Bezoek aan een tuchtzaak: verschil tussen versies
Uit Wiki HOVUmc
k |
k (Sylvia Vlak heeft pagina Bezoek aan een tuchtzaak - TKD hernoemd naar Bezoek aan een tuchtzaak: TKD is onnodige toevoeging: staat ook in infobox al juist aangegeven) |
||
(8 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | + | {{Header - Leerlijn praktijkmanagement}} | |
+ | |||
{| class="infobox leerlijn-praktijk" | {| class="infobox leerlijn-praktijk" | ||
! {{Titelbalk - Leerlijn praktijkmanagement}} | ! {{Titelbalk - Leerlijn praktijkmanagement}} | ||
Regel 6: | Regel 7: | ||
| | | | ||
{{Auteur - Joyce Stroeve }} | {{Auteur - Joyce Stroeve }} | ||
− | Karin Verschoor | + | {{Auteur - Karin Verschoor}} |
|- | |- | ||
|'''Stage''' | |'''Stage''' | ||
Regel 25: | Regel 26: | ||
{{Toepassing - Onderwijsprogramma}} | {{Toepassing - Onderwijsprogramma}} | ||
{{Toepassing - Zelfstudie}} | {{Toepassing - Zelfstudie}} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|} | |} | ||
=== Relevantie === | === Relevantie === | ||
+ | De kans dat je ergens in je loopbaan te maken krijgt met een klacht of een tuchtzaak is natuurlijk reëel. Omgaan hiermee is niet gemakkelijk. Wanneer je wat meer achtergrond kent van tuchtrecht en de richtinggevende rol van de tuchtraad zal de omgang met een klacht of tuchtzaak beter verlopen. | ||
− | |||
− | |||
=== Doelen === | === Doelen === | ||
− | + | Kennismaken met een tuchtzaak en kennismaken met de richtinggevende rol van het tuchtrecht. Voorbereid zijn op een klacht en eventueel een aanraking met tuchtrecht. | |
− | Kennismaken met een tuchtzaak | ||
=== Gebruiksaanwijzing === | === Gebruiksaanwijzing === | ||
+ | Samen met de terugkomdaggroep een dag plannen waar je samen een tuchtzaak bijwoont. | ||
− | |||
=== Onderwijsactiviteiten === | === Onderwijsactiviteiten === | ||
− | |||
Met de terugkomdaggroep een tuchtzaak bezoeken | Met de terugkomdaggroep een tuchtzaak bezoeken | ||
* DOCENT voorbereiding : | * DOCENT voorbereiding : | ||
Regel 50: | Regel 44: | ||
** Lees voor het bezoek de ( 5 regels) samenvatting van de zaak. | ** Lees voor het bezoek de ( 5 regels) samenvatting van de zaak. | ||
** Volg in de weken voorafgaand de interessante gepubliceerde uitspraken in Medisch Contact | ** Volg in de weken voorafgaand de interessante gepubliceerde uitspraken in Medisch Contact | ||
− | |||
* AIOS + DOCENT: PM legitimatie is verplicht bij binnengaan van de rechtbank. | * AIOS + DOCENT: PM legitimatie is verplicht bij binnengaan van de rechtbank. | ||
Huidige versie van 17 jan 2022 om 15:21
Leerlijn praktijkmanagement | |
---|---|
Auteur | |
Stage | |
KBA | |
Competenties | |
Leerplek |
Inhoud
Relevantie
De kans dat je ergens in je loopbaan te maken krijgt met een klacht of een tuchtzaak is natuurlijk reëel. Omgaan hiermee is niet gemakkelijk. Wanneer je wat meer achtergrond kent van tuchtrecht en de richtinggevende rol van de tuchtraad zal de omgang met een klacht of tuchtzaak beter verlopen.
Doelen
Kennismaken met een tuchtzaak en kennismaken met de richtinggevende rol van het tuchtrecht. Voorbereid zijn op een klacht en eventueel een aanraking met tuchtrecht.
Gebruiksaanwijzing
Samen met de terugkomdaggroep een dag plannen waar je samen een tuchtzaak bijwoont.
Onderwijsactiviteiten
Met de terugkomdaggroep een tuchtzaak bezoeken
- DOCENT voorbereiding :
- Geef een introductie over het onderwerp.
- Maak afspraak met Aios wie de rol lijst in de gaten houdt en hoe het bezoek gepland wordt. De rollijst is een lijst met tuchtcolleges die de komende 2 maanden behandeld gaan worden.
- AIOS voorbereiding:
- Lees voor het bezoek de ( 5 regels) samenvatting van de zaak.
- Volg in de weken voorafgaand de interessante gepubliceerde uitspraken in Medisch Contact
- AIOS + DOCENT: PM legitimatie is verplicht bij binnengaan van de rechtbank.
Bronnen
Rol lijst - binnenkort te behandelen zaken per regionaal tuchtcollege
De bouwstenen in de leerlijn praktijkmanagement
De leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |