E-learning: verschil tussen versies
k (Telefonische triage: oefenen met NTS toegevoegd) |
(tekst Relevantie aangepast, tekst Gebruiksaanwijzing aangevuld (bouwsteen wordt nu bij elke leerlijn gezet)) |
||
Regel 27: | Regel 27: | ||
=== Relevantie === | === Relevantie === | ||
− | Kennis vergaren kan op allerlei manieren waaronder door e-learning. | + | Huisartsgeneeskunde is een breed vakgebied. Kennis vergaren kan op allerlei manieren, waaronder door e-learning. Er is een toenemend aanbod van verschillende aanbieders. Het NHG is een grote aanbieder met de zogenaamde Programma’s voor Individuele Scholing (PINs). In deze bouwsteen zetten we de modules binnen elk thema op een rij. |
=== Doel === | === Doel === | ||
− | Een overzicht van relevante en toegankelijke e- | + | Een overzicht van relevante en toegankelijke e-learningmodules geven, waardoor zelfstudie gestimuleerd wordt. |
=== Gebruiksaanwijzing === | === Gebruiksaanwijzing === | ||
− | Gebruik onderstaande verwijzingen om naar de betreffende e-learning te gaan; inloggen is vaak een vereiste. | + | Gebruik onderstaande verwijzingen om naar de betreffende e-learning te gaan; inloggen is vaak een vereiste. Aios en docenten van de huisartsopleidingen kunnen kosteloos gebruik maken van alle E-learningmaterialen van de NHG. Log hiertoe in op de [https://nhg.org NHG-website] met je HAweb-account en ga naar “mijn NHG-leeromgeving” bovenaan de pagina. Je vindt daar meer dan 60 programma’s voor individuele nascholing (PINs). De PINs zijn zeer goed bruikbare up-to-date interactieve e-learningmodules. |
+ | Naast de PINs biedt het NHG meer dan 40 instructiefilmpjes voor medisch technische vaardigheden. | ||
=== Onderwijsactiviteiten === | === Onderwijsactiviteiten === | ||
'''E-learning per leerlijn:''' | '''E-learning per leerlijn:''' | ||
<div class="panel-group" id="accordion"> | <div class="panel-group" id="accordion"> | ||
− | + | <accordion parent="accordion" heading="Korte episode" class="in"> | |
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=acne&searchid= NHG PIN Acne] | * [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=acne&searchid= NHG PIN Acne] | ||
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=319 NHG PIN Alledaagse klachten] | * [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=319 NHG PIN Alledaagse klachten] | ||
Regel 64: | Regel 65: | ||
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=298 NHG PIN Zoönosen] | * [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=298 NHG PIN Zoönosen] | ||
</accordion> | </accordion> | ||
− | + | <accordion parent="accordion" heading="Spoed"> | |
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=409 NHG PIN Acute psychiatrie] | * [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=409 NHG PIN Acute psychiatrie] | ||
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=beroerte&searchid= NHG PIN Beroerte] | * [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=beroerte&searchid= NHG PIN Beroerte] | ||
Regel 85: | Regel 86: | ||
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=293 NHG PIN Ziekte van Parkinson] | * [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=293 NHG PIN Ziekte van Parkinson] | ||
</accordion> | </accordion> | ||
− | + | <accordion parent="accordion" heading="Complex/Ouderen"> | |
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=423 NHG PIN Complexe zorg, hoe pak je dat aan?] | * [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=423 NHG PIN Complexe zorg, hoe pak je dat aan?] | ||
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=416 NHG PIN Polyfarmacie bij ouderen] | * [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=416 NHG PIN Polyfarmacie bij ouderen] | ||
Regel 95: | Regel 96: | ||
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=310 NHG PIN Kinderen met koorts, spoed?] | * [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=310 NHG PIN Kinderen met koorts, spoed?] | ||
