COVID-19: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
k (Jae Klaasen heeft pagina Covid-19 hernoemd naar COVID-19: Officiele spelling)
k
Regel 50: Regel 50:
  
 
==== '''Richtlijnen''' ====
 
==== '''Richtlijnen''' ====
* Stroomschema '''[http://www.spoedhag.nl/telefonische-triage-covid-19-laatste-update/ Covid-19: telefonische triage voor huisartsen.]'''  
+
* Stroomschema '''[https://www.spoedhag.nl/telefonische-triage-covid-19-laatste-update/ Covid-19: telefonische triage voor huisartsen.]'''  
 
* Stroomschema '''[https://www.spoedhag.nl/fysieke-beoordeling-en-beleid-laatste-update/ Fysieke beoordeling en beleid bij COVID-19]'''  
 
* Stroomschema '''[https://www.spoedhag.nl/fysieke-beoordeling-en-beleid-laatste-update/ Fysieke beoordeling en beleid bij COVID-19]'''  
 
* In het '''[https://www.nhg.org/coronavirus NHG-dossier Coronavirus (COVID-19)]''' vind je adviezen voor de huisartsprakijk. Deze adviezen zijn aanvullend op de informatie van instanties zoals RIVM/Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding, GGD en de overheid. Het NHG stemt alle informatie af met het RIVM. De adviezen en maatregelen zijn erop gericht om de reguliere gezondheidszorg en zorg voor zieke mensen zo goed mogelijk doorgang te laten vinden.
 
* In het '''[https://www.nhg.org/coronavirus NHG-dossier Coronavirus (COVID-19)]''' vind je adviezen voor de huisartsprakijk. Deze adviezen zijn aanvullend op de informatie van instanties zoals RIVM/Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding, GGD en de overheid. Het NHG stemt alle informatie af met het RIVM. De adviezen en maatregelen zijn erop gericht om de reguliere gezondheidszorg en zorg voor zieke mensen zo goed mogelijk doorgang te laten vinden.

Versie van 2 apr 2020 om 10:00

COVID-19



Leerlijn spoedeisende zorg
Auteur

Daphne Beemsterboer

Stage

1e Huisartsstage
Klinische stage
CZ stage
GGZ stage
2e Huisartsstage

KBA

7. Organisatie

Competenties

Medisch handelen

Leerplek

Zelfstudie

Relevantie

Wegens de COVID-19-crisis zijn veel onderwijsactiviteiten geannuleerd of verplaatst. Ondertussen zorgt de crisis voor veel onrust en veranderingen waarbij aanpassingsvermogen en flexibiliteit van je gevraagd wordt. Daarnaast komt er een lading informatie op jullie af waarvan de betrouwbaarheid niet altijd te achterhalen is.

Tevens merken we dat opleidingsmogelijkheden in de huisartsenpraktijk op dit moment wisselend zijn en dat er soms zelfs wat extra tijd beschikbaar is voor zelfstudie.

Doel

In deze tijden willen wij jullie graag houvast geven naar betrouwbare informatie die door derden wordt verstrekt tav COVID-19; daarnaast verwijzen we naar beschikbare relevante informatie op onze wiki, en naar andere zelfstudie-mogelijkheden.

Gebruiksaanwijzing

Door gebruik te maken van de verschillende verwijzingen is betrouwbare informatie over COVID-19 gemakkelijk te vinden. Daarnaast wordt verwezen naar verschillende relevante bouwstenen en zelfstudiemogelijkheden.

Onderwijsactiviteiten

Richtlijnen

Actuele informatie

  • RIVM actuele informatie Corona virus.
  • Website van NICE . Hier wordt een overzicht gegeven van het aantal (actuele) opnamen met een COVID-19 infectie op de Nederlandse IC’s. Voor het samenstellen van dit overzicht zijn zij afhankelijk van data-aanlevering door de deelnemende IC’s.

Verwijzing onderwijsmateriaal telefonische triage/consulten:

Verwijzing voor mogelijke zelfstudie:

Voor AMA (die geen STARtclass volgen) tevens:

Bronnen

De bouwstenen in de leerlijn spoedeisende zorg

De leerlijnen

Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort Spoed Chron Ouderen Kind Psych ALK Pall Preventie Praktijk
Korte episode zorg
Spoedeisende zorg
Chronische zorg
Complexe ouderenzorg
Zorg voor het kind
Psychische klachten
ALK
Palliatieve zorg
Preventie
Praktijkmanagement
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen Communicatie Maatsch. handelen Wetenschap Professionaliteit
Medisch handelen
Communicatie
Maatschappelijk handelen
Wetenschap
Professionaliteit
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit Seksualiteit Innovatie
Diversiteit
Seksualiteit
Innovatie