voor begin van de supervisie ingepland worden.
  • Jullie als docenten formeren de groepjes (3tallen) en wijzen daaraan de beschikbare supervisoren toe, desgewenst met hulp van de supervisor, die de introductie heeft gegeven. De aios konden in de introductie op een briefje invullen met zij NIET in SV willen. Dat geldt zowel voor de supervisoren als mede-aios.
    • Plaats aios ook liever niet bij een supervisor die ze al kennen.
    • Plaats geen aios bij elkaar die goed bevriend zijn, dat verkleint de leerruimte.
  • Zodra de samenstelling van de SV-groepjes gemaakt is, geef je de indeling door aan de assistent teamleider van de 1e huisartsstage. Deze mailt elk supervisiegroepje hun eigen overzicht en verzoekt de aios contact op te nemen met de supervisor om de eerste bijeenkomsten te bevestigen.
  • De aios krijgen van de supervisor hun tussen- en eindevaluatie. Zij bewaren het origineel en geven een kopie aan jullie (dat is m.n. voor twijfels bij de tussenevaluatie van belang).
  • Als een supervisietraject voortijdig af- of onderbroken wordt, moet de aios het formulier ‘af- of onderbroken supervisie’ invullen en inleveren bij de onderwijsassistente fase 1, zodat hiermee rekening kan worden gehouden bij de planning van het vervolgtraject.
  • Peil af en toe in de groep of de aios het gevoel hebben zinvol en met plezier aan het werk te zijn in SV. ‘Uitzitten’ is bij SV net zo min een optie als bij de hao in de opleidingspraktijk. Het helpt als jullie aios aanmoedigen ongenoegen met de supervisor in de supervisiegroep te bespreken.
  • Net als bij hao’s komen ontkoppelingen voor. Wensen ertoe worden eerst in de SV-groep besproken, dan nemen betrokkenen contact op met de supervisiecoördinator. Zij begeleidt de ontkoppeling en beslist over het vervolgtraject voor de betreffende aios. Hierbij worden het advies van de supervisor en de wensen van de aios betrokken.

Formulieren