Sjabloon: KBA 1.1: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
k
k
Regel 1: Regel 1:
 
<div class="panel-group" id="accordion">
 
<div class="panel-group" id="accordion">
 
<accordion parent="accordion" heading="KBA  1 - Consult-filteren">
 
<accordion parent="accordion" heading="KBA  1 - Consult-filteren">
{| cellpadding="10"
+
{|
 
!style="width: 75%; vertical-align:top;"|'''1. Schat de urgentie van de hulpvraag in en bepaalt de soort verrichting die noodzakelijk is (telefonisch consult, consult of visite).'''
 
!style="width: 75%; vertical-align:top;"|'''1. Schat de urgentie van de hulpvraag in en bepaalt de soort verrichting die noodzakelijk is (telefonisch consult, consult of visite).'''
 
!style="width: 25%; vertical-align:top;"|'''Competenties'''
 
!style="width: 25%; vertical-align:top;"|'''Competenties'''

Versie van 4 apr 2018 om 10:32

1. Schat de urgentie van de hulpvraag in en bepaalt de soort verrichting die noodzakelijk is (telefonisch consult, consult of visite). Competenties
  • Maakt een inschatting van de hulpvraag en het soort verrichting of consult dat het gaat worden (tijdens het consult door de huisarts zelf of - voorafgaand aan het consult- door de assistente).
  • Stelt vast dat het gaat om een korte episode klacht en maakt daarbij onderscheid ten opzichte van acute en chronische zorg.
  • Doet dit op basis van kennis van de epidemiologie en ziektescripts/ziektepatronen.
  • In het geval van een visite: gaat goed voorbereid op visite (bepaalt welke spullen nodig zijn), stemt vertrek af met overige praktijkmedewerkers (organisatie, bereikbaar zijn).
1. Medisch handelen
2. Communicatie
4. Organiseren
6. Kennis en wetenschap