Leerlijnen: verschil tussen versies
Uit Wiki HOVUmc
k |
k |
||
Regel 4: | Regel 4: | ||
De leerlijnen zijn onder te verdelen in 3 soorten aandachtsgebieden aan de hand van: | De leerlijnen zijn onder te verdelen in 3 soorten aandachtsgebieden aan de hand van: | ||
− | + | #De 10 Thema’s neergelegd in het Landelijk opleidingsplan huisartsgeneeskunde. | |
− | + | #Competenties neergelegd in het Competentieprofiel van de huisarts. | |
− | + | #Overige gebieden die - zonder een vastgesteld thema of een competentiegebied te zijn - toch extra aandacht behoeven, zoals bijvoorbeeld interculturaliteit. | |
{| style="text-align:center; color: white; width:100% !important;" id="desktop" | {| style="text-align:center; color: white; width:100% !important;" id="desktop" |
Versie van 7 apr 2019 om 10:40
Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen ofwel bouwstenen die daarvoor beschikbaar zijn. 3 Soorten aandachtsgebieden
De leerlijnen zijn onder te verdelen in 3 soorten aandachtsgebieden aan de hand van:
- De 10 Thema’s neergelegd in het Landelijk opleidingsplan huisartsgeneeskunde.
- Competenties neergelegd in het Competentieprofiel van de huisarts.
- Overige gebieden die - zonder een vastgesteld thema of een competentiegebied te zijn - toch extra aandacht behoeven, zoals bijvoorbeeld interculturaliteit.
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | SOLK | Pall | Preventie | Praktijk |
Medisch handelen | Comm |
Maat |
Weten |
Profess |
Intercultu |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
SOLK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Interculturaliteit |