ComBeL: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
k
 
(24 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
Met de CompetentieBeoordelingsLijsten (ComBeLs) onderbouwen opleiders en docenten / opleiders hun oordeel over de aios.  
+
<ol class="breadcrumb" style="width:100%;">
 +
<li class="breadcrumb-item">[[Hoofdpagina]]</li>
 +
<li class="breadcrumb-item">[[Regelgeving]]</li>
 +
<li class="breadcrumb-item active" aria-current="page">{{PAGENAME}}</li>
 +
</ol>
 +
<br />
 +
{| class="infobox toetsing"
 +
! <span class="infobox-titel">[[Toetsprogramma]]</span>
 +
|-
 +
|
 +
'''Portefeuillehouder toetsing'''<br />
 +
{{Functie - Portefeuillehouder toetsing}}
 +
|-
 +
|
 +
'''Teamleiders onderwijs'''<br />
 +
{{Functie - TL Fase 1}}, 1<sup>e</sup> jaar<br />
 +
{{Functie - TL Jaar 2}}, 2<sup>e</sup> jaar<br />
 +
{{Functie - TL Fase 2}}, 3<sup>e</sup> jaar
 +
|}
 +
=== Inleiding ===
 +
De CompetentieBeoordelingsLijst (ComBeL) is een digitaal formulier in het [[ICT - Systemen en ondersteuning|e-portfolio]] van de aios. Met dit formulier onderbouwen opleiders en docenten/opleiders hun oordeel over de aios. De aios nodigt de beoordelaars via een link vanuit het portfolio uit om de ComBeL in te vullen.
  
De ComBeLs bestrijken de zeven competentiegebieden uit het competentieprofiel van de huisarts:
+
De ComBeL bestrijkt de zeven competentiegebieden uit het [[competentieprofiel van de huisarts]]:
#vakinhoudelijk handelen
+
#medisch handelen
 
#communicatie (met patiënt)
 
#communicatie (met patiënt)
 
#samenwerken
 
#samenwerken
 
#organiseren
 
#organiseren
 
#maatschappelijk handelen
 
#maatschappelijk handelen
#wetenschap en onderwijs
+
#kennis en wetenschap
 
#professionaliteit.
 
#professionaliteit.
 
  
 
Ieder competentiegebied omvat verschillende competenties en van elke competentie zijn de indicatoren voor de beoordeling omschreven.
 
Ieder competentiegebied omvat verschillende competenties en van elke competentie zijn de indicatoren voor de beoordeling omschreven.
  
==Voor wie==
+
===Voor wie===
 
De opleider/docent vult de lijst in aan de hand van zoveel mogelijk directe observaties. Ook de aios kan een eigen exemplaar van de ComBeL passend bij de stage en beoordelaar invullen.
 
De opleider/docent vult de lijst in aan de hand van zoveel mogelijk directe observaties. Ook de aios kan een eigen exemplaar van de ComBeL passend bij de stage en beoordelaar invullen.
 
   
 
   
==Wanneer==
+
===Wanneer===
De ComBeL ligt ter tafel tijdens het voortgangsgesprek. Eventuele verschillen worden besproken en geanalyseerd.  
+
De ComBeL ligt ter tafel tijdens het voortgangsgesprek. Eventuele verschillen worden besproken, geanalyseerd en waar mogelijk beslecht. De ComBeL voor docenten en de ComBeL voor huisartsopleiders bieden ruimte voor gezamenlijke conclusies en afspraken. Deze worden gemaakt tijdens het voortgangsgesprek en hebben geen invloed meer op de beoordeling zoals beschreven in de ComBeL.  
 
 
===ComBels voor opleiders===
 
*[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBeL_jaar_1_hao_juli_2013.pdf ComBeL 1e Huisartsstage]
 
*[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBel_jaar_2_VKS_juli_2013.pdf ComBeL Klinische stage]
 
*[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBeL_jaar_2_GGZstage__juli_2013.pdf ComBeL GGZ stage]
 
*[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBel_jaar_2_Stage_Chronische_Zorg_juli_2013.pdf ComBeL CZ stage]
 
*[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBeL_jaar_3_hao_juli_2013.pdf ComBeL 2e Huisartsstage]
 
  
{| style="text-align:center; color: white; background-color: #ffffff; width: 100%;"
+
===ComBels voor opleiders, referentieversie===
| colspan="6" | .
+
Onderstaande downloads zijn ter referentie. De aios nodigt de opleiders uit voor het invullen van de ComBeL middels het [https://www.hovumc.nl/w/index.php?title=ComBeL&action=edit e-portfolio].
|- style="vertical-align:middle;"
+
*[https://www.hovumc.nl/doc/ComBeL_Opleidingsperiode_Huisartspraktijk_jaar_1_2019_formulierversie.docx ComBeL 1e Huisartsstage]
| style="text-align:center; height:80px; width: 30%; background-color:#4ea24e;" |'''[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBeL_jaar_1_hao_juli_2013.pdf| <span style="color:white"><small>ComBeL<br />1e Huisartsstage</small></span>]'''
+
*[https://www.hovumc.nl/doc/ComBel_Klinische_stage_2019_formulierversie.docx ComBeL Klinische stage]
| style="text-align:center; height:80px; width: 16%; background-color:#228b22;" |'''[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBel_jaar_2_VKS_juli_2013.pdf| <span style="color:white"><small>ComBeL<br />Klinische stage</small></span>]'''
+
*[https://www.hovumc.nl/doc/ComBeL_GGZstage_2019_formulierversie.doc ComBeL GGZ stage]
| style="text-align:center; height:80px; width: 2%; background-color: white;" |
+
*[https://www.hovumc.nl/doc/ComBeL_Chronische_Zorgstage_2019_formulierversie.docx ComBeL CZ stage]
| style="text-align:center; height:80px; width: 11%; background-color:#4aa6ff;" |'''[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBel_jaar_2_Stage_Chronische_Zorg_juli_2013.pdf| <span style="color:white"><small>ComBeL<br />CZ stage</small></span>]'''
+
*[https://www.hovumc.nl/doc/ComBeL_Opleidingsperiode_Huisartspraktijk_jaar_3_2019_formulierversie.docx ComBeL 2e Huisartsstage]
| style="text-align:center; height:80px; width: 11%; background-color:#1c86ee;" |'''[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBeL_jaar_2_GGZstage__juli_2013.pdf| <span style="color:white"><small>ComBeL<br />GGZ stage</small></span>]'''
 
| style="text-align:center; height:80px; width: 30%; background-color:#1874cd;" |'''[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBeL_jaar_3_hao_juli_2013.pdf| <span style="color:white"><small>ComBeL<br />2e Huisartsstage</small></span>]'''
 
|}
 
  
===ComBeLs voor docenten===
+
===ComBeL voor docenten, referentieversie===
*[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBeL_docent_mei_2014.pdf ComBeL voor docent]
+
Onderstaande download is ter referentie. De aios nodigt de docenten uit voor het invullen van de ComBeL middels het [https://www.hovumc.nl/w/index.php?title=ComBeL&action=edit e-portfolio].
 +
*[https://www.hovumc.nl/doc/ComBeL_docent_mei_2014_invulversie.docx ComBeL voor docent]

Huidige versie van 5 jan 2023 om 13:47


Toetsprogramma

Portefeuillehouder toetsing
Dorien Stilma

Teamleiders onderwijs
Sanne Kateman, 1e jaar
Marjolijn Oussoren, 2e jaar
Hendrien Duijnhouwer, 3e jaar

Inleiding

De CompetentieBeoordelingsLijst (ComBeL) is een digitaal formulier in het e-portfolio van de aios. Met dit formulier onderbouwen opleiders en docenten/opleiders hun oordeel over de aios. De aios nodigt de beoordelaars via een link vanuit het portfolio uit om de ComBeL in te vullen.

De ComBeL bestrijkt de zeven competentiegebieden uit het competentieprofiel van de huisarts:

  1. medisch handelen
  2. communicatie (met patiënt)
  3. samenwerken
  4. organiseren
  5. maatschappelijk handelen
  6. kennis en wetenschap
  7. professionaliteit.

Ieder competentiegebied omvat verschillende competenties en van elke competentie zijn de indicatoren voor de beoordeling omschreven.

Voor wie

De opleider/docent vult de lijst in aan de hand van zoveel mogelijk directe observaties. Ook de aios kan een eigen exemplaar van de ComBeL passend bij de stage en beoordelaar invullen.

Wanneer

De ComBeL ligt ter tafel tijdens het voortgangsgesprek. Eventuele verschillen worden besproken, geanalyseerd en waar mogelijk beslecht. De ComBeL voor docenten en de ComBeL voor huisartsopleiders bieden ruimte voor gezamenlijke conclusies en afspraken. Deze worden gemaakt tijdens het voortgangsgesprek en hebben geen invloed meer op de beoordeling zoals beschreven in de ComBeL.

ComBels voor opleiders, referentieversie

Onderstaande downloads zijn ter referentie. De aios nodigt de opleiders uit voor het invullen van de ComBeL middels het e-portfolio.

ComBeL voor docenten, referentieversie

Onderstaande download is ter referentie. De aios nodigt de docenten uit voor het invullen van de ComBeL middels het e-portfolio.