Landelijk opleidingsplan: verschil tussen versies
k |
k |
||
Regel 3: | Regel 3: | ||
<li class="breadcrumb-item">[[Hoofdpagina]]</li> | <li class="breadcrumb-item">[[Hoofdpagina]]</li> | ||
<li class="breadcrumb-item">[[Regelgeving]]</li> | <li class="breadcrumb-item">[[Regelgeving]]</li> | ||
− | |||
<li class="breadcrumb-item active" aria-current="page">Landelijk opleidingsplan</li> | <li class="breadcrumb-item active" aria-current="page">Landelijk opleidingsplan</li> | ||
</ol> | </ol> |
Versie van 3 okt 2018 om 08:54
Regelgeving |
---|
Adjunct hoofd |
Onderwijscoordinator |
Regelgeving |
De huisartsopleiding leidt op tot huisartsen die voldoen aan het Competentieprofiel van de huisarts. Oftewel: huisartsen die hun vak uitoefenen volgens de Kernwaarden Huisartsgeneeskunde en een bijdrage leveren aan de kwaliteit daarvan.
Opleidingsplan HOVUmc
Huisartsopleiding VUmc voert het Landelijk opleidingsplan van de acht Nederlandse huisartsopleidingen lokaal uit. Het Opleidingsplan HOVUmc is gebaseerd op het Landelijk opleidingsplan én onze Missie en visie. Het is een beknopt document dat verwijst naar achterliggende brondocumenten.
Kernwaarden
De kernwaarden van de huisartsgeneeskunde zijn de fundamenten van de huisartsenzorg: generalistische, persoonsgerichte en continue zorg. Deze kernwaarden worden in dit Standpunt afzonderlijk nader beschreven, maar zijn in de praktijk onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het Standpunt sluit af met een overzicht van de verwachtingen van een huisarts behorend bij de verschillende kernwaarden.
Competentieprofiel
Het Competentieprofiel van de huisarts is ingedeeld volgens zeven competentiegebieden. Ontwikkelingen in de huisartsgeneeskunde, die gevolgen hebben voor de rol van de huisarts, zijn door de beroepsgroep uitgewerkt in een Toekomstvisie Huisartsenzorg. Ze zijn richtinggevend voor het Competentieprofiel.
Landelijk toetsplan
Het Landelijk Toetsplan beschrijft de visie op toetsing en beoordeling en de instrumenten die daarbij horen om het leerproces van de aios zo goed mogelijk te ondersteunen en tot een goed oordeel en besluitvorming te komen over de ontwikkeling van de aios.
Het Landelijk Toetsplan 2016 bouwt voort op het Toetsplan van 2011 en sluit aan bij het vernieuwde Landelijk Opleidingsplan 2016, in het bijzonder bij het hoofdstuk Protocol Toetsing en Beoordeling in de Huisartsopleiding.