Telefonische triage: oefenen met NTS: verschil tussen versies
Uit Wiki HOVUmc
(Bouwsteen aangemaakt) |
(Links en bestanden toegevoegd) |
||
Regel 39: | Regel 39: | ||
=== Onderwijsactiviteiten === | === Onderwijsactiviteiten === | ||
* Ga naar [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=248 NHG Triagewijzer], log in op je eigen leeromgeving van NHG en open de NHG Triagewijzer. | * Ga naar [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=248 NHG Triagewijzer], log in op je eigen leeromgeving van NHG en open de NHG Triagewijzer. | ||
− | * Open de casuïstiek met vragen. | + | * Open de [[:Bestand:NTS casuïstiek en vragen 20-04-2020.pdf|casuïstiek met vragen]]. |
* Aan de hand van de NHG Triagewijzer probeer je met de juiste ingangsklacht de vragen correct te beantwoorden. Zorg dat je de antwoorden ergens noteert. ''Eventueel kan de casuïstiek uitgeprint worden om daarop de antwoorden te noteren.'' | * Aan de hand van de NHG Triagewijzer probeer je met de juiste ingangsklacht de vragen correct te beantwoorden. Zorg dat je de antwoorden ergens noteert. ''Eventueel kan de casuïstiek uitgeprint worden om daarop de antwoorden te noteren.'' | ||
− | * Op de antwoorden die bij de casuïstiek horen. | + | * Op de [[:Bestand:NTS antwoorden casuistiek 20-04-2020.pdf|antwoorden]] die bij de casuïstiek horen. |
* Controleer je antwoorden en ga na wat de reden is van eventueel gemaakte fouten of onbeantwoorde vragen. | * Controleer je antwoorden en ga na wat de reden is van eventueel gemaakte fouten of onbeantwoorde vragen. | ||
==== Bronnen ==== | ==== Bronnen ==== | ||
− | * NHG Triagewijzer | + | * [https://portal.nhg.org/course/search.php?search=&searchid=248 NHG Triagewijzer] |
{{Footer - Leerlijn spoedeisende zorg}} | {{Footer - Leerlijn spoedeisende zorg}} |
Versie van 20 apr 2020 om 15:57
Leerlijn spoedeisende zorg | |
---|---|
Auteur | |
Stage | |
KBA | |
Competenties | |
Leerplek |
Inhoud
Relevantie
Op de huisartsenposten werken de doktersassistentes met de Nederlandse Triage Standaard (NTS). Aan de hand van deze standaard wordt aan elke patiënt een urgentie toegekend. Om de werkzaamheden van de triagisten en het verloop van het proces goed te begrijpen, is het belangrijk inzicht te krijgen in het triagesysteem. Tevens zijn er op steeds meer huisartsenposten regie-artsen aanwezig. De taak van deze arts is om het proces van triage nog beter te begeleiden; hiervoor is kennis van het triagesysteem noodzakelijk.
Doel
Inzicht krijgen in het NTS door middel van zelfstandige oefeningen.
Gebruiksaanwijzing
Met behulp van casuïstiek oefenen met de NHG triagewijzer.
Onderwijsactiviteiten
- Ga naar NHG Triagewijzer, log in op je eigen leeromgeving van NHG en open de NHG Triagewijzer.
- Open de casuïstiek met vragen.
- Aan de hand van de NHG Triagewijzer probeer je met de juiste ingangsklacht de vragen correct te beantwoorden. Zorg dat je de antwoorden ergens noteert. Eventueel kan de casuïstiek uitgeprint worden om daarop de antwoorden te noteren.
- Op de antwoorden die bij de casuïstiek horen.
- Controleer je antwoorden en ga na wat de reden is van eventueel gemaakte fouten of onbeantwoorde vragen.
Bronnen
De bouwstenen in de leerlijn spoedeisende zorg
De leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |