Leerlijn chronische zorg: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
k
k
Regel 77: Regel 77:
 
| ✓
 
| ✓
 
|-
 
|-
| style="text-align:left;" |[[Highlights uit de NHG-Standaard diabetes mellitus type 2|Highlights uit de NHG-Standaard Diabetes mellitus type 2]]
+
| style="text-align:left;" |[[Highlights uit de NHG-Standaard diabetes mellitus type 2|Highlights uit de NHG-Standaard DM Type 2]]
 
| ✓
 
| ✓
 
|
 
|

Versie van 11 mei 2018 om 10:37

Chronische zorg

Leerlijnhouder
Paul Janssen, kaderhuisarts DM

Leerlijnmedewerkers
Elly Smids, huisarts
Judith Tjin-A-Ton, kaderhuisarts H&V
Charlotte van der Hulst, huisarts

Inleiding

De leerlijn chronische zorg wil aan de hand van de KBA's, bouwstenen voor onderwijs bieden voor aios, hao's en docenten.

Fasering en Zelfsturing

Het uitgangspunt voor de leerlijn ‘vraag-gestuurd onderwijs’. Daarom is de leerlijn geordend rondom de KBA’s.

Per KBA vind je een onderwijsmateriaal, variërend van een los Youtube-filmpje tot een compleet programma. Bij de verschillende onderdelen staat een toelichting met suggesties hoe het programma te gebruiken is en voor welke opleidingsfase het het méést geschikt is. Maar, uiteraard, kan daar (vraaggestuurd) van afgeweken worden.

KBA's

Sjabloon:Thema - Chronische zorg

Bouwstenen

Bouwsteen Deelthema 1 Deelthema 2 Deelthema 3
KBA1 KBA2 KBA3 KBA4 KBA5 KBA6 KBA7 KBA8
Insulinetherapie
Seksualiteit en chronische ziekten
Enkel-armindex
Artikel - Opsporing van diabetes type 2
Highlights uit de NHG-Standaard DM Type 2
Diabetes en ramadan
Wanneer verwijs je een patiënt met diabetes type 2 naar de tweede lijn?
Begeleiding POH-somatiek door aios
Relevante richtlijnen astma en COPD
Astma/COPD en seksualiteit