Leerlijnen: verschil tussen versies
Uit Wiki HOVUmc
k |
k |
||
Regel 36: | Regel 36: | ||
*[[Conflict]] | *[[Conflict]] | ||
|} | |} | ||
+ | |||
+ | === Wat is een leerlijn? === | ||
Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen ofwel bouwstenen die daarvoor beschikbaar zijn. | Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen ofwel bouwstenen die daarvoor beschikbaar zijn. | ||
− | |||
+ | '''Lees verder:''' | ||
+ | * [[Opleidingsplan HOVUmc]] | ||
+ | |||
+ | === 3 Soorten aandachtsgebieden === | ||
De leerlijnen zijn onder te verdelen in 3 soorten aandachtsgebieden aan de hand van: | De leerlijnen zijn onder te verdelen in 3 soorten aandachtsgebieden aan de hand van: | ||
Regel 59: | Regel 64: | ||
|} | |} | ||
<br /> | <br /> | ||
− | {| | + | {| style="text-align:center; color:white; background-color:#ffffff; width:100%; font-weight:normal; id=" border="0" desktop" |
|- style="vertical-align:middle; border: 0px solid #a2a9b1; width:100%;" | |- style="vertical-align:middle; border: 0px solid #a2a9b1; width:100%;" | ||
| class="clickablecell" style="padding:11px; height:50px; width:16%; text-align:center; background-color: Beige;" | [[Leerlijn medisch handelen|<span style="color:#222;">Medisch handelen</span>]] | | class="clickablecell" style="padding:11px; height:50px; width:16%; text-align:center; background-color: Beige;" | [[Leerlijn medisch handelen|<span style="color:#222;">Medisch handelen</span>]] |
Versie van 7 apr 2019 om 10:44
Opleidingsplan HOVUmc |
---|
Hoofd |
Adjunct hoofd |
Onderwijscoordinator |
Regelgeving |
Wat is een leerlijn?
Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen ofwel bouwstenen die daarvoor beschikbaar zijn.
Lees verder:
3 Soorten aandachtsgebieden
De leerlijnen zijn onder te verdelen in 3 soorten aandachtsgebieden aan de hand van:
- De 10 Thema’s neergelegd in het Landelijk opleidingsplan huisartsgeneeskunde.
- Competenties neergelegd in het Competentieprofiel van de huisarts.
- Overige gebieden die - zonder een vastgesteld thema of een competentiegebied te zijn - toch extra aandacht behoeven, zoals bijvoorbeeld interculturaliteit.
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | SOLK | Pall | Preventie | Praktijk |
Medisch handelen | Comm |
Maat |
Weten |
Profess |
Intercultu |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
SOLK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Interculturaliteit |