Leerlijnen: verschil tussen versies
k |
|||
(17 tussenliggende versies door 3 gebruikers niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | |||
<ol class="breadcrumb" style="width:100%;"> | <ol class="breadcrumb" style="width:100%;"> | ||
<li class="breadcrumb-item">[[Hoofdpagina]]</li> | <li class="breadcrumb-item">[[Hoofdpagina]]</li> | ||
+ | <li class="breadcrumb-item">[[Regelgeving]]</li> | ||
+ | <li class="breadcrumb-item">[[Opleidingsplan]]</li> | ||
+ | <li class="breadcrumb-item">[[Opleidingsplan HOVUmc]]</li> | ||
<li class="breadcrumb-item active" aria-current="page">{{PAGENAME}}</li> | <li class="breadcrumb-item active" aria-current="page">{{PAGENAME}}</li> | ||
</ol> | </ol> | ||
− | Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen ofwel | + | <br /> |
+ | {| class="infobox regelgeving" | ||
+ | ! <span class="infobox-titel">[[Opleidingsplan HOVUmc]]</span> | ||
+ | |- | ||
+ | | | ||
+ | '''Hoofd'''<br /> | ||
+ | {{Functie - Hoofd}} | ||
+ | |- | ||
+ | | | ||
+ | '''Adjunct hoofd'''<br /> | ||
+ | {{Functie - Adjunct-hoofd}} | ||
+ | |- | ||
+ | | | ||
+ | '''Onderwijscoördinator'''<br /> | ||
+ | {{Functie - Onderwijscoördinatoren}} | ||
+ | |- | ||
+ | | | ||
+ | '''Regelgeving''' | ||
+ | *[[FAQ en Begrippenlijst]] | ||
+ | *[[Instituutsreglement]] | ||
+ | *[[Opleidingsplan]] | ||
+ | **[[Opleidingsplan HOVUmc]] | ||
+ | **[[Scholing voor Opleiders]] | ||
+ | **[[Opleidingsplan AMA]] | ||
+ | *[[Toetsing en beoordeling]] | ||
+ | *[[Opleidingsduur]] | ||
+ | *[[Werktijd]] | ||
+ | *[[Verantwoordelijkheden]] | ||
+ | *[[Procedure bij problemen, klachten en conflicten]] | ||
+ | |} | ||
+ | === Wat is een leerlijn? === | ||
+ | Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen ofwel bouwstenen die daarvoor beschikbaar zijn. Leerlijnen zijn opgebouwd door bouwstenen. | ||
− | === | + | '''Lees verder:''' |
+ | * [[Opleidingsplan HOVUmc]] | ||
+ | === Wat is een bouwsteen? === | ||
+ | Een bouwsteen bevat informatie over een specifiek onderwerp binnen een [[Leerlijnen|leerlijn]]. Bouwstenen zijn divers van aard en kunnen groter of kleiner zijn. Ze kunnen een heel onderwijsprogramma bevatten of slechts een stuk achtergrondinformatie of bijvoorbeeld een filmpje. Omwille van het gebruiksgemak streven we ernaar om alle bouwstenen uniform aan te bieden. | ||
+ | |||
+ | Zie verder: | ||
+ | * [[Bouwstenenoverzicht]] | ||
+ | * [[Hulp voor auteurs]] | ||
+ | |||
+ | === Drie soorten aandachtsgebieden === | ||
De leerlijnen zijn onder te verdelen in 3 soorten aandachtsgebieden aan de hand van: | De leerlijnen zijn onder te verdelen in 3 soorten aandachtsgebieden aan de hand van: | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | {{ | + | #De 10 thema’s neergelegd in het landelijk opleidingsplan huisartsgeneeskunde. |
+ | #Competenties neergelegd in het competentieprofiel van de huisarts. | ||
+ | #Overige gebieden die - zonder een vastgesteld thema of een competentiegebied te zijn - toch extra aandacht behoeven, zoals diversiteit, seksualiteit en innovatie. | ||
+ | |||
+ | {{Leerlijnen horizontaal}} |
Huidige versie van 18 aug 2022 om 13:44
Opleidingsplan HOVUmc |
---|
Hoofd |
Adjunct hoofd |
Onderwijscoördinator |
Regelgeving |
Inhoud
Wat is een leerlijn?
Een leerlijn beschrijft voor een ‘specifiek aandachtsgebied’ binnen het huisartsenvak wat, hoe, wanneer door de aios moet worden geleerd en de middelen ofwel bouwstenen die daarvoor beschikbaar zijn. Leerlijnen zijn opgebouwd door bouwstenen.
Lees verder:
Wat is een bouwsteen?
Een bouwsteen bevat informatie over een specifiek onderwerp binnen een leerlijn. Bouwstenen zijn divers van aard en kunnen groter of kleiner zijn. Ze kunnen een heel onderwijsprogramma bevatten of slechts een stuk achtergrondinformatie of bijvoorbeeld een filmpje. Omwille van het gebruiksgemak streven we ernaar om alle bouwstenen uniform aan te bieden.
Zie verder:
Drie soorten aandachtsgebieden
De leerlijnen zijn onder te verdelen in 3 soorten aandachtsgebieden aan de hand van:
- De 10 thema’s neergelegd in het landelijk opleidingsplan huisartsgeneeskunde.
- Competenties neergelegd in het competentieprofiel van de huisarts.
- Overige gebieden die - zonder een vastgesteld thema of een competentiegebied te zijn - toch extra aandacht behoeven, zoals diversiteit, seksualiteit en innovatie.
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |