Wetten en regels - werken in een instelling: verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met '<br /> {| class="infobox leerlijn-praktijk" ! {{Titelbalk - Leerlijn praktijkmanagement}} |- |'''Auteur''' | {{Auteur - Joyce Stroeve }} {{Auteur - Eddy Reynders}}...') |
(Bouwsteen gemaakt) |
||
Regel 34: | Regel 34: | ||
=== Relevantie === | === Relevantie === | ||
− | + | Welke verantwoordelijkheid draag je als arts in een instelling? Hoe is de verdeling van verantwoordelijkheid tussen directie en artsen, en welke verantwoordelijkheid draagt de Aios daar dan? Een moeilijke taak voor de Aios is te herkennen wanneer zorg onvoldoende is en hoe aan de bel te trekken als dat vermoeden je bekruipt. De 'Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen in de Zorg' legt die taak nadrukkelijk op de schouders van iedere arts. | |
=== Doel === | === Doel === | ||
− | + | Duidelijkheid over je verantwoordelijkheden en over de mogelijkheden verbeteringen aan te brengen. | |
=== Gebruiksaanwijzing === | === Gebruiksaanwijzing === | ||
− | + | Je kan deze vragen individueel maken en zelf antwoorden zoeken en/of met de HAO bespreken. Je kunt ze ook gebruiken voor een presentatie met interactie of als voorbereiding maken op een terugkomdag met een thema gerichte reflectie ronde. Combineren kan ook. | |
=== Onderwijsactiviteiten === | === Onderwijsactiviteiten === | ||
− | + | * Doe de toets '[[:Bestand:Wetten en regels- werken in een instelling toetsvragen .docx|verantwoordelijkheidsverdeling bij werken in een instelling]]' | |
+ | * Kijk hem na via de volgende [[Media:Wetten en regels - werken in een instelling antwoordsleutel|antwoordsleutel]] | ||
+ | * Ga na bij welke items je onvoldoende kennis hebt en zoek dat op. | ||
==== Bronnen ==== | ==== Bronnen ==== | ||
− | |||
{{Footer - Leerlijn praktijkmanagement}} | {{Footer - Leerlijn praktijkmanagement}} |
Versie van 2 jan 2019 om 17:29
Leerlijn praktijkmanagement | |
---|---|
Auteur |
Joyce Stroeve |
Stage |
1e Huisartsstage |
KBA | |
Competenties | |
Leerplek |
Inhoud
Relevantie
Welke verantwoordelijkheid draag je als arts in een instelling? Hoe is de verdeling van verantwoordelijkheid tussen directie en artsen, en welke verantwoordelijkheid draagt de Aios daar dan? Een moeilijke taak voor de Aios is te herkennen wanneer zorg onvoldoende is en hoe aan de bel te trekken als dat vermoeden je bekruipt. De 'Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen in de Zorg' legt die taak nadrukkelijk op de schouders van iedere arts.
Doel
Duidelijkheid over je verantwoordelijkheden en over de mogelijkheden verbeteringen aan te brengen.
Gebruiksaanwijzing
Je kan deze vragen individueel maken en zelf antwoorden zoeken en/of met de HAO bespreken. Je kunt ze ook gebruiken voor een presentatie met interactie of als voorbereiding maken op een terugkomdag met een thema gerichte reflectie ronde. Combineren kan ook.
Onderwijsactiviteiten
- Doe de toets 'verantwoordelijkheidsverdeling bij werken in een instelling'
- Kijk hem na via de volgende antwoordsleutel
- Ga na bij welke items je onvoldoende kennis hebt en zoek dat op.
Bronnen
De bouwstenen in de leerlijn praktijkmanagement
De leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |
- Leerlijn praktijkmanagement
- Bouwsteen
- Auteur - Joyce Stroeve
- Auteur - Eddy Reynders
- Auteur - Karin Verschoor
- 1e Huisartsstage
- Klinische stage
- CZ stage
- GGZ stage
- 2e Huisartsstage
- KBA 10.4 - Patiëntveiligheid
- Leerlijn Praktijkmanagement
- Competentiegebied 5 - Maatschappelijk handelen
- Competentiegebied 7 - Professionaliteit
- Toepassing - Leergesprek
- Toepassing - Zelfstudie