</accordion> | </accordion> | ||
− | + | <accordion parent="accordion" heading="Psychisch"> | |
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=406 NHG PIN Angst en depressie] | * [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=406 NHG PIN Angst en depressie] | ||
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=409 NHG PIN Acute psychiatrie] | * [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=409 NHG PIN Acute psychiatrie] | ||
Regel 106: | Regel 107: | ||
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=366 NHG PIN Palliatieve zorg] | * [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=366 NHG PIN Palliatieve zorg] | ||
</accordion> | </accordion> | ||
− | + | <accordion parent="accordion" heading="Preventie"> | |
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=300 NHG PIN Vernieuwde bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker] | * [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=300 NHG PIN Vernieuwde bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker] | ||
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=418 NHG PIN Voeding in de spreekkamer] | * [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=418 NHG PIN Voeding in de spreekkamer] | ||
</accordion> | </accordion> | ||
− | + | <accordion parent="accordion" heading="Praktijkmanagement"> | |
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=253 NHG PIN ADEPD (Adequate dossiervorming met het Elektronisch Patiëntendossier)] | * [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=253 NHG PIN ADEPD (Adequate dossiervorming met het Elektronisch Patiëntendossier)] | ||
* [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=327 NHG PIN Bevolkingsonderzoek Darmkanker] | * [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=327 NHG PIN Bevolkingsonderzoek Darmkanker] |
Versie van 20 mei 2020 om 11:40
Leerlijn wetenschap | |
---|---|
Auteur | |
Stage |
1e Huisartsstage |
Competenties | |
Leerplek |
Inhoud
Relevantie
Huisartsgeneeskunde is een breed vakgebied. Kennis vergaren kan op allerlei manieren, waaronder door e-learning. Er is een toenemend aanbod van verschillende aanbieders. Het NHG is een grote aanbieder met de zogenaamde Programma’s voor Individuele Scholing (PINs). In deze bouwsteen zetten we de modules binnen elk thema op een rij.
Doel
Een overzicht van relevante en toegankelijke e-learningmodules geven, waardoor zelfstudie gestimuleerd wordt.
Gebruiksaanwijzing
Gebruik onderstaande verwijzingen om naar de betreffende e-learning te gaan; inloggen is vaak een vereiste. Aios en docenten van de huisartsopleidingen kunnen kosteloos gebruik maken van alle E-learningmaterialen van de NHG. Log hiertoe in op de NHG-website met je HAweb-account en ga naar “mijn NHG-leeromgeving” bovenaan de pagina. Je vindt daar meer dan 60 programma’s voor individuele nascholing (PINs). De PINs zijn zeer goed bruikbare up-to-date interactieve e-learningmodules.
Naast de PINs biedt het NHG meer dan 40 instructiefilmpjes voor medisch technische vaardigheden.
Onderwijsactiviteiten
E-learning per leerlijn:
- NHG PIN Acne
- NHG PIN Alledaagse klachten
- NHG PIN Allergische en niet-allergische rinitis
- NHG PIN Amenorroe
- NHG PIN Artritis
- NHG PIN Bacteriële huidinfecties
- NHG PIN Borstkanker
- NHG PIN Duizeligheid
- NHG PIN Fluor vaginalis
- NHG PIN Individuele farmacotherapie en farmacogenetica
- NHG PIN KNO antibiotica
- NHG PIN Lagerugpijn en lumbosacraal radiculair syndroom
- NHG PIN Medische besliskunde
- NHG PIN Miskraam
- NHG-PIN-Behandelrichtlijnen Menstruatie-uitstel en Dermatitis perioralis
- NHG PIN Otitis media met effusie bij kinderen
- NHG PIN Schouderklachten
- NHG PIN Seksuele klachten
- NHG PIN Traumatische knieklachten
- NHG PIN Verdachte huidafwijkingen 1a
- NHG PIN Verdachte huidafwijkingen 1b
- NHG PIN Visusklachten
- NHG PIN Zoönosen
Bronnen
De bouwstenen in de leerlijn kennis en wetenschap
De leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |