Aandachtsgebied innovatie: verschil tussen versies
Regel 16: | Regel 16: | ||
{{Auteur - Nick Blok}} | {{Auteur - Nick Blok}} | ||
|} | |} | ||
− | === | + | ''Deze pagina is in ontwikkeling'' |
− | + | ||
+ | === Introductie === | ||
+ | De missie van Huisartsopleiding Amsterdam UMC, locatie VUmc is om vakbekwame en toekomstbestendige huisartsen op te leiden. Dit wordt verder gespecificeerd in het fusie-inrichtingsplan van het AMC en VUmc waarin staat dat: ‘wij een voortrekkersrol in de regio op het gebied van zorginnovatie en kwaliteitsbeleid zouden moeten hebben, waarmee wij de innovatie van de zorg in Amsterdam en omgeving stimuleren’. | ||
+ | |||
+ | Omdat het toekomstgerichte aspect niet als vanzelfsprekend in de opleiding naar voren komt maar wel als onmisbaar wordt geacht, is de leerlijn Innovatie, met de nadruk op toekomstgericht opleiden, in het leven geroepen. Deze wil actief aandacht aan nieuwe trends en ontwikkelingen besteden en zich te buigen over hoe dit op een natuurlijke wijze verweven kan worden in het huidige opleidingstraject. | ||
+ | |||
+ | De opleiding wil dat aios kennisnemen van de nieuwste ontwikkelingen en leren deze kritisch te beschouwen. Op deze manier hebben onze aios straks een voorsprong op de arbeidsmarkt en kunnen wij aios met ambitie op het gebied van innovatie inspireren om de pioniers van morgen te worden. | ||
+ | |||
+ | Kijk hier naar het '''visiedocument van de leerlijn''' | ||
+ | |||
Versie van 2 nov 2021 om 10:46
Aandachtsgebied innovatie |
---|
Leerlijnhouder |
Leerlijnmedewerkers |
Deze pagina is in ontwikkeling
Inhoud
Introductie
De missie van Huisartsopleiding Amsterdam UMC, locatie VUmc is om vakbekwame en toekomstbestendige huisartsen op te leiden. Dit wordt verder gespecificeerd in het fusie-inrichtingsplan van het AMC en VUmc waarin staat dat: ‘wij een voortrekkersrol in de regio op het gebied van zorginnovatie en kwaliteitsbeleid zouden moeten hebben, waarmee wij de innovatie van de zorg in Amsterdam en omgeving stimuleren’.
Omdat het toekomstgerichte aspect niet als vanzelfsprekend in de opleiding naar voren komt maar wel als onmisbaar wordt geacht, is de leerlijn Innovatie, met de nadruk op toekomstgericht opleiden, in het leven geroepen. Deze wil actief aandacht aan nieuwe trends en ontwikkelingen besteden en zich te buigen over hoe dit op een natuurlijke wijze verweven kan worden in het huidige opleidingstraject.
De opleiding wil dat aios kennisnemen van de nieuwste ontwikkelingen en leren deze kritisch te beschouwen. Op deze manier hebben onze aios straks een voorsprong op de arbeidsmarkt en kunnen wij aios met ambitie op het gebied van innovatie inspireren om de pioniers van morgen te worden.
Kijk hier naar het visiedocument van de leerlijn
Bouwstenen in de leerlijn innovatie
Bouwstenen in andere leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |