Wetten en regels - werken in een instelling: verschil tussen versies
k (Jae Klaasen heeft de pagina Wetten en regels: werken in een instelling hernoemd naar Wetten en regels - werken in een instelling zonder een doorverwijzing achter te laten: ":" veranderd in "- ". Een dubbele punt is een door het systeem gereserv...) |
k |
||
(4 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | + | {{Header - Leerlijn praktijkmanagement}} | |
+ | |||
{| class="infobox leerlijn-praktijk" | {| class="infobox leerlijn-praktijk" | ||
! {{Titelbalk - Leerlijn praktijkmanagement}} | ! {{Titelbalk - Leerlijn praktijkmanagement}} | ||
Regel 42: | Regel 43: | ||
Je kan deze vragen individueel maken en zelf antwoorden zoeken en/of met de HAO bespreken. Je kunt ze ook gebruiken voor een presentatie met interactie of als voorbereiding maken op een terugkomdag met een thema gerichte reflectie ronde. Combineren kan ook. | Je kan deze vragen individueel maken en zelf antwoorden zoeken en/of met de HAO bespreken. Je kunt ze ook gebruiken voor een presentatie met interactie of als voorbereiding maken op een terugkomdag met een thema gerichte reflectie ronde. Combineren kan ook. | ||
=== Onderwijsactiviteiten === | === Onderwijsactiviteiten === | ||
− | * Doe de toets '[[:Bestand:Wetten en regels- werken in een instelling toetsvragen .docx|verantwoordelijkheidsverdeling bij werken in een instelling]]' | + | * Doe de toets '[[:Bestand:Wetten en regels- werken in een instelling toetsvragen .docx|verantwoordelijkheidsverdeling bij werken in een instelling]]', deze kun je maken met behulp van '[https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/dossiers/verantwoordelijkheidsverdeling.htm handreiking verantwoordelijkheidsverdeling bij samenwerking in de zorg]' van het KNMG |
* Kijk hem na via de volgende [[:Bestand:Wetten en regels- werken in een instelling antwoordsleutel.docx|antwoordsleutel]] | * Kijk hem na via de volgende [[:Bestand:Wetten en regels- werken in een instelling antwoordsleutel.docx|antwoordsleutel]] | ||
− | * Ga na bij welke items je onvoldoende kennis hebt en zoek dat op | + | * Ga na bij welke items je onvoldoende kennis hebt en zoek dat op |
==== Bronnen ==== | ==== Bronnen ==== | ||
+ | [https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/dossiers/verantwoordelijkheidsverdeling.htm Handreiking verantwoordelijkheidsverdeling bij samenwerking in de zorg] | ||
{{Footer - Leerlijn praktijkmanagement}} | {{Footer - Leerlijn praktijkmanagement}} |
Huidige versie van 2 dec 2019 om 18:29
Leerlijn praktijkmanagement | |
---|---|
Auteur | |
Stage |
1e Huisartsstage |
KBA | |
Competenties | |
Leerplek |
Inhoud
Relevantie
Welke verantwoordelijkheid draag je als arts in een instelling? Hoe is de verdeling van verantwoordelijkheid tussen directie en artsen, en welke verantwoordelijkheid draagt de Aios daar dan? Een moeilijke taak voor de Aios is te herkennen wanneer zorg onvoldoende is en hoe aan de bel te trekken als dat vermoeden je bekruipt. De 'Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen in de Zorg' legt die taak nadrukkelijk op de schouders van iedere arts.
Doel
Duidelijkheid over je verantwoordelijkheden en over de mogelijkheden verbeteringen aan te brengen.
Gebruiksaanwijzing
Je kan deze vragen individueel maken en zelf antwoorden zoeken en/of met de HAO bespreken. Je kunt ze ook gebruiken voor een presentatie met interactie of als voorbereiding maken op een terugkomdag met een thema gerichte reflectie ronde. Combineren kan ook.
Onderwijsactiviteiten
- Doe de toets 'verantwoordelijkheidsverdeling bij werken in een instelling', deze kun je maken met behulp van 'handreiking verantwoordelijkheidsverdeling bij samenwerking in de zorg' van het KNMG
- Kijk hem na via de volgende antwoordsleutel
- Ga na bij welke items je onvoldoende kennis hebt en zoek dat op
Bronnen
Handreiking verantwoordelijkheidsverdeling bij samenwerking in de zorg
De bouwstenen in de leerlijn praktijkmanagement
De leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |
- Leerlijn praktijkmanagement
- Bouwsteen
- Auteur - Joyce Stroeve
- Auteur - Eddy Reynders
- Auteur - Simone van den Hil
- Auteur - Karin Verschoor
- 1e Huisartsstage
- Klinische stage
- CZ stage
- GGZ stage
- 2e Huisartsstage
- KBA 10.4 - Patiëntveiligheid
- Leerlijn Praktijkmanagement
- Competentiegebied 5 - Maatschappelijk handelen
- Competentiegebied 7 - Professionaliteit
- Toepassing - Leergesprek
- Toepassing - Zelfstudie