E-learning: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
k (Telefonische triage: oefenen met NTS toegevoegd)
(tekst Relevantie aangepast, tekst Gebruiksaanwijzing aangevuld (bouwsteen wordt nu bij elke leerlijn gezet))
Regel 27: Regel 27:
  
 
=== Relevantie ===
 
=== Relevantie ===
Kennis vergaren kan op allerlei manieren waaronder door e-learning. Huisartsgeneeskunde is een zeer breed vakgebied waardoor veel geneeskundig gerelateerde informatie als relevant beschouwd kan worden. Hierdoor zie je door de bomen af en toe het bos niet meer. Om een duidelijk overzicht te geven ten aanzien van e-learning modules per leerlijn hopen wij daar meer structuur in te geven.  
+
Huisartsgeneeskunde is een breed vakgebied. Kennis vergaren kan op allerlei manieren, waaronder door e-learning. Er is een toenemend aanbod van verschillende aanbieders. Het NHG is een grote aanbieder met de zogenaamde Programma’s voor Individuele Scholing (PINs). In deze bouwsteen zetten we de modules binnen elk thema op een rij. 
  
 
=== Doel ===
 
=== Doel ===
Een overzicht van relevante en toegankelijke e-learning modules geven, waardoor zelfstudie gestimuleerd wordt.
+
Een overzicht van relevante en toegankelijke e-learningmodules geven, waardoor zelfstudie gestimuleerd wordt.
  
 
=== Gebruiksaanwijzing ===
 
=== Gebruiksaanwijzing ===
Gebruik onderstaande verwijzingen om naar de betreffende e-learning te gaan; inloggen is vaak een vereiste.  
+
Gebruik onderstaande verwijzingen om naar de betreffende e-learning te gaan; inloggen is vaak een vereiste. Aios en docenten van de huisartsopleidingen kunnen kosteloos gebruik maken van alle E-learningmaterialen van de NHG. Log hiertoe in op de [https://nhg.org NHG-website] met je HAweb-account en ga naar “mijn NHG-leeromgeving” bovenaan de pagina. Je vindt daar meer dan 60 programma’s voor individuele nascholing (PINs). De PINs zijn zeer goed bruikbare up-to-date interactieve e-learningmodules.
  
 +
Naast de PINs biedt het NHG meer dan 40 instructiefilmpjes voor medisch technische vaardigheden.
 
=== Onderwijsactiviteiten ===
 
=== Onderwijsactiviteiten ===
  
 
'''E-learning per leerlijn:'''
 
'''E-learning per leerlijn:'''
 
<div class="panel-group" id="accordion">
 
<div class="panel-group" id="accordion">
<accordion parent="accordion" heading="Korte episode" class="in">
+
<accordion parent="accordion" heading="Korte episode" class="in">
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=acne&searchid= NHG PIN Acne]
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=acne&searchid= NHG PIN Acne]
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=319 NHG PIN Alledaagse klachten]
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=319 NHG PIN Alledaagse klachten]
Regel 64: Regel 65:
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=298 NHG PIN Zoönosen]
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=298 NHG PIN Zoönosen]
 
  </accordion>
 
  </accordion>
<accordion parent="accordion" heading="Spoed">
+
<accordion parent="accordion" heading="Spoed">
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=409 NHG PIN Acute psychiatrie]
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=409 NHG PIN Acute psychiatrie]
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=beroerte&searchid= NHG PIN Beroerte]
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=beroerte&searchid= NHG PIN Beroerte]
Regel 85: Regel 86:
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=293 NHG PIN Ziekte van Parkinson]
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=293 NHG PIN Ziekte van Parkinson]
 
  </accordion>
 
  </accordion>
<accordion parent="accordion" heading="Complex/Ouderen">
+
<accordion parent="accordion" heading="Complex/Ouderen">
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=423 NHG PIN Complexe zorg, hoe pak je dat aan?]  
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=423 NHG PIN Complexe zorg, hoe pak je dat aan?]  
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=416 NHG PIN Polyfarmacie bij ouderen]
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=416 NHG PIN Polyfarmacie bij ouderen]
Regel 95: Regel 96:
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=310 NHG PIN Kinderen met koorts, spoed?]
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=310 NHG PIN Kinderen met koorts, spoed?]
 
  </accordion>
 
  </accordion>
<accordion parent="accordion" heading="Psychisch">
+
<accordion parent="accordion" heading="Psychisch">
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=406 NHG PIN Angst en depressie]
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=406 NHG PIN Angst en depressie]
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=409 NHG PIN Acute psychiatrie]
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=409 NHG PIN Acute psychiatrie]
Regel 106: Regel 107:
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=366 NHG PIN Palliatieve zorg]
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=366 NHG PIN Palliatieve zorg]
 
  </accordion>
 
  </accordion>
<accordion parent="accordion" heading="Preventie">
+
<accordion parent="accordion" heading="Preventie">
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=300 NHG PIN Vernieuwde bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker]
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=300 NHG PIN Vernieuwde bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker]
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=418 NHG PIN Voeding in de spreekkamer]
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=418 NHG PIN Voeding in de spreekkamer]
 
  </accordion>
 
  </accordion>
<accordion parent="accordion" heading="Praktijkmanagement">
+
<accordion parent="accordion" heading="Praktijkmanagement">
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=253 NHG PIN ADEPD (Adequate dossiervorming met het Elektronisch Patiëntendossier)]  
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=253 NHG PIN ADEPD (Adequate dossiervorming met het Elektronisch Patiëntendossier)]  
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=327 NHG PIN Bevolkingsonderzoek Darmkanker]
 
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=327 NHG PIN Bevolkingsonderzoek Darmkanker]

Versie van 20 mei 2020 om 11:40



Leerlijn wetenschap
Auteur

Daphne Beemsterboer

Stage

1e Huisartsstage
Klinische stage
CZ stage
GGZ stage
2e Huisartsstage

Competenties

6.2 Vakkennis

Leerplek

Zelfstudie

Relevantie

Huisartsgeneeskunde is een breed vakgebied. Kennis vergaren kan op allerlei manieren, waaronder door e-learning. Er is een toenemend aanbod van verschillende aanbieders. Het NHG is een grote aanbieder met de zogenaamde Programma’s voor Individuele Scholing (PINs). In deze bouwsteen zetten we de modules binnen elk thema op een rij. 

Doel

Een overzicht van relevante en toegankelijke e-learningmodules geven, waardoor zelfstudie gestimuleerd wordt.

Gebruiksaanwijzing

Gebruik onderstaande verwijzingen om naar de betreffende e-learning te gaan; inloggen is vaak een vereiste. Aios en docenten van de huisartsopleidingen kunnen kosteloos gebruik maken van alle E-learningmaterialen van de NHG. Log hiertoe in op de NHG-website met je HAweb-account en ga naar “mijn NHG-leeromgeving” bovenaan de pagina. Je vindt daar meer dan 60 programma’s voor individuele nascholing (PINs). De PINs zijn zeer goed bruikbare up-to-date interactieve e-learningmodules.

Naast de PINs biedt het NHG meer dan 40 instructiefilmpjes voor medisch technische vaardigheden.

Onderwijsactiviteiten

E-learning per leerlijn:

Bronnen

De bouwstenen in de leerlijn kennis en wetenschap

De leerlijnen

Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort Spoed Chron Ouderen Kind Psych ALK Pall Preventie Praktijk
Korte episode zorg
Spoedeisende zorg
Chronische zorg
Complexe ouderenzorg
Zorg voor het kind
Psychische klachten
ALK
Palliatieve zorg
Preventie
Praktijkmanagement
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen Communicatie Maatsch. handelen Wetenschap Professionaliteit
Medisch handelen
Communicatie
Maatschappelijk handelen
Wetenschap
Professionaliteit
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit Seksualiteit Innovatie
Diversiteit
Seksualiteit
Innovatie