Het consult loopt vast, ondanks voldoende zekerheid over huisartsgeneeskundige kennis, vaardigheid en KR (KR-module 3): verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met ' {{Header - Leerlijn korte episode zorg}} {| class="infobox leerlijn-kort" ! {{Titelbalk - Leerlijn korte episode zorg}} |- |'''Auteur''' | {{Auteur - Yeun Ying Wo...') |
|||
Regel 35: | Regel 35: | ||
=== Gebruiksaanwijzing === | === Gebruiksaanwijzing === | ||
Lees (opnieuw) casus A (een meisje met uwi en pijn in flank). | Lees (opnieuw) casus A (een meisje met uwi en pijn in flank). | ||
+ | |||
In deze casus A gaat in op de diverse onzekerheidsfactoren die de aios parten speelt tijdens op het oog een simpele medische casus, en hoe de hao hiermee om kan gaan met onderstaande analyse lijst. | In deze casus A gaat in op de diverse onzekerheidsfactoren die de aios parten speelt tijdens op het oog een simpele medische casus, en hoe de hao hiermee om kan gaan met onderstaande analyse lijst. | ||
=== Onderwijsactiviteiten === | === Onderwijsactiviteiten === | ||
− | + | Deze stap volgt na direct na de eerste analyse uit module 1. | |
− | Reflecteer in een leergesprek bij een vastgelopen casus de onzekerheden van de aios. | + | - Reflecteer in een leergesprek bij een vastgelopen casus de onzekerheden van de aios. |
− | Pak de onderstaande lijst erbij en sta stil bij mogelijke oorzaken wat van invloed heeft op de aanpak van de aios op | + | - Pak de onderstaande lijst (uitklap) erbij en sta stil bij mogelijke oorzaken wat van invloed heeft op de aanpak van de aios op haar casus. |
− | Bespreek wat haar kan helpen om de volgende keer beter voorbereid te zijn (zie ook nabespreking in leergesprek in | + | - Bespreek wat haar kan helpen om de volgende keer beter voorbereid te zijn (zie ook nabespreking in leergesprek in casus A). |
==== Bronnen ==== | ==== Bronnen ==== |
Versie van 7 feb 2021 om 00:06
Leerlijn korte episode zorg | |
---|---|
Auteur | |
Stage | |
KBA | |
Competenties | |
Leerplek |
Inhoud
Relevantie en doel
Deze module gaat in op de reflectiekant van de onzekerheid: hoe de aios in het algemeen met onzekerheid in het klinisch redeneren omgaat en biedt een aantal aandachtspunten waar aios en opleider samen op systematische manier bij stil kunnen staan.
Gebruiksaanwijzing
Lees (opnieuw) casus A (een meisje met uwi en pijn in flank).
In deze casus A gaat in op de diverse onzekerheidsfactoren die de aios parten speelt tijdens op het oog een simpele medische casus, en hoe de hao hiermee om kan gaan met onderstaande analyse lijst.
Onderwijsactiviteiten
Deze stap volgt na direct na de eerste analyse uit module 1.
- Reflecteer in een leergesprek bij een vastgelopen casus de onzekerheden van de aios.
- Pak de onderstaande lijst (uitklap) erbij en sta stil bij mogelijke oorzaken wat van invloed heeft op de aanpak van de aios op haar casus.
- Bespreek wat haar kan helpen om de volgende keer beter voorbereid te zijn (zie ook nabespreking in leergesprek in casus A).
Bronnen
Casus A. Een meisje met uwi en pijn in flank.
De bouwstenen in de leerlijn korte episode zorg
De leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |