Leerlijnen: verschil tussen versies
k |
k |
||
Regel 38: | Regel 38: | ||
=== Wat is een leerlijn? === | === Wat is een leerlijn? === | ||
− | Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen ofwel bouwstenen die daarvoor beschikbaar zijn. | + | Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen ofwel bouwstenen die daarvoor beschikbaar zijn. Leerlijnen zijn opgebouwd door bouwstenen. |
'''Lees verder:''' | '''Lees verder:''' | ||
* [[Opleidingsplan HOVUmc]] | * [[Opleidingsplan HOVUmc]] | ||
+ | Bouwstenen | ||
+ | |||
+ | === Wat is een bouwsteen? === | ||
+ | Een bouwsteen bevat informatie over een specifiek onderwerp binnen een [[Leerlijnen|leerlijn]]. Bouwstenen zijn divers van aard en kunnen groter of kleiner zijn. Ze kunnen een heel onderwijsprogramma bevatten of slechts een stuk achtergrondinformatie of bijvoorbeeld een filmpje. Omwille van het gebruiksgemak streven we ernaar om alle bouwstenen uniform aan te bieden. | ||
+ | |||
+ | Zie verder: | ||
+ | * [[Bouwstenen overzicht]] | ||
+ | * [[Hulp voor auteurs]] | ||
=== 3 Soorten aandachtsgebieden === | === 3 Soorten aandachtsgebieden === | ||
Regel 49: | Regel 57: | ||
#Competenties neergelegd in het Competentieprofiel van de huisarts. | #Competenties neergelegd in het Competentieprofiel van de huisarts. | ||
#Overige gebieden die - zonder een vastgesteld thema of een competentiegebied te zijn - toch extra aandacht behoeven, zoals bijvoorbeeld interculturaliteit. | #Overige gebieden die - zonder een vastgesteld thema of een competentiegebied te zijn - toch extra aandacht behoeven, zoals bijvoorbeeld interculturaliteit. | ||
− | |||
{| style="text-align:center; color: white; width:100% !important;" id="desktop" | {| style="text-align:center; color: white; width:100% !important;" id="desktop" | ||
|- style="vertical-align:middle;" | |- style="vertical-align:middle;" |
Versie van 7 apr 2019 om 10:46
Opleidingsplan HOVUmc |
---|
Hoofd |
Adjunct hoofd |
Onderwijscoordinator |
Regelgeving |
Wat is een leerlijn?
Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen ofwel bouwstenen die daarvoor beschikbaar zijn. Leerlijnen zijn opgebouwd door bouwstenen.
Lees verder:
Bouwstenen
Wat is een bouwsteen?
Een bouwsteen bevat informatie over een specifiek onderwerp binnen een leerlijn. Bouwstenen zijn divers van aard en kunnen groter of kleiner zijn. Ze kunnen een heel onderwijsprogramma bevatten of slechts een stuk achtergrondinformatie of bijvoorbeeld een filmpje. Omwille van het gebruiksgemak streven we ernaar om alle bouwstenen uniform aan te bieden.
Zie verder:
3 Soorten aandachtsgebieden
De leerlijnen zijn onder te verdelen in 3 soorten aandachtsgebieden aan de hand van:
- De 10 Thema’s neergelegd in het Landelijk opleidingsplan huisartsgeneeskunde.
- Competenties neergelegd in het Competentieprofiel van de huisarts.
- Overige gebieden die - zonder een vastgesteld thema of een competentiegebied te zijn - toch extra aandacht behoeven, zoals bijvoorbeeld interculturaliteit.
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | SOLK | Pall | Preventie | Praktijk |
Medisch handelen | Comm |
Maat |
Weten |
Profess |
Intercultu |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
SOLK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Interculturaliteit |