Actief leren: verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met ' {{Header - Leerlijn professionaliteit}} {| class="infobox leerlijn-prof" ! {{Titelbalk - Leerlijn professionaliteit}} |- |'''Auteur''' | {{Auteur - Max Roijé}} |...') |
|||
Regel 23: | Regel 23: | ||
|'''Leerplek''' | |'''Leerplek''' | ||
| | | | ||
− | |||
{{Toepassing - Leergesprek}} | {{Toepassing - Leergesprek}} | ||
{{Toepassing - Onderwijsprogramma}} | {{Toepassing - Onderwijsprogramma}} |
Versie van 6 mei 2022 om 09:31
Leerlijn professionaliteit | |
---|---|
Auteur | |
Stage |
1e Huisartsstage |
Competentie | |
Leerplek |
Inhoud
Relevantie
Deze pagina is onder constructie
In een vervolgopleiding die zelfsturend van aard is, is het voor de aios uiteraard van belang om te weten waar je jezelf naartoe stuurt. De docent en de opleider hebben in dit proces een begeleidende rol, maar de aios is aan zet. Om deze sturing te borgen zijn er verschillende steunpunten waar deze zelfsturing op rust: leerdoelen, zelfreflectie, feedback van docent/opleider en toetsing. Door op deze wijze de vorderingen inzichtelijk te maken, kan je jouw koers goed bepalen en bijsturen indien wenselijk.
Doel
Je werkt systematisch en doelgericht aan jouw eigen leren, om je alle facetten van het huisartsenvak zo goed mogelijk eigen te maken.
Gebruiksaanwijzing
Hoe houd je jouw eigen intrinsieke motivatie om de opleiding tot een goed einde te brengen op gang? Hoe kun je het beste je leerdoelen opstellen en evalueren? Dit soort vragen hebben voor verschillende aios verschillende antwoorden. Het is bijvoorbeeld handig om te weten wat jouw eigen leerstijl is. Ben je meer een “kat uit de boom kijk”-type, of kunnen we jou beter “in het diepe gooien”? In deze bouwsteen geven we graag een handreiking naar welke mogelijkheden er zijn om zo systematisch mogelijk de eigen opleiding vorm te geven.
Onderwijsactiviteiten
- Presentatie Actief leren (onder constructie)
- Bestand leerdoelen (onder constructie)
Bronnen
De bouwstenen in de leerlijn professionaliteit
De leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |