Sjabloon: APC-01: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
(Nieuwe pagina aangemaakt met '<div class="panel-group" id="APC-01"> <accordion parent="APC-01" heading="Korte Episode Zorg"> <big>'''Competentie'''</big> (uit het Competentieprofiel van de hui...')
 
 
(7 tussenliggende versies door een andere gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
 
<div class="panel-group" id="APC-01">
 
<div class="panel-group" id="APC-01">
<accordion parent="APC-01" heading="Korte Episode Zorg">
+
<accordion parent="APC-01" heading="1. Korte Episode Zorg">
<big>'''Competentie'''</big> (uit het [[Competentieprofiel van de huisarts|Competentieprofiel]])
+
Communicatie aandachtspunten bij het thema [[Leerlijn korte episode zorg|korte episode zorg]].
  
'''De aios'''
+
<big>'''De aios:'''</big>
 
*Verheldert het probleem, de klacht, de betekenis en de hulpvraag binnen het referentiekader van de patiënt (patiëntgerichte communicatie: biopsychosociale model)
 
*Verheldert het probleem, de klacht, de betekenis en de hulpvraag binnen het referentiekader van de patiënt (patiëntgerichte communicatie: biopsychosociale model)
 
*Bepaalt met de patiënt de prioriteit van de problemen en stemt af op de beschikbare tijd
 
*Bepaalt met de patiënt de prioriteit van de problemen en stemt af op de beschikbare tijd
Regel 15: Regel 15:
 
*Werkt aan de relatie met de patiënt
 
*Werkt aan de relatie met de patiënt
 
*Kan non-verbale communicatie expliciteren en bespreken (cues, metacommunicatie).
 
*Kan non-verbale communicatie expliciteren en bespreken (cues, metacommunicatie).
 +
 +
Deze aandachtspunten, opgetekend in het [[Landelijk APC Curriculum]], vinden aansluiting met de [[Leerlijn korte episode zorg]].
 
</accordion>
 
</accordion>
 
</div>
 
</div>

Huidige versie van 8 dec 2021 om 12:00

Communicatie aandachtspunten bij het thema korte episode zorg.

De aios:

  • Verheldert het probleem, de klacht, de betekenis en de hulpvraag binnen het referentiekader van de patiënt (patiëntgerichte communicatie: biopsychosociale model)
  • Bepaalt met de patiënt de prioriteit van de problemen en stemt af op de beschikbare tijd
  • Wint informatie doelmatig in
  • Bespreekt de uitslagen van onderzoeken en de diagnose met de patiënt (overeenstemming)
  • Geeft uitleg en advies (patiëntenvoorlichting)
  • Past gedeelde besluitvorming toe afgestemd op de behoefte van patiënt
  • Stelt effectief gerust bij veelvoorkomende klachten en aandoeningen die doorgaans vanzelf overgaan
  • Structureert het consult en is hierin flexibel binnen de context
  • Evalueert het consult
  • Werkt aan de relatie met de patiënt
  • Kan non-verbale communicatie expliciteren en bespreken (cues, metacommunicatie).

Deze aandachtspunten, opgetekend in het Landelijk APC Curriculum, vinden aansluiting met de Leerlijn korte episode zorg.