Leergesprek: verschil tussen versies
(deeltijd) |
|||
(4 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 11: | Regel 11: | ||
| | | | ||
'''Hoofd'''<br /> | '''Hoofd'''<br /> | ||
− | {{ | + | {{Functie - Hoofd}} |
|- | |- | ||
| | | | ||
'''Adjunct hoofd'''<br /> | '''Adjunct hoofd'''<br /> | ||
− | {{ | + | {{Functie - Adjunct-hoofd}} |
|- | |- | ||
| | | | ||
− | ''' | + | '''Onderwijscoördinatoren'''<br /> |
− | {{ | + | {{Functie - Onderwijscoördinatoren}} |
|- | |- | ||
| | | | ||
Regel 28: | Regel 28: | ||
**[[Opleidingsplan HOVUmc]] | **[[Opleidingsplan HOVUmc]] | ||
**[[Landelijk opleidingsplan]] | **[[Landelijk opleidingsplan]] | ||
− | **[[ | + | **[[Scholing voor Opleiders]] |
**[[Opleidingsplan AMA]] | **[[Opleidingsplan AMA]] | ||
*[[Toetsing en beoordeling]] | *[[Toetsing en beoordeling]] | ||
Regel 34: | Regel 34: | ||
*[[Werktijd]] | *[[Werktijd]] | ||
*[[Verantwoordelijkheden]] | *[[Verantwoordelijkheden]] | ||
− | *[[ | + | *[[Procedure bij problemen, klachten en conflicten]] |
|} | |} | ||
Regel 47: | Regel 47: | ||
Vorm en inhoud kunnen sterk variëren afhankelijk van de wensen van beide partijen. Veelvoorkomende vormen van deze leergesprekken zijn: | Vorm en inhoud kunnen sterk variëren afhankelijk van de wensen van beide partijen. Veelvoorkomende vormen van deze leergesprekken zijn: | ||
* Dagrapportage | * Dagrapportage | ||
+ | * Samenwerking | ||
* Probleeminventarisatie | * Probleeminventarisatie | ||
* Consultbespreking naar aanleiding van een video-opname of een observatie | * Consultbespreking naar aanleiding van een video-opname of een observatie | ||
Regel 54: | Regel 55: | ||
=== Inhoud === | === Inhoud === | ||
− | De inhoud van de leergesprekken kan liggen op alle zeven taakgebieden van het [[Competentieprofiel van de huisarts]]. | + | De inhoud van de leergesprekken kan liggen op alle zeven taakgebieden van het [[Competentieprofiel van de huisarts]]. Daarbij is het belangrijk om er een vaste routine van de maken om de samenwerking tussen aios en opleider te bespreken. Hiervoor is dit overzicht met aandachtspunten te gebruiken: [[:Media:Aandpt samenw aios-hao jun20.pdf|aandachtspunten samenwerking aios-opleider]]. |
− | Een verdere uitwerking van de verschillende vormen van nabespreking staat in het handboek didactiek van de opleider. De Huisartsopleiding VUmc heeft de verschillende vormen van leergesprekken opgenomen in het onderwijsprogramma voor opleiders | + | Een verdere uitwerking van de verschillende vormen van nabespreking staat in het handboek didactiek van de opleider. De Huisartsopleiding VUmc heeft de verschillende vormen van leergesprekken opgenomen in het onderwijsprogramma voor opleiders. |
=== ALVU === | === ALVU === | ||
Het Analyse Leergesprek formulier kan je hier downloaden: | Het Analyse Leergesprek formulier kan je hier downloaden: | ||
* [https://www.hovumc.nl/doc/ALVU_16012008.doc ALVU] (Invulbaar .doc Word formulier) | * [https://www.hovumc.nl/doc/ALVU_16012008.doc ALVU] (Invulbaar .doc Word formulier) |
Huidige versie van 10 jan 2023 om 10:37
Regelgeving |
---|
Hoofd |
Adjunct hoofd |
Onderwijscoördinatoren |
Regelgeving |
Notitie leergesprekken
Doel
Deze notitie dient om de belangrijkste aandachtspunten voor de leergesprekken vast te leggen.
Op iedere praktijkdag van de aios wordt, op een vast tijdstip met zo weinig mogelijk kans op storingen, een leergesprek gehouden tussen opleider en aios. Deze leergesprekken duren gemiddeld een uur of naar rato in het geval van een deeltijd werkdag.
Vorm
Vorm en inhoud kunnen sterk variëren afhankelijk van de wensen van beide partijen. Veelvoorkomende vormen van deze leergesprekken zijn:
- Dagrapportage
- Samenwerking
- Probleeminventarisatie
- Consultbespreking naar aanleiding van een video-opname of een observatie
- Toetsbespreking
- Themabespreking
- Evaluatiegesprek
Inhoud
De inhoud van de leergesprekken kan liggen op alle zeven taakgebieden van het Competentieprofiel van de huisarts. Daarbij is het belangrijk om er een vaste routine van de maken om de samenwerking tussen aios en opleider te bespreken. Hiervoor is dit overzicht met aandachtspunten te gebruiken: aandachtspunten samenwerking aios-opleider.
Een verdere uitwerking van de verschillende vormen van nabespreking staat in het handboek didactiek van de opleider. De Huisartsopleiding VUmc heeft de verschillende vormen van leergesprekken opgenomen in het onderwijsprogramma voor opleiders.
ALVU
Het Analyse Leergesprek formulier kan je hier downloaden:
- ALVU (Invulbaar .doc Word formulier)