ALK - Huisarts en POH-GGZ: verschil tussen versies
k (→Onderwijsactiviteiten) |
|||
(4 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | + | {{Header - Leerlijn ALK}} | |
− | {| class="infobox leerlijn- | + | |
− | ! {{Titelbalk - Leerlijn | + | {| class="infobox leerlijn-alk" |
+ | ! {{Titelbalk - Leerlijn ALK}} | ||
|- | |- | ||
|'''Auteur''' | |'''Auteur''' | ||
Regel 27: | Regel 28: | ||
| | | | ||
{{Toepassing - Onderwijsprogramma}} | {{Toepassing - Onderwijsprogramma}} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|} | |} | ||
=== Relevantie === | === Relevantie === | ||
− | De POHGGZ kán bij de begeleiding van patiënten met | + | De POHGGZ kán bij de begeleiding van patiënten met ALK een belangrijke rol spelen. De huisarts en de POHGGZ moeten dan wel van elkaar weten wat de ander doet en afspraken hebben over hoe ze samenwerken. |
=== Doelen === | === Doelen === | ||
− | De aios krijgt inzicht in het werk van de POH GGZ met betrekking tot | + | De aios krijgt inzicht in het werk van de POH GGZ met betrekking tot ALK. |
− | De aios doet ervaring op met het samenwerken met de POH GGZ met betrekking tot | + | De aios doet ervaring op met het samenwerken met de POH GGZ met betrekking tot ALK. |
=== Gebruiksaanwijzing === | === Gebruiksaanwijzing === | ||
Regel 50: | Regel 47: | ||
==== In de praktijk ==== | ==== In de praktijk ==== | ||
− | Maak een afspraak met je eigen POH GGZ (en anders tijdens leergesprek met opleider). Welke patiënten met | + | Maak een afspraak met je eigen POH GGZ (en anders tijdens leergesprek met opleider). Welke patiënten met ALK ziet hij/zij? Wat voor een methodes past hij/zij toe? |
Maak afspraken voor een samenwerking voor de komende periode. | Maak afspraken voor een samenwerking voor de komende periode. | ||
Regel 56: | Regel 53: | ||
==== Bronnen ==== | ==== Bronnen ==== | ||
− | {{Footer - Leerlijn | + | {{Footer - Leerlijn ALK}} |
Huidige versie van 16 feb 2023 om 10:59
Leerlijn ALK | |
---|---|
Auteur | |
Stage | |
KBA | |
Competenties |
Samenwerken |
Leerplek |
Inhoud
Relevantie
De POHGGZ kán bij de begeleiding van patiënten met ALK een belangrijke rol spelen. De huisarts en de POHGGZ moeten dan wel van elkaar weten wat de ander doet en afspraken hebben over hoe ze samenwerken.
Doelen
De aios krijgt inzicht in het werk van de POH GGZ met betrekking tot ALK.
De aios doet ervaring op met het samenwerken met de POH GGZ met betrekking tot ALK.
Gebruiksaanwijzing
Het afstemmen met de POHGGZ in eigen praktijk, het opdoen van nieuwe informatie aan de hand van de powerpoint.
Onderwijsactiviteiten
Tijdens de TKD
Maak gebruik van volgende powerpoint.
In de praktijk
Maak een afspraak met je eigen POH GGZ (en anders tijdens leergesprek met opleider). Welke patiënten met ALK ziet hij/zij? Wat voor een methodes past hij/zij toe?
Maak afspraken voor een samenwerking voor de komende periode.
Bronnen
De bouwstenen in de leerlijn ALK
De leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |
- Leerlijn ALK
- Bouwsteen
- Auteur - Dick Walstock
- Auteur - Annemarie Semeijn
- 1e Huisartsstage
- 2e Huisartsstage
- KBA 7.3 - Verwijzen
- Competentiegebied 3 - Samenwerken
- Competentiegebied 4 - Organiseren
- Competentiegebied 5 - Maatschappelijk handelen
- Competentiegebied 7 - Professionaliteit
- Toepassing - Onderwijsprogramma